Nissan almera 2,0 GTI Nissan almera 2,0 GTI
hej BG
jeg har købt mig en nissan almera som jeg her til vinter skal gå og makke i så tænkte på at hive flere heste ude af den motor og det er en SR20DE 2,0 Gti motor der ligger i den jeg vil gerne har 200+ hk i den til sommer men vil ikke smide turbo eller komprresser på den det skal være på ren sug så hvis der er nogle der ved hvad sådan noget vil ca. koste og hvad der skal gøres så vil det være en stor hjælp
TAK på forhånd
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 58 Svar: 2.089
mar 2012
Følger: 14 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 48 Svar: 708
jan 2003
Følger: 98 Følgere: 97 Biler: 6 Emner: 53 Svar: 1.542
Og så ejer du en P11-144 GT? Lyder spændende. Er aldrig lavet som GT.
Det er svært at sige hva sådan et projekt vil koste.
Uanset hvilken løsning du vælger vil det koste en del. Men du kan få lidt ekstra ud af den med få midler. Lavede 176hk på min P10 eGT for småpenge.
Skal der tryklades er den maskine heller optimal.
Der kunne leges med lattergas. 35-40hk på gas rykker en hel del
mar 2012
Det jeg har regnet på er de dyre ting til Nissans motorer for at smide 200+ HK uden lattergas. vi snakker ting fra NISMO, HKS, Greedy, Apex, ARP mm.
Og de 15000kr på turbo er fra en Dansk tunings butik der får det hele sat op og indkørt.
jan 2003
Det behøver absolut ikke at koste så meget på sug. Lyder som om du vil ha det dyreste til sug og det absolut billigste med tryk.
Hva ville en suge opsætning være i dit hoved?
Tror sgu ik du kan lave noget holdbar trykladning som skal kunne bruges hver dag til de penge. Hva effekt regner du med? Spørger fordi din motor har nogle begrænsninger når vi snakker tryk. bla manglende køling af de 2 yderste stempler, plejlstænger og lejer
mar 2012
Men fordelen ku jo være at finde en GTI-R motor og få den i eller en NEO motor.
Men tror nok at den kan holde for 50hk extra på tryk.
Og at bruge 45000kr på deler til en Sugmotor hvis man køber alt i DK er ikke svært
jan 2003
En GTi-R maskine vil klart være at fortrække. Den er langt mere holdbart std. Den bedste af de forskellige SR20DET maskiner der er lavet.
En SR20VE er skidt at tryklade på grund af den høje kompression, og at den er lavet til mange omdrejning. Og SR20VET er voldsom dyr hvis man kan finde en.
Men heller ik nødvendigt at købe alt dyrt i dk for at lave suge heste.
Lyder underligt at du vil bruge de dyreste dele til at lave suge heste, og de absolut billigste til at tryklade. Gir ingen mening
mar 2012
De tilbud jeg fået på turbo i DK har været fra 15240kr op til 62370kr med moms.
Jeg er meget klar over hvad det koster at bygge en motor op, har bygget min B18 op fra bund selv.
maj 2004
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 14 Svar: 232
Jeg ville anbefale nogen andre knaster og gerne nogen justerbare knast hjul, en anden udstødningsmanifold og udstødning komplet 2,5tomme med racerkat, så skal du huske at smide penge efter nogen motorstyring, fx noget MS der fungere fint til pengene, jeg ville samtidig prøve at fremskaffe nogen spjældhuse fra GtiR motoren og få dem over på, det kræver dog lidt tilpasning.
Andre små ting du kan ændre er jo kompression (få hevet lidt af toppen) og få flowoptimeret portene i topstykket.
Lettere svinghjul har jeg god erfaring med (:
så skulle du da gerne nærme dig de 200hk.
jan 2003
Samt at prisen på "turbo projektet" virker helt hen i vejret efter min mening. Så en del af det var min egen nysgerrig hed.
Men men men synes du kommer med et godt indspark der.
Min egne opsætning på min gamle GTer var. KD filter, banan manifold med 2,5" forrør, std kat og mellem rør og 2,5 bagpotte. Ville til hver en tid bruge den std kat, da den gir det rette modtryk som bilen har brug for. På en 2,0 er katten desuden også 2,5" selvom resten kun er 2".
Det sammen med komplet abcon kure ved service og 97 oktan brændstof gav 176 hk og 199 nm. Inden ændringerne blev den målt til 155hk.
Pris under 5000,- for 21hk.
Et sæt ordenlige knaster, oli catch tank og en ordenlig indkøring vil jeg mene ville gi de 200hk. Altså burde kunne holdes på 10-12000,-. Selvfølgelig hvis man selv kan lave noget.
Ang GTI-R spjældhusene, så gik jeg selv med samme tanker dengang. Det er korrekt at der skal lave noget tilpasning. Er i hvertfald 1-2 bolt huller der skal ændres lidt på.Spørgsmålet er så om det måske vil være overkill at montere 4x45mm spjæld til så lidt hk. Evt man kunne finde et sæt 38-40mm spjældhuse fra en MC og selv få fremstillet et manifold til dem. Er set før, og selv spjældene er tit til at få for fornuftige penge
Nissan almera 2,0 GTI