{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.052 visninger | Oprettet:

Turbosmart Eboost/E-boost i VAG 1,8t {{forumTopicSubject}}

Har erhvervet mig sådan en fætter, og inden jeg kaster mig ud i montagen af denne. Så har jeg lige nogle spørgsmål.

3vejs ventil, skal monteres i stedet for den originale n75 ventil. Strømmen til n75, skal den kobles fra, og så sluttes til 3vejs ventil fra e-boost?

Nu hvor bilen er kørt ind til 1bar, kan den så sættes til "høj" tryk program på 1bar uden remap, og "lav" tryk program på f.eks.0,6bar uden remap?

På forhånd mange tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Turbosmart Eboost/E-boost i VAG 1,8t
  • #1   31. okt 2012 Det var et længere spørgsmål.

    For det første skal du tage den elendige n75 ventil og kaste i kassen med overflødige reservedele.

    Dernæst læser du brugsforvirringen til Eboosten. Kobler kablerne til som de skal den gule ledning skal så vidt jeg husker til ben 6 i styreboksen hvis du vil bruge omdrejningssignalet til at styre ladetryk. Ud over det skal du lige være sikker på hvordan du kobler slangerne til 3-vejsventilen. Opsætningen kan godt være bøvlet, men hvis du kun kører 1 bar på standard turbo ville jeg sætte den til 1,1 eller 1,2 bar i stedet. Det er ikke meget det giver, men en smule og det ændrer ikke på opsætningen da den reelt set med standard program kan køre med 1 bar sikkert.

    P.S du kan sagtens lade N75 ventilen sidde og lade stikket side på du ændrer bare styringen ved at slutte Eboosten til i stedet for originalt. Ledninger og så videre kan tages ovre under fødderne i føresiden.


  • #2   31. okt 2012 Det er til min seat i fotoalbummet. Det jeg tænker på, er bare at bruge eboost istedet for min n75. Men kan jeg også bare koble den fra, og gemme stikekt af vejen?

  • #3   31. okt 2012 ja det kan du. Ingen ben i det skulle heller ikke give motorlampe eller nødprogram

  • #4   31. okt 2012 Så styres ladetryk jo bare fra eboost, men lader man n75 sidde vil den så ikke styre det?

    Så hvad er den mest optimale opstilling med hensyn til n75 og montering?


  • #5   1. nov 2012 skal lige se om jeg kan forklare det lidt bedre.

    slangen ned til turboen tager du af N75 sammen med vakuumslangen fra manifold til N75 dem bruger du på din Eboost 3vejsventil. Så styrer du ladetryk på eboosten og motoren tror den kører med N75 stadigvæk.


Kommentér på:
Turbosmart Eboost/E-boost i VAG 1,8t

Annonce