{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lovligt eller ikke lovligt
  • #1   31. maj 2012 ja det er lovligt.

Det skal bare synes og skreves på reg attesten

• #2   31. maj 2012 skreves= skrives

• #3   31. maj 2012 Patrol H
    Forkert.
    Det du linker til er ikke eftermontering af turbo.

Det er motorskift, og der er det lovligt at skifte til turbomotor, hvis den holder sig under 20% og er typegodkendt til bilen.

Eftermontering af Tryk:
    Når man smider turbo, kompressor, glader osv på bilen motor.

• #4   31. maj 2012 patrol det du har der det er stadig EFTERMONTERING og det er ikke det samme som motor skift smiley

• #5   31. maj 2012 så det vil sige det ikke er lovligt medmindre jeg søger til audi, får en godkendelse også til et nyt syn.? ved godt det er firkantet skrevet, men er det noget i den stil.?

• #6   31. maj 2012 jeg snakker i hvert fald om et helt motorskift og ikk bar en eftermontering af turbo.

• #7   31. maj 2012 Du må lovligt smide en 1.8 20v med 150 hk i.

Du må ikke smide 180 hk modellen i. da den overskrider de 20%

• #8   31. maj 2012 Du må gerne smide turbomotoren i fordi bilen findes originalt med den motor !

• #9   31. maj 2012 claus-m .: er det evt noget du har et link til eller noget andet der kan bakke det op.

nu har jeg læst side op og side ned, men alle mener deres ord er lov og det ikk til at finde ud af om det er lovligt med en turbo motor, nogen siger den automatisk overskrider i 20% hvis man smider en 1,8t i en normal 1,8 og andre siger det er ligemeget så længe den bar holder sig indenfor de 20%

• #10   31. maj 2012 Motorskift

Motoren kan udskiftes, men udskiftningsmotoren må højst have 20 pct. større effekt (DIN-HK) end køretøjets originale motor. Hvis effektforøgelsen overstiger 20 pct., skal der betales ny afgift af køretøjets aktuelle værdi. Beregningsgrundlaget for udregning af effektforøgelsen er begge motorers effekt som nye. Det er fabrikkens angivelser om motoreffekt, der skal bruges.

Hvis man udskifter en benzinmotor med en dieselmotor, gælder 20 pct.-reglen også.

En motor består af mange enkeltkomponenter, men vigtige er især topstykket, motorblokken og krumtappen. Udskiftning af en eller flere af disse komponenter (fx til indsprøjtningstopstykke), eventuelt kombineret med udskiftning af andre dele, betyder at der skal betales afgift af køretøjet, hvis effektforøgelsen overstiger 20 pct. Motorombygningen bliver i disse tilfælde sidestillet med en egentlig motorudskiftning.

Hvis der samtidig med motorudskiftning/motortuning også sker udskiftning af støddæmpere, bremser, gearkasse, differentiale eller andre ændringer, kan det betyde, at køretøjet mister sin afgiftsmæssige identitet, og der skal betales afgift. Dette selv om effektforøgelsen ikke overstiger 20 pct. Det gælder, hvis der er tale om helt eller delvist modelskifte, se nedenstående afsnit.

Ved motorudskiftning/-tuning eller anden ombygning er det altid klogt at spørge synsvirksomheden om eventuelle krævede tekniske ændringer.

Effektforøgelse kan opnås enten ved motorudskiftning eller ved motortuning, eventuelt ved en kombination af begge.

SKAT har truffet afgørelse om mistet identitet og dermed afgiftspligt for en ombygget Ford Sierra stationcar, hvor der i forbindelse med en udskiftning af motoren fra en 1,6 (75 HK) til en 2,0 V6 (90 HK) også blev udskiftet gearkasse, kobling, udstødningssystem, forfjedre og bremseskiver.

• #11   31. maj 2012 Jeg takker for svar, men må lige forbi synsmanden og høre hvordan det hele lige ska forløbe på lovlig vis.

• #12   31. maj 2012 enig med claus du kan hente typegodkendelsen på f-styr. det har jeg gjort med min bil smiley 1.8 20v til 1.8 t er 100% lovlig fordi bilen er typegodkendt med den motor i en anden model smiley

• #13   31. maj 2012 der er måske ikk noget hullumhej over det.?

• #14   31. maj 2012 Michael-I:Da du fik det gjort skulle du så betale en ny afgift eller?
    ja undskyld spørgsmålet, men er hamrende forvirrende og hitte rundt i :0/

• #15   31. maj 2012 Patrol H
    Her forøger han ikke med mere end 20%.

Han eftermontere heller ikke trykladning.

Motorskift til turbomotor er lovligt så længe du ikke øger HK med mere end 20 %
    hvis motoren er typegodkendt, og det er den her.

• #16   31. maj 2012 Det er lovligt uden fusk eller noget, du må bare ikke tage bremser mv også. Når du har monteret en std 20vt kører du til syn, og får skrevet den på reg attesten. Og der skal ikke betales afgift af det. Det har været oppe rigtig mange gange, og der er masser der har lavet den om til 20vt helt efter reglerne.

• #17   31. maj 2012 Jeg tager li en snak med min synsmand indenfor de næste par dage så der ikk er noget og komme efter.

Jeg takker igen for svarene.

Kommentér på:
lovligt eller ikke lovligt

Annonce