2.052 visninger
|
Oprettet:
Turbosmart Eboost/E-boost i VAG 1,8t {{forumTopicSubject}}
Har erhvervet mig sådan en fætter, og inden jeg kaster mig ud i montagen af denne. Så har jeg lige nogle spørgsmål.
3vejs ventil, skal monteres i stedet for den originale n75 ventil. Strømmen til n75, skal den kobles fra, og så sluttes til 3vejs ventil fra e-boost?
Nu hvor bilen er kørt ind til 1bar, kan den så sættes til "høj" tryk program på 1bar uden remap, og "lav" tryk program på f.eks.0,6bar uden remap?
På forhånd mange tak.
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
For det første skal du tage den elendige n75 ventil og kaste i kassen med overflødige reservedele.
Dernæst læser du brugsforvirringen til Eboosten. Kobler kablerne til som de skal den gule ledning skal så vidt jeg husker til ben 6 i styreboksen hvis du vil bruge omdrejningssignalet til at styre ladetryk. Ud over det skal du lige være sikker på hvordan du kobler slangerne til 3-vejsventilen. Opsætningen kan godt være bøvlet, men hvis du kun kører 1 bar på standard turbo ville jeg sætte den til 1,1 eller 1,2 bar i stedet. Det er ikke meget det giver, men en smule og det ændrer ikke på opsætningen da den reelt set med standard program kan køre med 1 bar sikkert.
P.S du kan sagtens lade N75 ventilen sidde og lade stikket side på du ændrer bare styringen ved at slutte Eboosten til i stedet for originalt. Ledninger og så videre kan tages ovre under fødderne i føresiden.
apr 2004
Følger: 71 Følgere: 72 Biler: 5 Emner: 152 Svar: 627
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
apr 2004
Følger: 71 Følgere: 72 Biler: 5 Emner: 152 Svar: 627
Så hvad er den mest optimale opstilling med hensyn til n75 og montering?
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
slangen ned til turboen tager du af N75 sammen med vakuumslangen fra manifold til N75 dem bruger du på din Eboost 3vejsventil. Så styrer du ladetryk på eboosten og motoren tror den kører med N75 stadigvæk.
Turbosmart Eboost/E-boost i VAG 1,8t