{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.738 visninger | Oprettet:

Motor yder 20 hk for lidt! {{forumTopicSubject}}

Hej bg!

Jeg fik igår rullet min bmw 320i og måtte køre derfra i stor skuffelse, attesten viste at bilen kun smed 100 hk på hjulene og 129,7 på motoren !!!

Hvad kan skyldes dette motoren har kørt 187000 og vil ikke mene at du skulle have tabt 20 hk på den tid da?

Har overvejet om luftfilter og luftmasse måler skal skiftes inden jeg sender den ud til optimering ved stage3


Mangler desperat hjælp så håber i kan give mig et svar hvad dette kan skyldes - mvh Alex smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motor yder 20 hk for lidt!
  • #1   9. mar 2013 Det er jo en 92er, den kan også smide lidt på alderen. kommer også helt an på hvordan bilen er blevet behandlet.

  • #2   9. mar 2013 Giv den et service!?

    Det gør MEGET


  • #3   9. mar 2013 Motoren er fra 94 så vidt jeg husker og ved ikke hvordan tidligere ejer har behandlet den han havde kun kørt 700 i den fra november til febuar smiley

  • #4   9. mar 2013 Der bliver lavet service på den i næste uge med ny olie, oliefilter og luftfilter indsats men betyder det virkelig 20 hk :/?

  • #5   9. mar 2013 Ja ! Og ofte en del mere at tabe på gammel olie osv.

  • #6   9. mar 2013 En motor taber ikke hk med alderen.. det eneste det kræver er at vedligeholde den.

  • #7   9. mar 2013 jep stik den nye tændrør og nyt luft filter og olie. så burde du få meget af det igen

  • #8   9. mar 2013 Jeg gir den en kærlighed i næste uge så, tak for hjælpen :-)!

  • #9   9. mar 2013 det kunne jo osse være den havde en defekt føler et sted feks en knast aksel føler eller en mase måler der måler forkert

  • #10   9. mar 2013 Nej nej nej, hold nu. Et service eftersyn giver ikke en motor 20hk tilbage! Der er noget som ikke er som det skal være. Måske en dårlig luftmængde måler, eller en anden føler.
    Og den har heller ikke tabt 20hk pga. alderen. Det er i min verden lidt af en skrøne at en motor taber jeg ved ikke hvor mange hk, med alderen. En 5hk måske hvis din motor har 300.000, men mere synes jeg ikke virker realistisk, hvis man tænker på tabt effekt pga. slidte cylindere/stempler/stempelringe.


  • #11   9. mar 2013 Måske er din kat klappet sammen?

  • #13   9. mar 2013 Sjovt nok har jeg hentet 25 hk på et ordentlig service på min gamle m5 3.6 den blev rullet til 303 hk inden service og 328hk EFTER service med olie, tændrør og filter !

  • #15   9. mar 2013 Du er så fucking plat at høre på. Du er en af grundene til dette er blevet et børnehave galleri !!
    Du har intet at bidrage med. Er så pisse træt af dine meningsløse indlæg.. fjols !!


  • #16   9. mar 2013 Hvis skift af olie og tændrør kan medføre en effekt forøgelse på 20hk så har man forsømt sin bil i sådan en grad at man ikk burde eje bil..

    Nej et mere realistisk bud er at bilen bliver rullet på forskellige rullefelter og de kan sagtens afvige 10% eller mere


  • #17   9. mar 2013 Ja en bil hvis olie ikke er skiftet som det burde ! Der er ikke mange der passer alm vedligeholdelse! !

  • #19   9. mar 2013 Tror også på en føler eller noget i den stil.
    Der må være en defekt et sted.


  • #21   9. mar 2013 HVIS en føler er defekt på en bil opføre den sig underligt. Den taber sku ikke bare hk -.-

    Men jo jo. Typisk bedrevidende bg brugere.


  • #22   9. mar 2013 Bare rolig du har nok kun 80 hk efter den har været med stage3 eller en smadret motor

  • #23   9. mar 2013 Hvorfor fik du den målt ? Kørte den dårligt eller bare nysgerrig efter et tal ? Hvem siger at den havde alle sine hk , da den var ny ? Det betyder selvfølgelig noget hvordan den bliver serviceret eller om tændrørene har siddet i fra ny smiley

  • #24   9. mar 2013 hvis jeg var dig ville jeg prøve at undersøge om din luftmasse måler virker tro helt sikker godt den kan være den smiley for 20 hk henter du ik igen på olie osv smiley på den motor der :-)'


  • #25   9. mar 2013 tænkt at du tør lade stage3 rode med din motor -_-

  • #26   9. mar 2013 Hvis skift af tændrør af filter giver 25hk, så må filteret være så beskidt af der nærmest ingen luft kommer igennem, og tændrørene må være så godt som ikke fungerende. Det er selvfølgelig også en mulighed. Olien har jeg svært ved at se skulle kunne have noget at sige.


