2.070 visninger
|
Oprettet:
bmw motor skift??? {{forumTopicSubject}}
står inde med 2 biler..
316i (den i min profil)
og en 318i (en blå bmw..)
min har 102 hk...+ 20% = 122.4 hk
den blå 115hk... + 20% = 138hk...
og har også en m42 136 hk motor liggende... fra en e36 fra 93 mener jeg den er fra.. MEN!!!
den blå bmw er knapt så pæn.. er det muligt og få min "indregistreret på papiret" som en 318i.. så kan jeg lovligt smide IS motoren med de 136 over i.. eller på nogen anden måde få den ned i min 316i lovligt..
BREMSER OG ALT ANDET ER IDENTISK MELLEM 316I og 318I .. eneste forskel er 318I bare er født med større motor og derfor gerne må få 318IS motoren i lovligt..
maj 2007
Følger: 46 Følgere: 45 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.643
(I hvert fald fra E36'eren)
Hvis du vil have større motor i den, så omresigstrer den til den du vil have, men det koster en ny afgift.
Det bedste bud ( har selv været der ) er at købe en bil i den størrelse du vil have, det afgift pjat kan ikke betale sig overhovedet, det er alt for dyrt.
Sælg hvad du har og køb en 323 eller lignende.
nov 2007
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 9 Emner: 119 Svar: 763
nov 2007
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 9 Emner: 119 Svar: 763
maj 2007
Følger: 46 Følgere: 45 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.643
Så længe det er samme bremser osv. så er det jo plug n play
maj 2007
Følger: 46 Følgere: 45 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.643
maj 2007
Følger: 46 Følgere: 45 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.643
nov 2007
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 9 Emner: 119 Svar: 763
nov 2007
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 9 Emner: 119 Svar: 763
maj 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 812
Men prøv at skriv til færdselsstyrelsen.. Det er nemmest..
maj 2007
Følger: 46 Følgere: 45 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.643
1992 = 140HK
OBDII har intet med HK'ene at gøre, det var pga. emissionskravsudlæsning
maj 2007
Følger: 46 Følgere: 45 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.643
nov 2007
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 9 Emner: 119 Svar: 763
nov 2007
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 9 Emner: 119 Svar: 763
M42 kan man også kende på det firkantede luftmænge føler.. Hvor m44eren har et rundt et der er små forskelle men de er der
maj 2007
Følger: 46 Følgere: 45 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.643
Den ene siger indtil 92 den anden siger til 96.
Jeg forsøger lige at slå den op
nov 2007
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 9 Emner: 119 Svar: 763
maj 2007
Følger: 46 Følgere: 45 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.643
E36 318i 1990-1992 (reviderede modeller 1993-1998)
Jeg kan ikke linke det, da det er en bog, men det er helt sikkert
maj 2007
Følger: 46 Følgere: 45 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.643
maj 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 812
http://bilmagasinet.dk/article/47206-den-store-guide-til-motortuning?page=8
nov 2007
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 9 Emner: 119 Svar: 763
Grunden til jeg nævner obd2. Er fordi i forbindelse med de lavede obd2 i e36eren kom m44 motoren også i som 1.9l som også havnede i z3eren.
Er udemærket klar over hvad obd det er bruger det dagligt nede i firmaet tiludlæsning af fejlkoder
maj 2007
Følger: 46 Følgere: 45 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.643
Kort sagt: Det kan kun betale sig, rent økonomisk, at købe den bil du vil have motoren i. At omregistrere er for meget bøvl og dyrt.
http://www.mediafire.com/?3rc8cnnnnnknkn0
Her er skats tidligere vurderinger af afgifter, gående fra 25.000 og op.
maj 2007
Følger: 46 Følgere: 45 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.643
maj 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 812
'' - Bil Magasinets artikel.. Siger ikke det er rigtigt.. Men har læst om det før.
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
1 ting er hvad man må rent syns messigt og hvad man kan få godkendt.
Så er der lige skats holdning til ombygningen (afgiften) da du rigtig nok siger at din bil bliver identisk med en 318is så har du jo sådan set en 316i der nu er blevet en 318is og lur mig om skat så ikke synes at du skal betale afgift af ombygnignen på en 318is da det jo nu er sådan en bil du har og afgiften dermed ikke længere passer.
Så husk at spørge Skat om det kræver ny afgift.
HVis ikke du har papir fra Skat nå du blvier stoppet af eks. politiet der finder ud af ombygnignen, så konfiskere de i dag bilen til de så har fået en afgørelse fra skat, så selv om den ikke er afgifts berettiget, så sørg for at have det papir fra Skat hvor det Står at du rent faktisk har undersøgt det.
sep 2008
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 676
okt 2007
Følgere: 80 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.214
nov 2007
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 9 Emner: 119 Svar: 763
maj 2007
Følger: 46 Følgere: 45 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.643
1stk 316
1stk 318
og en 138 hestes IS motor
Hvad jeg forstår er at du vil have din IS motor over i din 316. Det kan du KUN hvis du omregger din 316 til en 318i eller 318is
Dette koster røven ud af bukserne, så køb hellere en 318is og sælg de andre, så slipper du for en masse bøvl og ekstraomkostninger samt tid.
Vil du have din 318i lavet om til en IS så kan du bare gøre dette uden bekymring for andet. Men vær beredt på at hvis synshallen eller politiet opdager det (meget lille risiko) kan de kræve at se bevis på ombygningen iht. skat. Du taber nok ikke sagen, men det er længe at vente på en afgørelse.
Hvis du har øget din 316 til en 318, så må du ikke igen øge effekten, det er jo stadig kun en 316 på papirerne.
Derfor: Du kan kun smide din IS motor i en 318i Enten brug den du har og gør den flot, eller køb en anden. Omreg er dyrere end at købe en fin is'er
maj 2007
Følger: 46 Følgere: 45 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.643
bmw motor skift???