{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.620 visninger | Oprettet:

Større turbo - Subaru Forester {{forumTopicSubject}}

Hey BG smiley

Nogen der ved om det er muligt at smide en større turbo på en 2,5 XT, uden at skulle igang med den helt store ombygning? Er der noget man skal være opmærksom på? Den har de der 260 hk idag, bare med en gang Prodrive Performance Package, men ku være sjovt at hive den op på de der 300-350 og så ta den derfra smiley Ved intet om mekanik, så lidt fif og idéer på et sprog der er til at forstå bliver der sat pris på. Det samme med links til hvad der skal bruges for at projektet kunne lykkedes... Jeg gider ikke bruge små 100.000,- på en større ombygning, max. de der 10-15.000,-, og det skal være noget simpelt der holder... Ved motor og gearkasse er ret holdbare på de biler, så vil tro 300-350 hk ikke overbelaster det hele for meget? Eller hvad?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Større turbo - Subaru Forester
  • #1   9. aug 2012 tja, altså simpelt der holder, selv om det simpelt, belaster du jo stadig alt meget mere, og får en kortere leve tid end du ville få ved og køre orginal.
    hvor meget man forkorter levetiden er jo så spørgsmålet..

    uden og vide det store om boxer tuning så vil jeg da tro du kan købe en ny turbo evt plus flancer osv og et downpipe for måske 10k og så kan du få den kørt ind på et rulle felt ved et firma du vælger, tror det koster 5 - 10 k alt efter hvor, så tror jeg bestemt du har dit mål :).


  • #2   9. aug 2012 http://www.mrtperformance.com.au/performance/engine/1135-subaru-forester-s-my2011-on-engine-performance-guide

    evt læs her, jeg er ikke sikker på om det præsis er din motor de skrriver om, men det gir nok et indtryg af det :).


  • #3   9. aug 2012 Det skal lige siges at jeg kører MEGET pænt 99% af tiden. Men selvfølgelig skal hestene ha lov til at løbe frit en gang imellem. Men hvis en større turbo / flere heste hele tiden belaster motoren mere end idag, uanset hvordan jeg kører, så gider jeg ikk bruge krudt på at gøre den hurtigere... Ved du om det er lige meget hvilken turbo man køber? Altså ved godt den skal være af en god kvalitet, og kan se mange herinde er glade for Garret, men passer en turbo på hvilken som helst bil? Der sidder garanteret en masse BG´ere derude nu, og tænker jeg er en mongol der ik ved en skid hehe smiley

  • #4   9. aug 2012 Du kan ikke lave den slags til en 10-15.000 og da slet ikke når intet du kan lave selv. Det bedste råd må være at holde dig fra det.

  • #5   9. aug 2012 Anders N: Ja, ok 10-15.000,- var måske lidt lavt sat, det var bare for at folk ikk begyndte at foreslå at jeg pakkede bilen sammen i container og fik den fløjet hjem til Japan, bygget om til en komplet Sti og knaldede 250.000,- efter det... Ved godt at turboen alene koster 7-10.000,- og den skal selvfølgelig også på, men mon man ikke kommer forholdsvis langt for 30-40.000,-? Der er jo allerede en fornuftig intercooler og udstødning på, bremserne er ventilerede osv. Så Har et par rigtig gode venner der gerne vil stille kunnen og værksted til rådighed, så arbejdstimerne bliver ikke ret dyre...

    Anders S: Tak det kigger jeg på smiley



  • #6   10. aug 2012 15000 kr dækker jo dårligt nok en turbo i ordentligt kvalitet...

  • #7   10. aug 2012 Den SKAL have et remap eller en anden motorstyring, hvis du skifter turbo.

  • #8   13. aug 2012 Du skal lede efter en der hedder Skassa. Han kan nok fortælle dig det du har brug for.
    Han er her inde et sted.


  • #9   13. aug 2012 "15000 kr dækker jo dårligt nok en turbo i ordentligt kvalitet... "

    Man kan købe 6 Holset-turboer for de penge... De kan holde til 2 millioner km, så mon ikke det er at betegne som værende "ordentlig kvalitet":


Kommentér på:
Større turbo - Subaru Forester

Annonce