{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kan man selv køre en motorstyring ind?
  • #1   18. sep 2012 Hvis du har forstand på det, ja - hvis ikke, så er det et dumt sted at spare.

• #2   18. sep 2012 det jeg søger, er svar fra nogle som måske havde gjort det smiley jeg har skam styr på hvordan en motor hænger sammen, med jeg ved bare ikke hvordan det med at programmere hænger sammen smiley

• #3   18. sep 2012 Prøv i gruppen "Motorstyringer" eller noget i den retning.

• #4   18. sep 2012 jeg vil råde dig til at få lavet et sikkert grund map, som du så kan finjustere ud fra, ellers kan du regne med rigtig lang tid med bilen i garagen. hvis du får en til at lave et grund map, så regn med at bilen skal stå stille i en mdr. hvis du selv vil lave det, så regn med 2-3 mdr. inkl montering af styringen. husk en wb sensor, det er et must.

• #5   18. sep 2012 finjustering, tager dig nok et halvt års tid, før du er helt tilfreds....

• #6   18. sep 2012 okay smiley jeg skal til at uddanne mig til autoteknolog så det vil jo være fint at have lidt forståelse for det inden skolestart. det er en ekstra bil så det er lige meget med hvor lang tid det tager smiley

• #7   18. sep 2012 hvorfor ikke starte med en styrring som folk kan hjælpe dig med? ms eller vems?

• #8   18. sep 2012 Jeg bliver nødt til at sige:
    hvis du behøver at spørge, så kan du ikke..

Går ikke ud fra at du er mekaniker? vent til at du går på skolen, så kan du lave det der, de har udstyr og viden.

• #9   18. sep 2012 Som thomas skriver. Vælg en styring som det er mange der kører med og dermed nemmere og få hjælp. Både vems og ms kan næsten justere sig selv

• #10   18. sep 2012
    Morten H jeg har styr på motoren, men har aldrig været computer hacker, så mit spørgsmål lægger i hvordan programmeringen er. som jeg os skrev tidligere..

• #11   18. sep 2012 så vil jeg prøve at søge lidt på de andre motorstyringer i skriver smiley

• #12   18. sep 2012 Peter T - det har ikke noget med at være "computer hacker". Jeg studerer selv softwareudvikling, og har roddet med computere og programmering i mange år, men jeg ville ikke selv begynde at rodde med motorstyringer. Det er noget helt andet.

• #13   18. sep 2012 Hvis du vælger en MS og bruger en MASSE tid på at læse om det så kan du, men du skal ikke regnet med det er "bare lige" bliver du klogere. Wideband lambda er et must!

• #14   18. sep 2012 ved godt det ikke bare er lige til smiley men jeg går meget op i det, og når det er til en bil som bare står, kan det jo være lige meget om det tager 3måneder eller 6måneder før den starter igen smiley

• #15   18. sep 2012 Det er som sådan intet problem at starte den på et start map.. smiley
    Men du skal være god til at læse diagrammer.. smiley

• #16   18. sep 2012 det er jeg os smiley

• #17   19. sep 2012 Jeg stod som dig for 3-4 år siden med en original motorstyring i en tunet bil fra 92.
    Bilen begyndte at køre mere og mere dårligt, og jeg havde stort set prøvet alle de chip der fantes. Jeg var nød til at købe en justerbar motorstyring uden rigtig at vide hvordan sådan dims virker.
    Jeg læste alt hvad jeg kunne finde om motorstyringer uden rigtig at være klar over hvad jeg ledte efter, jeg fandt dog ud af 2 ting.
    1: Det skulle være en Vems fordi den var inde i en kæmpe udvikling, og den var billig og bruger venlig.
    2: Jeg ville selv lave alt og køre den ind på vej selv.

Stadig uden rigtig at være klar over hvad det gik ud på modtog jeg Vems boksen med følerer og stumper og så gik jeg bare igang for en ende af.
    Tog en føler af gangen, læste alt hvad jeg kunne finde og satte den så i motoren, en ting af gangen.
    Jeg havde lidt en kamp i starten med W7 og nogle USB stik, endte med en gammel Dell med xp. og rs232 indgang. Det problem er dog løst i VemsTune for flere år siden og den køre nu helt fint samme med W7 på USB.
    Hvad du end vælger af motorstyring så syntes jeg at du skulle prøve at downloade VemsTune for at se hvordan en motorstyring kan se ud, der findes også en masse film som kan være en hjælp på Vems.dk

• #18   19. sep 2012 Tilbage om det kan lade sig gøre at køre den ind selv, Ja men der skal læses meget.
    En sikker tændingstabel kan du lave på powerpage.dk. Lambda tabel skal du læse dig til. Ve tabellen skal en god motorstyring næsten lave for dig.
    Men også her starter man jo fra bunden. Først skal motoren kunne gå i tomgang kold og varm. Så skal du kunne køre lidt mens du sikre dig at den ikke banker eller at EGT bliver for høj. Hele tiden små skridt for ikke at ødelægge noget.

• #19   19. sep 2012 Greddy Emanage er ikke en motorstyring, men piggy-back

Kommentér på:
kan man selv køre en motorstyring ind?

Annonce