721 visninger
|
Oprettet:
Topstykke og knast?? {{forumTopicSubject}}
Min civic er under ombygning i motor.. Så har jeg læst mig lidt frem til noget med hvordan man skal gøre det men er stadig i tvivl.. den kommer til at køre med 272/264 graders knaster hvordan finder man så ud af hvor meget topstykke skal planes? og skal jeg porte det? evt større ventiler??
Håber på lidt hjælp her !
mar 2005
Følger: 155 Følgere: 153 Biler: 6 Emner: 29 Svar: 778
maj 2003
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 31 Svar: 1.126
maj 2004
Følger: 22 Følgere: 25 Biler: 2 Svar: 1.587
De vil dog give en del flere heste i det høje omdrejningsfælt, da en standartknast ligger på 235-265 alt efter motor.
Mht til at plane topstykket, så har det som sådan ikke nødvendigvis noget at gøre med knasten.
Du skal som udgangspunkt plane det så cylenderen kan køre en fuld cyklus uden at støde på ventilerne. Du skal samtidigt plane det så du ikke kommer til at øge kompressionen FOR meget..
Personligt vil jeg sige MAX 1 mm, men nu kender jeg ik meget til honda..
Om du skal porte det? Ja hvis du har råd:)
Om du skal have sat andre ventiler i? Ja hvis du har råd
maj 2003
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 31 Svar: 1.126
men held og lykke med det... Jeg vil gå i koma nu, nat galleri.dk
maj 2003
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 31 Svar: 1.126
maj 2004
Følger: 22 Følgere: 25 Biler: 2 Svar: 1.587
Det er godt at vi er 2 der siger det samme, så kan det ikke være helt forkert
Topstykke og knast??