{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.788 visninger | Oprettet:

Kompressor på VR6 {{forumTopicSubject}}

Hej folkens, jeg går og leger med tanken om at smide kompressor på Vr6eren. Det er en 2.8 174HK

Har kigget på en

Rotrex C30 94 kompressor, målet er 300+ HK.

Der medfølger et remhjul til 0.8 og et til 1.2 Bar.

Hvor meget kan jeg tillade mig at køre med af tryk på std indmad, har ikke planer om nye stempler og diverse, men kan forstå på det hele at der skal en mellemlægsplade i for at sænke kompressionen og der skal nogle dysser til ekstra benz?

Nogen der kan hjælpe med lidt viden?

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kompressor på VR6
  • #1   6. apr 2012 tror max 0,5-0,8


  • #2   7. apr 2012 Nogen forslag til det andet?

  • #3   7. apr 2012 Jeg vil også sige MAX 0,8 !! Alt andet ville være sygt ..

    Jeg havde mølle på min Civic 1,4iS , og der kørte jeg med 0,4 bar med standard indmad !


  • #4   7. apr 2012 Har bare hørt at Vr6 indmaden skulle være ret hårdfør?



  • #5   7. apr 2012 Jeg kører 1.4 bar på min med turbo.. Der er dog mellemlægsplade men ellers standard indmad. .

  • #6   7. apr 2012 mener vr6 kan klare omkring 500hk med std indmad

  • #7   7. apr 2012 hvorfor ikke gå all in nu motor alligevel skal skilles ad det tager jo ikke lang tid og hive stemplerne ud osse når toppen alligevel er pillet af også få nogle lav komp smedet stempler i og en stål top pakning også smid den mellem lægnings plade over højre skuldre også kunne man jo smide andre plejl stænger og en anden krumbasse i også få bearbejdet top stykke og få nogle knaster i lavet til tryk også noget andet manifold osv. så kommer den afsted ogå kan det osse holde på længere sigt

  • #8   7. apr 2012 skriv en mail til CCR racing. de forhandler rotrex kompressorkit, og kan med sikkerhed besvare dine spørgsmål

  • #9   7. apr 2012 Tror det er en and det med den sku være lavet til diesel. Så ville den have haft helt anden kompression og krumtap og stempler ville værre helt anderledes. I øvrigt tror
    Jeg ikke der er lavet en diesel vr6.


  • #10   7. apr 2012 Hvor kan den mellemplade skaffes? og skal det forstå sådan at det er toppakning, mellemlægsplade, toppakning? og er der nogen speciel tykkelse jeg skal gå efter eller hvordan?

    Christian M - Med det show du beskiver der snakker 50.000 + kr, det vil jeg ærlig talt ikke ofre på den. Kunne jeg få omkring 300+ HK ville jeg være tilfreds, og har læst mange steder at VR6 motoren skulle være ret holdbar med std indmad, op mod 500 hk. Om jeg sænker kompressionen ved hjælp af mellemlægsplade eller andre stempler er vel en forskel i prisen kun?

    Og jeg takker for alle jeres svar


  • #11   7. apr 2012 Evt snak med JVK-tuning.. Og man kan få laserskåret sådan nogle ved diverse smede osv. .Men angående tykkelse snak med JVK..

  • #12   7. apr 2012 Dennis kan din motor klare 1.4 bar på std indmad bare ved hjælp af en mellemlægsplade?

  • #13   7. apr 2012 Det kan den ja.. Og har kørt med det 60.000 km ca.. Og laver 450+ ved 1.4.

  • #14   7. apr 2012 Dennis P - Men det er ved ikke med 1.4 bar konstant? smiley Med kompressor kan man jo kun vælge 1 tryk? det er jo noget andeet med turbo eller har jeg misforstået?

  • #15   7. apr 2012 Hm nej. Men den kører stadig med det jo smiley men når man fyrer den af er det jo 4 og 5 gear. Og har da haft den på 285 så der er det jo vedvarende tryk og det er blevet varm osv. Så det holder jo fint. smiley

  • #16   7. apr 2012 Jeg har fundet en blok hvor der er drejet af stemplerne så det svarer til en mellemlægsplade på 2mm, og kompression der hedder 8,5. Kan jeg køre med det eller hvordan? Og jeg takker endnu engang for alle jeres svar smiley rart med lidt input fra nogen der ved noget

  • #17   8. apr 2012 ja self koster det og tune havde du regnet med andet det jeg bævner er hvis det skal kunne holde på længere sigt det er der kunsten ligger som hovede regel siger man 1000 kr pr hk og det er ikke helt ved siden af det resterende man kan hente er bare en bonus men med de penge så er der osse meget stor udsigt for og kunne få meget mere en 300 hk men tag stempler som eksempel så koster de immervel ikke det helt vilde i udlandet og alt efter hvad man ønsker af effekt så kan man jo bibeholde stænger og krumtap også bare for det afbalanceret og afvejet så det hele spiller 100% også få noget ordenligt olie pumpe osv. i det er jo lidt surt og have stoppet 20-30.000 kr hvis ikke mere i en motor og den så springer i luften efter 20.000 km fordi man har sparet et sted... og toppen kan du jo osse bare køre med std. det andet var kun for og få mere effekt ud af den knasterne kan du evt. få slebet ved west speed å de kan bruges til tryk og det er ikek fordi det er så dyrt igen

    en anden mulighed kunne osse være sådan en her der er bygget til formålet

    http://www.bahnbrenner.com/vw_audi/products/1860/2_9L_VR6_Low_Compression_Short_Block

    eller en hel motor så er det bare og hænge komponenterne på

    http://www.bahnbrenner.com/vw_audi/products/1859/BBM_2_9L_VR6_Low_Compression_Long_Block


  • #18   4. jul 2013 Har da aldrig læst ligne ??
    Christian m det er stængerne der går til ikk stempleren! Kender en der kører 650 hk med standard stempler men med Castello stænger.
    SKIFT stænger


  • #19   4. jul 2013 Det var godt nok en god gammel tråd du fandt frem her Jonas. Jeg tror næsten at trådstarter har løst sit problem

  • #20   4. jul 2013 Ja kan jeg da se nu smiley hehe
    De vidste nok ikk bedre den gang


Kommentér på:
Kompressor på VR6

Annonce