RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skal jeg chiptune e60?
  • #1   29. nov 2012 Hvorfor ikke også lige spole den etparti tusind kilometer tilbage ?
    Det er noget svineri i mine øjne at gøre sådan noget ! Specielt når du fjerner det igen før salg

Kender ikke personligt til BMW og e60 så skal ikke sige om det gavner

• #2   29. nov 2012 kender ikke bmw men bsr tuning har en boks du sætter til obd stikket, hvor du selv kan chippe den og pille den fra igen....

• #3   29. nov 2012 man vil hvist altid kunne se at den har været chippet...
    du fucker med holdbarheden og den begynder at lukke sort røg ud..
    bilen er ret kvik standart så ser ikke den store ide i at chippe. men er det det du ønsker så gør det

• #4   29. nov 2012 Lad den være som den er.. Det andet tager for hårdt til dyser og turbo..

• #5   29. nov 2012 Om det skader kommer sqi an på om du bruger de ekstra kræfter konstant eller blot moderat. Man kunne jo også mene du kan smadre den lige så hurtigt når den står standard hvis du kører den som et svin konstant.

Med det at sælge den uden chipningen, så vil jeg blot håbe og forvente at du er ærlig over for en evt. køber omkring det.

• #6   29. nov 2012 Problemet er at en chip, uanset fabrikat, er en skidt løsning, da den blot hæver rail pressure = mere sod og os.
    Til gengæld kan man fjerne den uden at det kan spores.

Det bedste er en remap af bilens originale software, men det kan altid ses også selvom du fjerner det igen.

• #7   29. nov 2012 Det er jo ikke konsekvent dårligt for bilen. Som der også bliver nævnt længere oppe, så kan alt ødelægges, og hvis den bliver trykket af i hvert lyskryds, skal den da nok dø. Men få den remappet ved et stort, anerkendt firma, og så kør normalt, så går det nok.

• #8   29. nov 2012 Jesper S
    En chip er også et "remap" af bilens software. Det er ikke det samme som bokstuning - som jeg går ud fra, du tænker på.

En E60 525d kan sagtens holde. Kontakt Landberg. Sidst jeg var oppe hos Claus, nævnte han, at den har potentiale til ca. 300 hk, sådan en.

• #9   29. nov 2012 En øko tuning ville ikke skade! du kan jo selv bestemme hvor meget den skal pumpes, hvis du får den kørt ind af en prof, det ville jeg anbefale!

• #10   29. nov 2012 Bay ja fair nok, bokstun = ekstern boks der snyder ECU med andre signaler og ja en chip kan jo være en udskiftning af bilens eksisternede chip (det gør man vist ikke mange steder..) og et remap er ændring af eksisterende program.

Jeg har ikke erfaring med Landberg, men Viborg Autoteknik kan også klare det og ja knap 300hk og 600nm er muligt på en 525d

• #11   29. nov 2012 hvordan kan det være at den har 177 hk standard og pludseligt kan holde til 300 hk?

• #12   29. nov 2012 Kort svar - du kører bmw smiley

• #13   29. nov 2012 @ Z-MAN:
    Motoren er jo udviklet til at være et kompromis mellem ydeevne, brændstoføkonomi og holdbarhed. Dvs. udviklet til at være lidt af hvert. Hvis du får den remappet, trækker du jo bare over mod ydeevne. På bekostning af de andre to.

• #14   29. nov 2012 Jeg fik den forklaring hos Landberg, at 525d og 530d er helt samme motor, som blot er begrænset af motorstyringen. Ifølge den logik er din motor, jf. Christian L's teori, altså ikke udviklet som et reelt kompromis mellem ydelse, økonomi og holdbarhed, men nærmere en neddrosling af en 530d.

I princippet lidt det samme, som da du kørte på knallert som 16-årig. Den kunne køre 35-40 km/t, men akkurat samme model kunne køre 60-70 km/t, alene fordi den var neddroslet i Danmark. Her gik det heller ikke ud over holdbarheden at fjerne begrænsningerne smiley
    Ikke en sammenligning, der i øvrigt kan bruges til noget som helst. Men det illustrerer logikken.

Slutteligt må jeg lige igen pointere, at jeg ikke selv står inde for ovenstående. Det var noget, jeg fik at vide hos Landberg - jeg har ikke selv undersøgt det nærmere.

• #15   29. nov 2012 Der er vel stadig forskel på boringen fra 25 til 30?

• #16   29. nov 2012 Ikke ifølge Landberg.

Nu skriver jeg "Landberg" i flæng. Det er Claus derfra, der har sagt det.

• #17   29. nov 2012 Nej, BMW bruger ikke længere deres navne til at angive boring

325d er samme blok som 330d og 335d der er kun forskel på styring, rail pressure, turbo(er) (der er 2 på 335d) og management system.

Så med andre ord så kan 325 holde til lige så meget som de andre, men fødesystemet (dyser, turbo osv.) kan ikke levere til mere end max 300hk på 325 og det samme på 330d, 335d kan klare lige over 400hk og 870nm

• #18   29. nov 2012 Vil det bruge mere brændstof?

• #19   29. nov 2012 Hvis du bruger alle 300 hk, så ja. Kører du normalt, dvs. lige omkring færdselsloven, så er det ikke sikkert den vil bruge mere. Men det afhænger jo af en masse faktorer.

• #20   29. nov 2012 man kan umuligt få mere end 220-225 hk ved chip tuning ved ik hvordan i har tænkt jer at smide 300 hk på sådan en 2.5'er smiley

• #21   29. nov 2012 Det er ikke en 2,5 ltr. Det er en 3,0.

• #22   29. nov 2012 ..som jeg netop skriver... smiley

• #23   29. nov 2012 og den 3.0'er kan yde over 410hk og 870nm 100% standard!

• #24   29. nov 2012 Hva for noget 3.0 jeg kender min bil det først i 2006-7 de får en 3.0'er
    Jeg har en 2005'er med 177 hk

• #25   29. nov 2012 Jep

Kommentér på:
skal jeg chiptune e60?

Annonce