Golf 2 med 9A 136 hk Golf 2 med 9A 136 hk
Hey
Har brug for lidt hjælp fra nogen der ved noget om 16 v universet.
Jeg er ved at bygge min gamle Golf 2 2,0 8v om.
Har købt en 9A motor (136 hk) komplet med ledningsnet und alles. Gearkassen bliver også flyttet med fra 9A.
Nu er spørgsmålet hvordan vi lige får den op over de 150 hk uden alt for meget portning og knast udskiftning.
Har læst et andet sted herinde at en KR top gør underværker på en 9A...nogen der ved noget om det ?...og hvad skal der til fra KR udover toppen ?
Håber på lidt ideer og forslag. Hilsen Dennis
okt 2009
Følger: 69 Følgere: 70 Biler: 19 Emner: 125 Svar: 824
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 5 Emner: 48 Svar: 135
jan 2005
Følger: 70 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 377
Har forresten sådan en top liggende, med knaster og ventildæksel, så dvs ren plug&play.
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 5 Emner: 48 Svar: 135
jan 2005
Følger: 70 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 377
okt 2007
Følger: 27 Følgere: 17 Biler: 4 Emner: 171 Svar: 1.025
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 62 Biler: 3 Svar: 4.059
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 5 Emner: 48 Svar: 135
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 62 Biler: 3 Svar: 4.059
abf knasterne trækker på en helt anden måde
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 5 Emner: 48 Svar: 135
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 62 Biler: 3 Svar: 4.059
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 62 Biler: 3 Svar: 4.059
okt 2009
Følger: 69 Følgere: 70 Biler: 19 Emner: 125 Svar: 824
I kan da bare sætte en stålpakning som hæver kompressionen i.
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 62 Biler: 3 Svar: 4.059
og ja man kan få tyndere toppakning, og andre stempler osv for at hæve komp., men nu var det forskel på toppen han snakkede om,
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 5 Emner: 48 Svar: 135
Hen over sommeren er det så planen at få portet en top og købe nogen Schrick 272 graders.
Golf 2 med 9A 136 hk