{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.646 visninger | Oprettet:

Turbo upgrade {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri smiley

Jeg sidder her og tænker på at upgradere min turbo smiley Jeg har en Volvo S40 2.0T 1998 160 HK.
Jeg har en Standard turbo på den T2 (160 HK), og overvejer at sætte en T25 (260 HK) Turbo på, denne her:

http://shop.scanturbo.dk/pi/K16_CZ_260hk_2149_25.aspx

Jeg har fået afvide den "nemme løsning" er at sætte en benzin regulator på den, for at øge benzin tilførelsen så jeg ikke brænder motoren af.. smiley
Ka det passe at det er så nemt, og hva ska jeg også holde øje med når jeg sætter en større turbo på??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Turbo upgrade
  • #1   7. sep 2012 det korte svar er NEJ...

  • #2   7. sep 2012 du kan starte med at hæve trykket 0.2 - 0.3 bar ville nok være den nemmeste løsning

  • #3   7. sep 2012 problemet er bare den turbo jeg har på lige nu, er defekt.. Den er utæt, og den tidligere ejer har svejset den fordi den var flækket

  • #4   7. sep 2012 jamen så køb en kina kopi turbo og smid på , og instil den til ca 1 bar, så har du hævet trykket med 0.2 bar i forhold til standart smiley


  • #5   7. sep 2012 hvis du vælger at smide en større mølle på, skal den have mere benzin, , dvs upgrade benzinpumpe og dysser, den skal køres ind, motorstyringen skal optimeres. du skal osse tænke på belastningen af stempler, lejer etc det er ikke et billigt ingreb at smide en større mølle på.

    ville klart anbefale at du fandt en tilsvarende turbo og smed den på , og så smed en intercooler på , større forrør 2.5 -3" og race kat, og derfra 2.5-3" udefter.


  • #6   7. sep 2012 ladetryk er jo kun et mål for modtryk/modstand. det der er vigtigt er luftmængden. du kan jo sagtens sætte en turbo på der ved en ½ bar yder mere end en anden turbo ville gøre ved 1 bar.

    Netop derfor er det ikke bare at sætte større turbo på og hæve benzintrykket. det er ihvertfald at gamble med din motor...


  • #7   7. sep 2012 syntes da stadig at 2500 kr for en større turbo er meget billigt smiley
    og hvis du siger at standart trykket på en standart turbo er 0.8, så ka jeg da godt købe den her turbo som er på 0.9 bar? smiley

    http://shop.scanturbo.dk/pi/K16_CZ_260hk_2149_25.aspx

    men hvor meget ka man hæve trykket, før man ska begynde at ændre i benzin tilførelsen??


  • #8   7. sep 2012 ja okay, ka godt se at det er nemmere at montere den samme turbo som før, og så bare "hæve" trykket i den smiley

  • #9   7. sep 2012 sikke en gong gong turbo du har fundet dig. Hvis det var så nemt at tune biler havde alle nok gjort det hele tiden.

    Jeg ville ikke hæve den mere end max 0,2 bar hvis du sætter større turbo på. Den er ikke synderlig meget større den der men lidt er den. Du skal dog ikke regne med at hente 260 hk ud af din bil på den turbo der. Men måske 180-190 hk. Kig efter noget større og så gør det ordentligt. Skift dyser og smid en ekstra pumpe på og så en 2860 eller 3071 lader på fra garrett og så få den kørt ind. SÅ skal du bare se en helt anden bil du får dig.


  • #10   7. sep 2012 Haha, gong gong turbo, den var sku god! smiley

  • #11   7. sep 2012 Smid den større turbo på og så find en, der kan lave en chip til dig. Så er du sikker. Hvis du ikke kan finde en, som kan lave en chip. Så sæt en piggy-back styring på. Det vil sige en styring, som øger mængden af benzin i forholdt til før. Der kan eksempeltvist bruges en Minisquirt.

  • #12   7. sep 2012 ok mange tak, jeg har lige fundet lidt ud af min turbo er den her, TD04L-12T



Kommentér på:
Turbo upgrade

Annonce