{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.455 visninger | Oprettet:

olie tryk til turbo. {{forumTopicSubject}}

hej folkens hvor ville i tage olietryk til jeres turbo. Jeg skal have monteret en adapter. Mellem blok og oliefilter til div måle indstrumenter er det muligt at tage olietryk der fra ? Eller skal jeg lave et t-stykke fra den originale olietryksmåler. Hvad ville i gøre ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  olie tryk til turbo.
  • #1   18. dec 2012 Man kan ihvertfald godt sætte den adapter til oliefilteret...

  • #2   18. dec 2012 De fleste borer et hul ind til olie føde kanalen i blokken og laver gevind. Så kan du dedikere den direkte til turboen for at være helt sikker på, at den får nok.

  • #3   18. dec 2012 Morten - De fleste????
    Det har jeg sgu aldrig nogensinde set udført før, og jeg tror også måske du bør skue lidt bedre i motorrum som folk selv har haft fingrene i, med eftermonteret turbo smiley

    De skal jo ikke overspules med olie, der skal bare tilpas meget tryk på til at akslen holdes "flydene" i glidelejet.

    Jeg har brugt et t-stykke på olietrykskontakten mange gange smiley Det er nemt og lige til smiley


  • #4   18. dec 2012 Jeg må indrømme at mine erfaringer med t-stykker og dets lige ikke har været videre opløftende. Første gang jeg var med til at montere en såkaldt sandwhich-plate med et t-stykke i kopper til diverse sensorer, da knak t-stykket og havde bilen ikke kørt mod pitten da det skete, hvormed vi opdagede lækagen straks, så havde den helt nyrenoverede motor været skrotmetal. Dette var selvfølgelig også kun en renovering til ca. 60.000 kr. og tror faktisk der var sparet hele 300 kr. på at lave denne "nemme billige løsning".

    Kan kun sige som et definitivt råd, hvis du skal lave noget om med olietilførsel, så er det bedst at være helt sikker på at det kan holde til trykket.Ellers må man selv leve med konsekvenserne af at have sparet for meget.


  • #5   19. dec 2012 Tror jeg vælger t-stykke muligheden, har tidligere haft god erfaring med det smiley

  • #6   19. dec 2012 du kan ik gøre så meget ved trykket... det er det samme over det hele men du kan styre hvor meget der skal frem til turbo'en med slange størrelsen.

  • #7   19. dec 2012 Morten - Det lyder træls, men tror mere på det bunder i uheldigt materiel fremfor en dårlig løsning. Hvis et messing t-stykke som er udført i et stykke med en loddet 3. studs er lavet ordentligt, så skal den altså ikke knække eller sprække nogen som helst steder.

    Bob O: Du kan sagtens lave trykfald over en drossel-ventil. Det bliver brugt meget til kugleleje-turboer, som bare skal dryp-smøres og ikke tryksmøres.
    Når det så er sagt, er kuglelejeturboer på tilbagegang smiley


  • #8   19. dec 2012 jajo men så ska man osse lige finde flere info om turbo'en så man ved hva den ska drøvles til.

  • #9   20. dec 2012 Det er næsten så som så. De fleste turboer af en hvis kvalitet kører gerne motorens normale olietryk, hvor imod nogle få kina-turboer har godt af et lille trykfald, for at stempelringene på akslen ikke bliver utætte.

    Kuglelejeturbo, næsten uanset fabrikat skal bare ha' lidt olie, en blid lind strøm smiley


  • #10   20. dec 2012 Den her skal bare have fuld hane smiley

Kommentér på:
olie tryk til turbo.

Annonce