4.167 visninger
|
Oprettet:
kadett c c20xe {{forumTopicSubject}}
hej, jeg har nu fundet ud af at den letteste måde at få den smidt igennem på. er at ligge en c20xe i den. da den har 150hk,
men jeg har hørt at man kan få motorophæng så c20xe motoren er lige til at ligge ned i kadett c'eren, hvor skaffer jeg dem henne, evt nogle links. og kan jeg bruge en record 19n gearkasse, hvilket koblingshus skal jeg bruge, skriv gerne hvis jeg har misset noget,
mvh
på forhånd tak.
mar 2003
Følger: 29 Følgere: 30 Biler: 4 Emner: 2 Svar: 1.066
19n gearkasse passer ikke på.
Tænding kan du også tage fra mantaen da den originale ikke kan være der for din varmekasse.
Udstødning skal du enten selv lave en manifold eller købe en, de koster ca 5.000
mar 2006
Følger: 57 Følgere: 57 Biler: 4 Emner: 40 Svar: 116
mar 2003
Følger: 29 Følgere: 30 Biler: 4 Emner: 2 Svar: 1.066
mar 2006
Følger: 57 Følgere: 57 Biler: 4 Emner: 40 Svar: 116
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Man kan faktisk få Getrag 240 til OHC motorerne (Manta 1,8GT) men de findes ikke i DK da der ikke blev importeret nogen. Et bud er at købe en i England, der lader de til at være meget tilgængelige.
Ellers vil jeg sige at den billigste 5 trins (R25/28 fra Omega A) også er fin til 150 hk men der skal du nok udvidde gearkassetunnel og du skal i hvert fald lave ny kardan.
jan 2006
Følger: 2 Følgere: 17 Emner: 25 Svar: 1.217
jan 2012
Følger: 11 Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 54 Svar: 257
altså så hvis jeg har forstået det rigtigt, så skal jeg bruge en manta 1,8 gearkasse, og et manta 1,8 koblingshus, også er den hjemme. og self en c20xe motor.
jan 2012
Følger: 11 Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 54 Svar: 257
og hvad mht til motorophæng hvad gør jeg dér. har hørt man kan købe nogen der er lavet så de passer til c20xe og ned i kadett.
mvh.
aug 2004
Følger: 65 Følgere: 64 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 64
Så skal der laves nogle afstandsbøs til at sætte imellem ophæng og blok, for at de passer i en c
jan 2012
Følger: 11 Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 54 Svar: 257
men mht til manta gearkassen passer den så lige over på c20xe blokken, uden at man laver adapter. og hvad med starteren, og svinghjul osv skal der modificeres dér.
mvh.
jan 2012
Følger: 11 Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 54 Svar: 257
mvh.
nov 2006
Følger: 26 Følgere: 24 Biler: 5 Emner: 67 Svar: 242
jan 2012
Følger: 11 Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 54 Svar: 257
nov 2006
Følger: 26 Følgere: 24 Biler: 5 Emner: 67 Svar: 242
jan 2012
Følger: 11 Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 54 Svar: 257
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Den anden gearkasse er en Getrag 240, den er støbt i et stykke og her er koblingshuset ikke en del der kan skrues af, altså den er støbt med koblingshus på. Den eksisterer også i Manta B 1,8GT men ikke herhjemme. De er aldrig blevet importeret til DK dengang de solgte dem hos Opel i 5 gears versionerne. Til gengæld er de nemme at finde i England, og OMOC vil helt sikkert gerne hjælpe dig med at finde en.
3. løsning er en 5 trins R25/28 gearkasse fra en Opel Omega A 1,8 eller 2,0 men her skal du muligvis lave kardantunnel om så gearkassen kan være der.
Så der er masser at vælge imellem
Men vil sige dig med det samme, du bliver SUPERTRÆT af ikke at have 5. gear hvis du propper en C20XE i Kadetten.
jan 2012
Følger: 11 Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 54 Svar: 257
aug 2004
Følger: 65 Følgere: 64 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 64
jan 2012
Følger: 11 Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 54 Svar: 257
jan 2012
Følger: 11 Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 54 Svar: 257
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
kadett c c20xe