1.639 visninger
|
Oprettet:
montering af motorstyrring?? {{forumTopicSubject}}
kendet i et godt sted hvor man kan få monterede anden motorstyrring samt kørt bilen ind med div. nye dele..
har fået et "tilbud" hos stage3 til 21000kr for montering af fuld
programmerbar motorstyrring der passer i det originale ledningsnet samt at gå den kørt ind til ca 500hk.. meeeeen har jo hør så meget lort om dem osv så vil ik have det lavet hos dem..
kender i nogen steder hvor prisen ik er højere eller ik specielt meget højere og hvor det så bliver gjord ordenligt ??
apr 2006
Følger: 28 Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 58 Svar: 1.691
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 154 Svar: 5.253
aug 2004
Følger: 22 Følgere: 26 Biler: 3 Emner: 42 Svar: 1.621
jul 2006
Følger: 122 Følgere: 118 Biler: 9 Emner: 127 Svar: 2.385
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
mar 2008
Følger: 41 Følgere: 53 Biler: 17 Emner: 89 Svar: 381
det er min audi a3 1,8T AGU'er med GT 35 turbo osv.
kenn R og hvor er det så ?
mar 2008
Følger: 41 Følgere: 53 Biler: 17 Emner: 89 Svar: 381
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 154 Svar: 5.253
men ellers er Ktech da et forsøg værd og de er hårde til AEM styring ..
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
sep 2004
Følger: 59 Følgere: 67 Biler: 17 Emner: 143 Svar: 1.529
mar 2008
Følger: 41 Følgere: 53 Biler: 17 Emner: 89 Svar: 381
jubidition. ingen idé endnu ville prøve den da den var billig, så hvis det ik er ordenligt så bliver den smidt ud og købt en i ordenlig kvali
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 154 Svar: 5.253
dec 2006
Følger: 57 Følgere: 55 Biler: 4 Emner: 57 Svar: 216
der ud over kommer montering a andre dele hvis det er noget du skal have gjort.
mar 2008
Følger: 41 Følgere: 53 Biler: 17 Emner: 89 Svar: 381
dec 2006
Følger: 57 Følgere: 55 Biler: 4 Emner: 57 Svar: 216
ring eller skriv til ham selv, jeg er kun hans bror.
nr er 20776987
dec 2006
Følger: 57 Følgere: 55 Biler: 4 Emner: 57 Svar: 216
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
maj 2004
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 23
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
Jeg valgte udfra jeg ville have en der boede på Sjælland, pålidelig og så vil han helst have folk med på rullefelt så kan kan tegne og forklare
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Hvor meget tryk skal sådan en Agu motor have for at lave 500hk. Og hvad med dysser, knaster og kobling.
Er det den samme motor som du skriver laver ca 200hk ved en bar.?
Jeg vil ikke være negativ, men 500hk er en stor mundfuld.
Jeg ville nok vælge en motorstyring som var brugervenlig og nem at bruge til fejlfinding når der opstår problemer, ex lige køre en tur og logge problemet og så sænde til en tuner. Ofte er det nemt at se om det er en spole eller dysse der laver problemer eller udsætter.
Mår man laver 500 hk er det godt at kunne følge lidt med når problemerne kommer, for de vil komme.
Syntes det lyder lidt for let.
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
Hvilken indsugning og udstødning kører du med?
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
mar 2008
Følger: 41 Følgere: 53 Biler: 17 Emner: 89 Svar: 381
knasterne skal ikke skiftes på en agu'er så vidt jeg har læst mig frem til.
koblingen og svinghjul bliver skiftede samtidig nu her med at motoren er ude. som er fra jvk-tuning.
udstødningen er 3" hele vejen fra turbo til enden.
dyserne er 510 ml v. 3 bar. og støre in-tank benzinpumpe til 520hk v. 4 bar.
stemplerne er de standart originale mahle smede stempler med for skellig mening om hvad de kan klare men ca 600hk da..
og køre pt med standart indsugning. bliver nok os skiftede
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
510 ml dyser skal du ikke regne med laver mere end ca 380-400 hk som max. Benzinpumper skal man ikke stole 100% på. Hvis du skal op omkring 500 hk ville jeg lave en serieforbundet pumpe også. Better safe than sorry, indsugningen kan du bruge op til ca 350 hk så begynder den at flow for ringe.
Men spændene projekt da jeg ville montere bredbåndssonde helt oppe ved turboen og så lave gevind til mapsensoren i manifolden nu den er ude. Husk at blænd slangen af på undersiden af manifolden hvor ånderøret går op i indsugningen og så fjern pcv'en og krumtapsudluftningen. Jeg ville nok også skifte retainers og ventiler samt knasterne til nogle tryk knaster. Ved fartstrup kørr med tæt på samme setup som mig men med racer knast han har tryk allerede ved 3000 rpm på en så stor turbo som GT3076 laderen nu engang er.
mar 2008
Følger: 41 Følgere: 53 Biler: 17 Emner: 89 Svar: 381
men havde os tænkt mig at sætte gevindet til lambdasonden/bredbåndsonde oppe tæt på turboen..
det eneste jeg li har i tankerne li nu er om jeg skal skife stemplerne da jeg jo nu har fået dem ud, på begge sider er der jo teflonlag på stemplet, det er altså slidt lidt af på midten, har målt cylenderkast og de fejler intet, har os haft taget kompressions test og lekagemåling, og alt er tæt.
hvad ville du så tro at det ville hjælpe ved at skifte knaster ventiler osv for mig ? den turbo jeg køre med et jo en del støre.
dec 2006
Følger: 57 Følgere: 55 Biler: 4 Emner: 57 Svar: 216
og det er en god ting at tage knasterne fra en 1,8 20v suge motor.
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
1. skift til topmount manifold. Dem til Log montering duer slet ikke til denne størrelse turboer. Taler af erfaring da jeg selv har lavet samme nummer og ente med en kinetec fra JVK. Godt nok koster den ca 5000 kr, men det virker altså også bare.
2. Dine ventiler er hule og har nitrogen i sig for at bedre kølingen, men det er gået ud over styrken på dem. Så de knækker når man begynder at presse dem. (Nu skal du ikke lytte til hvad Sønberg skriver hehe).
3. Jeg ville skifte ringene og lade stemplerne være hvis tolerancerne er i orden ville jeg slet ikke rode med dem. Du smider 4-5k efter dem og det kunne du bruge på noget andet (ventiler og fjedre).
4. Synes personlig den i tanken larmer langt mere end en ekstern pumpe
montering af motorstyrring??