{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.831 visninger | Oprettet:

Seat Altea Gevindundervogn vs. fjedre? {{forumTopicSubject}}

Dav,

Står lidt i et dilemma om man skal købe en gevind undervogn eller "nøjes" med sænkningsfjedre.

Max budget på begge er ca 3-4000 kr. og skal være TÜV-godkendt og det hele så den kan klare et syn.

Bilen vil jeg ud fra billeder herinde fra, mene skal sænkes 50-65mm for og bag. (19" - 215mm - ET 45 - ca35mm profil)

Eneste fordel jeg kan se ved hver især er:
Fjedre: Hvis én knækker, kan man nøjes med et sæt a 2 stk. Hurtig montering, muligvis bedre comfort.

Gevindeundervogn: Justerbar højde efter ønske.

Hvad vil i anbefale?
- og evt link til det kit i ville vælge.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Seat Altea Gevindundervogn vs. fjedre?
  • #1   9. feb 2012 i din prisklasse så køb en ap gevind over ebay.de

    Fjedre kan slet ikke komme så langt ned som du vil.


  • #2   9. feb 2012 Der er som sådan jo ingen grund til arv købe gevind. Du kan også bare nøjes med at købe en undervogn, der ikke kan justeres.

    Min er sænket 50/50 med fjedre. Det fungerer upåklageligt. Men den skal nok heller ikke sænkes mere end det, hvis det skal køre ordentligt bare med fjedre.


  • #3   9. feb 2012 Enten gevind eller et sæt med fjedre og dæmpere der passer sammen

    Hvis du sænker med fjedre på de originale dæmpere skal du holde dig en 30-40 mm over det bliver det virkelig hårdt at køre med...


  • #4   9. feb 2012 Den er mindre hård med fjedre alene end ved de fleste billige gevindundervogne på markedet. Det har jeg i hvert fald market på egne biler.

  • #5   10. feb 2012 Er det ikke en personlig definition af hvad der er for hårdt ??

    Jeg har før kørt med 60-60 mm sænkning og gul Koni, det var vi meget bahagelig de første 200 km.


Kommentér på:
Seat Altea Gevindundervogn vs. fjedre?

Annonce