7.279 visninger
|
Oprettet:
Launch Control {{forumTopicSubject}}
Hejsa går med tanken om at smide launch Control på min peugoet 106 rally..
Kan det lade sig gøre ? Da jeg er helt grøn indenfor det her
Håber i kan hjælpe
På FORHÅND tak
maj 2009
Følger: 21 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 50 Svar: 448
sep 2006
Følger: 31 Følgere: 32 Biler: 4 Emner: 68 Svar: 2.998
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 154 Svar: 5.253
så venstre pedal op og vi er af sted ;D -...
neej har ikke møj gavn på din vogn
jun 2006
Følger: 13 Følgere: 11 Emner: 17 Svar: 24
jun 2006
Følger: 13 Følgere: 11 Emner: 17 Svar: 24
Det kan man jo ikke bare, det skal vøre en ny mortor osv skal det ikke ?
nov 2004
Følger: 157 Følgere: 194 Biler: 8 Emner: 59 Svar: 1.137
Eller er det fordi du vil have nogle brag fra udstødningen.?
jun 2006
Følger: 13 Følgere: 11 Emner: 17 Svar: 24
Faldt bare lige over disse videoer
http://bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=45183
http://bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=42436 (Ca 1:05 inde i videoen)
nov 2004
Følger: 157 Følgere: 194 Biler: 8 Emner: 59 Svar: 1.137
Jamen du bruger det for at få "gang" i din turbo mens man holder stille. så flytter man tænding ud i udstødningen og dermed får noget ladetryk på. sådan meget kort fortalt.
og da du har en sugemotor er det totalt ligemeget.. medmindre du ikke selv kan finde ud af at styre gas-pedalen...
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 31 Biler: 1 Emner: 60 Svar: 1.137
Nogle Ferrarier og Lamborghinier uden turbo har det også, men det er for at holde motoren hvor den yder flest kræfter - det var så det samme du skulle bruge det til. Dog slider det virkelig voldsomt, især på koblingen! Nogle biler kan kun gøre det 3-4 gange før koblingen skal skiftes. Biler uden turbo skyder heller ikke på samme måde.
http://www.youtube.com/watch?v=7QjRwpX2uv0
jun 2006
Følger: 13 Følgere: 11 Emner: 17 Svar: 24
dec 2006
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 36 Svar: 541
mar 2006
Følger: 19 Følgere: 25 Emner: 6 Svar: 51
Det minder mere om et anti-lag system der blir brugt som et beregnet på at fjerne turbotøven både ved start og ved gearskift.
Lånt fra Wikipedia:
Launch control operates by using an electronic-driven accelerator and a computer program. The software drives the accelerator according to engine specifications to make the car accelerate smoothly and as fast as possible, avoiding spinning of the drive wheels, engine failuredueto over-revving, and clutch and gearbox problems. This feature is only availableatthestart of the race, when the car is stopped in the starting grid. After the car is running at a certain speed, the software is disabled.
jun 2006
Følger: 13 Følgere: 11 Emner: 17 Svar: 24
Er det en cevic uden turbo ?
mar 2006
Følger: 19 Følgere: 25 Emner: 6 Svar: 51
maj 2009
Følger: 21 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 50 Svar: 448
Omdrejningsfeltet er indstillet efter hvornår du har et optimalt moment for at komme i gang.
Det peter f beskriver er et antilag system. Der sprøjter men benzin ind i udstødningen før turboen hvor det blandes med luft og antændes. Det giver den karakteristiske lyd som man hører fra rally biler ( http://www.youtube.com/watch?v=hDW9Si744jg&feature=related ) Antilag systemet sættes i gang ved start og når man går af gassen. Det er derfor rallybiler skydes som sindsyg.
Men jo det kan sættes på en suge motor for at ramme det optimale område på den momentkurve. Men det burde du kende din bil godt nok til anyways
mar 2006
Følger: 19 Følgere: 25 Emner: 6 Svar: 51
Den de bruger på rallybiler tilsætter ekstra brændstof som så tændes i manifolden og dermed holder turboen oppe i omdrejninger.
Ingen af delene har som sådan noget at gøre med launch control der sørger for at bilen kommer bedst muligt fra start, dog skal jeg ikke kunne sige om det ikke bruges begge dele på nogen biler specielt i motorsporten.
mar 2006
Følger: 19 Følgere: 25 Emner: 6 Svar: 51
http://www.youtube.com/watch?v=PtrUSa7DexU
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 4.132
Men det lyder godt på grillbaren.
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 59 Biler: 6 Emner: 9 Svar: 927
Antilag er når vi holder turboen igang mellem gearskifte, som kan gøres på flere måder - men vi stopper bare her
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.283
Det kostede 227kr og lave selv, og virkede ganske fint...
Han har dog slettet den guide, men sikker på han gerne vil forklare det, flink fyr
mar 2006
Følger: 19 Følgere: 25 Emner: 6 Svar: 51
Prøv at hør efter hvad James May fortæller i den video jeg linkede til.
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 59 Biler: 6 Emner: 9 Svar: 927
Antilag er og bliver formindskelsen af ventetiden på turbotryk fra speederen slippes.
mar 2006
Følger: 19 Følgere: 25 Emner: 6 Svar: 51
Men fordi du har ladetryk lige fra starten af så forhindrer det jo ikke hjulspin og derved nedsat acceleration snarer tværtimod, derfor skal du ha et system der kan sørge for at så mange hypper som muligt kan komme ned på asfalten uden at dækket mister grebbet.
Der er mange måder det kan gøres på, den nye GTR som nok er toppen af poppen hvad andgår lauch control så computerstyres kobling, speeder og firhjulstrækket så det hele går op i en højere enhed og den gang efter gang kan gå fra 0-100 på 3,5 sekund uden hverken hjulspin eller anden dramatik uanset førerens evner (se blot videoen med james may hvor han demonsterer det flere gange).
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 59 Biler: 6 Emner: 9 Svar: 927
Ikke for sjov at folk der er meget klogere end dig kalder det launch control - bare kig på når man programmere motorstyring og læser lange hjemmesider om det Sidste indlæg fra min side nu.
dec 2006
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 5 Emner: 183 Svar: 477
http://www.bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=39998
Launch Control