{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.639 visninger | Oprettet:

montering af motorstyrring?? {{forumTopicSubject}}

kendet i et godt sted hvor man kan få monterede anden motorstyrring samt kørt bilen ind med div. nye dele..

har fået et "tilbud" hos stage3 til 21000kr for montering af fuld
programmerbar motorstyrring der passer i det originale ledningsnet samt at gå den kørt ind til ca 500hk.. meeeeen har jo hør så meget lort om dem osv så vil ik have det lavet hos dem..

kender i nogen steder hvor prisen ik er højere eller ik specielt meget højere og hvor det så bliver gjord ordenligt ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  montering af motorstyrring??
  • #1   30. sep 2012 Få Jesper kryger til at lave en FMJ boks til dig, plus indkøring. det bliver slet ikk i nærheden af det beløb du skriver der. smiley

  • #2   30. sep 2012 hvor bor du og hvad bil/motor ?

  • #3   30. sep 2012 Jeg har også lært på den dyre måde, hvem der kan finde ud af det. Og det var ved at prøve sig frem. Men nu har jeg fundet et sted der kan finde ud af det så det holder. Og det er væsenligt under 21.000.

  • #4   30. sep 2012 Sønberg - hvorfor ikke få Flemming selv til at gøre det ?

  • #5   30. sep 2012 jeg har en FMJ boks til salg til en 4 cylindret motor hvis det er? den kan du få for 5k

  • #6   30. sep 2012 hartmann jeg er fra nordsjælland men er villig til at køre for at få lavet det ordenligt..

    det er min audi a3 1,8T AGU'er med GT 35 turbo osv.

    kenn R og hvor er det så ?


  • #7   30. sep 2012 jubidition og passer den på mit originale stik ? eller skal jeg lave om på det.. for skal have noget der passer i det originale..


  • #8   30. sep 2012 nej den jeg har til salg passer desværre ikke på det originale stik til din bil.

  • #9   30. sep 2012 ville nok finde en på den "rigtige side af broen for dig .. men kender ikke så mange der ovre ...

    men ellers er Ktech da et forsøg værd og de er hårde til AEM styring ..


  • #10   30. sep 2012 hvordan kører sådan en agu egentlig med den der turbomotor GT35 turbo?

  • #11   30. sep 2012 Nu har jeg ikke selv erfaring med dem, men hvad med nordicturbo de laver jo ikke andet end de ligegylde 1,8t.......

  • #12   30. sep 2012 hartmann. ja okay jeg høre lidt frem..

    jubidition. ingen idé endnu ville prøve den da den var billig, så hvis det ik er ordenligt så bliver den smidt ud og købt en i ordenlig kvali smiley


  • #13   30. sep 2012 men ellers ved jesper kryger ved kl-auto i vojens http://www.kl-auto.dk/ . han ved jo en ting eller to om VAG og FMJ



  • #14   30. sep 2012 ring til kk autoteknik, mener boxen (FMJ) med det rigtige stik koster 15000 ca kørt ind.

    der ud over kommer montering a andre dele hvis det er noget du skal have gjort.


  • #15   30. sep 2012 enesete jeg skal have gjord der montering af en FMJ samt diverse sensore til den og så en indkøring.. alt andet har jeg selv lavet.

  • #16   30. sep 2012 okay, det er under 20000 kr vil jeg mene, og det virker..

    ring eller skriv til ham selv, jeg er kun hans bror. smiley

    nr er 20776987


  • #17   30. sep 2012 men det er i ,midtjylland

  • #18   1. okt 2012 nej en FMJ boks KAN laves så den passer på standard stikket men laves også som stand alone boks. Som den ekstra jeg har. Han tilpasser den til formålet

  • #19   1. okt 2012 100% FMJ.... Det virker 100% kører selv med det. Og Flemming er rigtig flink og hjælpsom. Og han ved hvad han snakker om. Også med andre biler end VAG

  • #20   1. okt 2012 Jeg fik en EFI EURO 2 monteret på min Silvia. Jeg kendte til www.ttj-engineering.dk fra min tid i Honda Klubben og han beskæftiger sig kun med EFI og kører selv race.

    Jeg valgte udfra jeg ville have en der boede på Sjælland, pålidelig og så vil han helst have folk med på rullefelt så kan kan tegne og forklare smiley


  • #21   1. okt 2012 At lave den til det originale lednings net er jo ikke svært. Problemet er at der kan være lidt støj på det orginele net, og at der ofte mangler nogle ledninger til ex map, Wb og EGT.
    Hvor meget tryk skal sådan en Agu motor have for at lave 500hk. Og hvad med dysser, knaster og kobling.
    Er det den samme motor som du skriver laver ca 200hk ved en bar.?
    Jeg vil ikke være negativ, men 500hk er en stor mundfuld.

    Jeg ville nok vælge en motorstyring som var brugervenlig og nem at bruge til fejlfinding når der opstår problemer, ex lige køre en tur og logge problemet og så sænde til en tuner. Ofte er det nemt at se om det er en spole eller dysse der laver problemer eller udsætter.
    Mår man laver 500 hk er det godt at kunne følge lidt med når problemerne kommer, for de vil komme.
    Syntes det lyder lidt for let.


