{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
682 visninger | Oprettet:

bmw e30 325i {{forumTopicSubject}}

Hej skal ud og kigge på sådan en gammel sag idag. Hvor det er skiftet vippetøj, topstykke og så er der kommet 288 graders knast i. Han siger den går hårdt i tomgangen pga de knaster der. Mit spørgsmål er så, kan det passe? Og hvor langt går sådan en mekanisk ca. Og er der andre ting jeg skal holde øje med når jeg skal se på den? Mvh Allan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bmw e30 325i
  • #1   17. okt 2012 Kan godt passe, mener der er noget i stil med den samme knast i min gamle 325.. den gik meget ujævnt, hele bilen hopper smiley
    den har kørt ca 40.000 km nu, uden problemer..

• #2   17. okt 2012 okay det lyder jo fint nok, tror den har kørt ca 10.000 med de knaster i, men mente nu i helhed hvad de kunne køre, fordi den har kørt omkring de 300.000 smiley

• #3   17. okt 2012 de kan køre langt, har lige solgt en 320 som har kørt 400:D kørte perfekt.

Kommer lidt an på hvordan de er blevet passet, og plejet..

• #4   17. okt 2012 jeg mener det er tæt på at være de skarpeste knaster der findes til standart motoren, generalt er det jo en pisse sjov bil, men de er også gennemskruet de fleste så du vil helt sikkert opleve at der skal skrues en del på den, ikke fordi det er en særlig dyr bil at holde kørende, men fordi den nok vil føles gammel at køre i, med knirken fra inteniør soltag der er utætte rudehejs der ikke virker speedomerter der er i stykker og så videre, du skal nok regne med at kunne leve med en del bagateller, men de kører sgu bare derudaf.

• #5   17. okt 2012 Du tag ikke fejl af en E30. dens værste fjende er rust. mekaniken er rimelig lige til, og nem at skrue i. og ikke så dyr i dele heller. Men som RR skriver, så skal du nok regne med en masse småting, om man så gide at fix dem eller ikke er jo op til en selv.

tjek følgende steder for rust. reservehjuls brønd samt bag batteri og sikringsboks. hvis den er med soltag, tjek de to løfte punkter foran (lige bag ved forhjulet på begge sider) da dræn fra soltag går derned, og så kan den ruster ret slemt lige der. Tro mig det er min smiley

• #6   17. okt 2012 den har fået lavet rust i hele bunden og paneler for et par måneder siden. den er med soltag så det er da helt sikkert også en ting jeg vil tjekke fordi det er noget lort at lave rust der. du siger de to løfte punkter så tænker du tættest på snuden ikk smiley

• #7   17. okt 2012 de to løfte punkter lige under a-stolpen, op mod brandvæggen. der er originalt en extra firkantet kasse svejst i, som du kan løfte bilen i. der tærer den pænt meget.

jeg skal igang med at lave begge sidder på min, ikke så slemt nå den alligevel er skilt helt ad, men alligvel en bitch at lave.

• #8   17. okt 2012 jamen alt rust er lavet i bunden på den, paneler også. det er en mekaniker der havde den før som bare gik og ventede på og få kørekort så det er lavet smiley tænkte mere på det med soltaget du sagde, fordi taget er jo ikke til og lave rust i. det er måske mig der misforstår dig? smiley

• #9   17. okt 2012 Jep tro vi snakker forbi hinanden, hvis bunden er lavet, er det jo fint. men tjek den nu alligevel. rust er en E30ers værste fjende.

tjek også bøsninger især bærearms bøsninger foran, samt bagbros bøsning bagi. de bliver nemt møre hvis de er originale bmw gummi dele. skift dem ud til noget power flex eller ligende.

• #10   17. okt 2012 har sagt jeg gerne vil se den på lift, og prøver og få en kammerat til og tage med op og kigge på alt det andet mekaniske fordi har aldrig haft noget med bmw og gøre, men jeg tjekker jo self de ting som man nu altid gør. har hørt det før med bøsningerne hvor meget koster sådan nogle power flex sådan ca? til hele vognen mener jeg smiley

• #11   17. okt 2012 til hele undervogen koster det omkring 2000-2500 kr.

Foran = bærærms bøsninger. ca500kr (kan købes i alm eller excentriske) samt til stabilisator ca300 kr

bagved = til bagbro ca800 kr, samt svingarme ca500 kr og stablisator ca300kr.

men du kan købe det enkel vis, priser er cirka pris efter bedste hukommelse smiley

• #12   17. okt 2012 jeg har så også smidt forstærket kødben på, forstærket bærekugler etc.

• #13   17. okt 2012 glemte en, der er også ophæng til diff, som også koster en lille plov.

• #14   17. okt 2012 ja okay det jo ikk så slemt smiley
    tak skal du have mads du har været en kæmpe hjælp!

Kommentér på:
bmw e30 325i

Annonce