{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.712 visninger | Oprettet:

Turbo til Passat 3bg {{forumTopicSubject}}

Godmorgen derude.

Jeg står og overvejer, at købe en VW Passat 1,9 TDI 130 variant.

Men hvor længe kan man regne med at turboen holder i sådan en med og uden chiptuning?

Er der nogen, som ved hvad en ny turbo til sådan en bil koster, hvor de kan findes og hvad montering koster?

Hvilken turbo sidder i som standard? (Navn, model osv.)

Håber nogen kan hjælpe!

Mvh
Kenneth


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Turbo til Passat 3bg
  • #1   24. nov 2012 Har selv lige fået skiftet turbo på min Passat. Den koster omkring 5000 + montering, alt efter hvor du køber den. (Smc-biler skulle have 6700 + moms + montering). Du kan finde en i Tyskland til under 500 euro.

    Min stod af ved 207.000 km, og har hørt flere steder, at det er meget normalt at de skal skiftes omkring 200...


  • #2   24. nov 2012 Tak, for dit hurtige svar. Men hvis jeg skal købe en turbo, så skal jeg vide, hvad sådan hedder. Hvad skal jeg søge på? Turboen skal kunne klare chip til 160 - 170 hk.
    Hvad koster monteringen ca.?


  • #3   24. nov 2012 Da jeg fik skiftet min, fik jeg af vide, at en turbo fra en Audi A4 2,0 tdi 170hk passer lige over på! Men det er ikke noget jeg fulgte op på, så jeg ved ikke hvad den hedder. Jeg fik bare en kammerat til at skaffe den. Har ingen anelse om hvad det koster at få sådan en monteret. Han satte min på, som en vennetjeneste. Ked af jeg ikke lige kunne hjælpe dig med et uddybende svar lige nu. Skal nok lige se om jeg kan finde ud af lidt mere....

  • #4   24. nov 2012 Modellen hedder BV43.

    http://www.ebay.de/itm/Turbolader-Audi-A4-2-0TDI-125KW-170PS-BRD-BVA-/120854832635?pt=DE_Autoteile&hash=item1c238265fb

    Har lige snakket med min makker... Denne her passer bare lige over på, og kan lave tryk på op til 210-220 hk, hvis du vil have den chippet!!!


  • #5   24. nov 2012 Mange tak for hjælpen, hvis jeg får chip i til de 160 - 170 hk, er der så noget jeg skal være opmærksom på med motor osv. Er der noget som ikke har godt af det?

  • #6   24. nov 2012 Ikke hvad jeg ved af. Men der er garanteret nogen med en anden opfattelse...

  • #7   25. nov 2012 Jeg ville jo købe en lader fra en Golf GTI TDI.
    Skifte koblingen til en stærkere model, og så håbe at den Passat er med en 6 trins gearkasse. Ikke at en 5 trins ikke kan holde, jeg har blot bedre erfaring med en 6 trins i det lange løb.

    Og om det hele kan holde i længden kommer lige så meget an på dig som det gør med ombygningen og delene. Alt kan smadres hvis det overbelastes for tit og for ofte.
    Få skidtet kørt korrekt ind det er snart det vigtigste.


  • #8   25. nov 2012 der er ikke plads til den turbo fra en g4 tdi 150 hk på en passat.da den fra golfen er med intregreret manifold så der er ikke plads.det kan godt være at den bv 43 turbo kan lave 220 hk men det kan dyserne ikke i en passat .de er mindre en dem der sidder i en g4 tdi 150 hk..

  • #9   25. nov 2012 Er der ikke samme plads som i en 3B 115 hk model ??

  • #10   25. nov 2012 på en passat 3b(langsliggende motor) er der ikke plads til en turbo med intregreret manifold den går på vangen ..der bruger man normalt den omtalte turbo ellers lave man det custum...

  • #11   25. nov 2012 Tak for svarene drenge, i er en stor hjælp.

Kommentér på:
Turbo til Passat 3bg

Annonce