{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.224 visninger | Oprettet:

Uhjævnt ladetryk {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg har lidt bøvl med mit ladetryk på bilen, jeg har chip og en K04s turbo. helt ny std. N75

Når den max ca. 1.2 - 1.3 bar så falder den til ca. 0.8/9 og stiger igen til fuld. hele tiden.

Jeg har nu prøvet at stille lidt på armen til wategates og nu køre jeg med max 0.9 / 1.0 bar og der holder den trykket meget fint - men det er meget længe om at lave tryk nu end før.

Hvad kan fejlen skyles ? synes jeg har tjekket alt og atter alt.

Ingen rigtige fejl i vcds aflæser dagligt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uhjævnt ladetryk
  • #1   29. dec 2012 så har du opnet din watega for meget den stå sikkert lidt open hele tiden nu
    når den er længe om at lave tryk smiley tro nærmerer det er din boks der ik kan finde ud af det


  • #2   29. dec 2012 min saab over bosster os op til 1,5 bar kort og falder så til 1,3 1,4 men den kan os goft finde på at danse lidt mellem 1,2 -1,4 i det her fugtige vejr tro det er motorstyringen der vil regulerer lidt hele tiden på n75 vintilen ,,, men hva lever med det

  • #3   29. dec 2012 Ja lige præcis. Ville hellere køre med den er åben end det andet skidt, for tror næppe den har det så godt med det, få det er meget og det kan virkelig mærkes.

    Er det noget jeg selv kan gøre evt ? Lage mærke til at der sidder en lille skrue på N75 kan man gøre noget med den ?


  • #4   29. dec 2012 bare husk hvis du kører med den open belaster det din turbo noget mere smiley

    tro desvære at det kan være din chip i boksen der failer lidt måske du sklulle få en der kan jysterer den ind til det igen smiley min gør det heldig vis meget sjældent for ja det kan godt mørkes smiley


  • #5   29. dec 2012 det er selvføgelig rigtig smiley har 2 styrebokse der hver især er chippet med hvert sit program. og de gør det samme. godt nok er de ikke chippet lige til den motor. men det burde jo ik ha så forfærdeligt meget at sige vel ? kender i en som kan gøre det ?



  • #6   29. dec 2012 Hvor mange km har du kørt med den turbo??

  • #7   29. dec 2012 15 / 20.000 efterhånden, men den har ikke været udsat for noget hårdt overhovedet, kun rullefelt og alm. 200 km dagligt arbejdes kørsel.


  • #8   29. dec 2012 Jeg tænker bare at det nok var muligt at din turbo var sodet til, går tit ud over den variable del og så vil den lave det overboost nr. hvor den køre lidt op og ned i tryk.

    Så min anbefaling vil være at prøve en gang indsugningsrens som du sprøjter ind i indsugningen mens motoren køre. Det har virket på min turbo.


  • #9   29. dec 2012 Det kunne være en mulighed, men kan ikke helt se, at de burde havde noget med at den køre op og ned i tryk ? det styres jo af n75 og wategate eller er det mig der misforstår noget her smiley

  • #10   30. dec 2012 Den variable del som sidder i turboen (der er mekanisk) sørge jo for turboen kan komme hurtigt op i tryk så der ikke kommer nogen turbo tøven, hvis de vinger er kokset til kan det give en del bøvl, det vil føles lidt som den nogen gange trækker fint og så lige pludselig dør i trykket, så det går sådan lidt op og ned i trykket. Det er et kendt problem ved de variable turboer.
    Det da heller ikke sikkert det er det, nemmere hvis man selv har prøvekørt bilen, men rensen koster måske 100kr. så det er dea værd at prøve, om ik andet får du da renset motoren smiley


  • #11   15. aug 2019 Må man spørge hva forskellen er på k04s og k04

Kommentér på:
Uhjævnt ladetryk

Annonce