  • #22   1. okt 2012 Jeg vælger som Inte, folk som ikke er blege for at tegne og fortælle. De mennesker har så meget styr på det at de ikke behøver forretningshemmeligheder som mange andre. Og det er fedt! Og så er de sjældent dyre fordi de ikke behøver så lang tid på feltet som folk der laver små tweaks for at se om der er nogen forskel eller ej smiley

  • #23   1. okt 2012 p.s husk FMJ/FFJ er 100% obd kompatibel hvilket vil sige fejlkoder kan udlæses som normalt via obd stikket...

    Hvilken indsugning og udstødning kører du med?


  • #24   1. okt 2012 har forresten wideband lambda (LSU-4,2) og AEM map sensor til boksen hvis det er smiley

  • #25   1. okt 2012 altså jeg har idag skilt motoren ade for at få sat H beam plejlstænger i og skifte topparkning og topbolte osv. og renset alle delene..
    knasterne skal ikke skiftes på en agu'er så vidt jeg har læst mig frem til.
    koblingen og svinghjul bliver skiftede samtidig nu her med at motoren er ude. som er fra jvk-tuning.
    udstødningen er 3" hele vejen fra turbo til enden.
    dyserne er 510 ml v. 3 bar. og støre in-tank benzinpumpe til 520hk v. 4 bar.
    stemplerne er de standart originale mahle smede stempler med for skellig mening om hvad de kan klare men ca 600hk da..

    og køre pt med standart indsugning. bliver nok os skiftede


  • #26   1. okt 2012 Har endnu ikke set nogen der har kvadret standard stemplerne pga tryk/effekt.
    510 ml dyser skal du ikke regne med laver mere end ca 380-400 hk som max. Benzinpumper skal man ikke stole 100% på. Hvis du skal op omkring 500 hk ville jeg lave en serieforbundet pumpe også. Better safe than sorry, indsugningen kan du bruge op til ca 350 hk så begynder den at flow for ringe.

    Men spændene projekt da smiley jeg ville montere bredbåndssonde helt oppe ved turboen og så lave gevind til mapsensoren i manifolden nu den er ude. Husk at blænd slangen af på undersiden af manifolden hvor ånderøret går op i indsugningen og så fjern pcv'en og krumtapsudluftningen. smiley Jeg ville nok også skifte retainers og ventiler samt knasterne til nogle tryk knaster. Ved fartstrup kørr med tæt på samme setup som mig men med racer knast han har tryk allerede ved 3000 rpm på en så stor turbo som GT3076 laderen nu engang er.


  • #27   1. okt 2012 har os en extern pumpe, den er bare ik sat til, synes den støjer lidt. ja dyserne der er på nu er nok til ca 400hk max... har ikke fået svejsede udstødningen endnu, da jeg ik helt ved om jeg kan få plads til turboen hvor den sidder nu ang filter til turboen's indsugning. der er 4" indsugning og det sidder li ved bremseforstærkeren :b så overvejer at få købt en anden manifold eller lave en selv hvor den bliver monterede på toppen, bare nice nå den er der nede så kan man ikke rigtig se den er tunet en del.

    men havde os tænkt mig at sætte gevindet til lambdasonden/bredbåndsonde oppe tæt på turboen..

    det eneste jeg li har i tankerne li nu er om jeg skal skife stemplerne da jeg jo nu har fået dem ud, på begge sider er der jo teflonlag på stemplet, det er altså slidt lidt af på midten, har målt cylenderkast og de fejler intet, har os haft taget kompressions test og lekagemåling, og alt er tæt.

    hvad ville du så tro at det ville hjælpe ved at skifte knaster ventiler osv for mig ? den turbo jeg køre med et jo en del støre.



  • #28   1. okt 2012 vil sige en ting, jeg syntes du skal skifte stempler også nu når du er der inde, og du kommer ikke på 4 bar, men nok omkring 2 til 2,5 som max!!

    og det er en god ting at tage knasterne fra en 1,8 20v suge motor.


  • #29   2. okt 2012 Så meget er din turbo bestemt heller ikke større, godt nok er mit udstødningshus mindre, men indsugningssiden er samme størrelse smiley

    1. skift til topmount manifold. Dem til Log montering duer slet ikke til denne størrelse turboer. Taler af erfaring da jeg selv har lavet samme nummer og ente med en kinetec fra JVK. Godt nok koster den ca 5000 kr, men det virker altså også bare.
    2. Dine ventiler er hule og har nitrogen i sig for at bedre kølingen, men det er gået ud over styrken på dem. Så de knækker når man begynder at presse dem. (Nu skal du ikke lytte til hvad Sønberg skriver hehe).
    3. Jeg ville skifte ringene og lade stemplerne være hvis tolerancerne er i orden ville jeg slet ikke rode med dem. Du smider 4-5k efter dem og det kunne du bruge på noget andet (ventiler og fjedre).
    4. Synes personlig den i tanken larmer langt mere end en ekstern pumpe smiley


Kommentér på:
montering af motorstyrring??

Annonce