  • #27   9. mar 2013 Hvad med olien i gearkasse og i bagtøj ? Hvis begge dele drejer trægt rundt tabes en del der..............

  • #28   9. mar 2013 Du kan også prøve at få den rullet på et andet felt, det er sgu desværre meget normalt at det svinger som vinden blæser smiley

  • #29   9. mar 2013 men sådan noget som en dårlig kompression som er kommet af feks. slidte eller fast sidende stempel ringe eller utætte ventiler kan osse godt tage udelsen men du kan da få lavet en kompresisons test på den så skal de ligge forholds vis ens ogsådan noget som jeg nævnte en masse måler der er ved og være dålig eller med tilsmudset varme film der måler forkert har rigtig meget og sige da det er den der måler hvor meget luft motoren suger ind og måler den nu at der kommer mindre luft ind end der faktisk gør ja så vil den osse kompensere for brændstof mængden osv. også vil du få et effekttab der jeg har prøvet det på min gamle v6 tdi'er jeg havde den blev købt med defekt motor og jeg døjede med den nye i starten da jeg syntes der slet ikke var noget træk i den der kom tester på og der blev udmålt lade tryk den lavede så kun 0,4 bar i ladetryk og det er jo ikke alverden når den laver 1 bars tryk std plus der var chip på den men der startede jeg med og rense luft masse måleren som faktisk osse hjalp på problemet pga den var til smudset... men self et stoppet luft filter osv. har osse rigtig meget og sige også er det self heller ikke alle rulle felt der måler ens

  • #30   9. mar 2013 Er ikke så overrasket, har set flere 320i e36 der havde for få hk, det er sjælendt en bmw yder det samme som den burde fra ny.

    Men start da med at skifte olie og evt tændrør, jeg fandt da 11 hk i min dengang jeg havde den bare ved et service.


  • #31   9. mar 2013 uanset hvad du gør - så lad være med at sende den via Stage3..

    - så er det nemmere/billigere og hurtigere at finde en m50b25 og smide i hullet

    mvh


  • #32   9. mar 2013 Hvorfor kan folk ikke lide Stage3??

  • #33   9. mar 2013 Mr A.J .

    for at gøre en LANG! historie kort

    kender 4 (to af dem meget godt) som har fået lavet motorer dernede
    - to af dem havde de endda selv lavet, bestilt stumper, skruet
    og efter deres anbefalinger..

    INGEN! af de 4 motorer kom til at køre - to himlede mellem hænderne på dem
    - en døde på turen hjem, og den sidste blev hevet ud, og fik rettet et par fejl
    -- samt kørt ind af folk der ved hvad de laver..
    firmaet der skruede på den sidste motor, ville ikke sige noget dårligt om Stage3's håndværk, eller evner .. men der blev påpeget at motoren ikke havde
    holdt længe, og at de ikke ville have gjort det sådan..


  • #34   9. mar 2013 kan i huske det afsnit af topgear hvor de skulle få en eller anden fransk mpv til og blive hurtigere. da de købte den havde den 30 heste mindre end den skulle. der gav de den bare et servive og så var de næsten alle hestene tilbage igen

  • #35   9. mar 2013 Jeg er ikke bange for og sende min bil ud til stage3 - jeg lever ikke på andres fordomme og oplevelser og de har efterhånden haft det i
    Mange år så selvfølgelig er det ikke altid at tingene er gået
    Som det skulle

    Men han har stor erfaring med bmw så jeg stoler på ham smiley


  • #36   9. mar 2013 Lige en ting... Kan se du skriver at der er Bosi udstødning på - Er der nogen mellempotter på den udstødning? For en fejl nogle gør er at fjerne samtlige potter på bilen, og en NA motor har brug for noget modstand i udstødningen for at yde optimalt, hvor imod en trykladet motor har det bedst uden potter...

    Uden at vide hvordan din udstødning ser ud, så kan det også have kostet hk hvis du har fjernet potter.

    Men ellers vil jeg også mene at et godt service af motoren lyder som en god ide.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.740
    #37   10. mar 2013 det tab lyder i mine ører til at passe med en slidt gearkasse og slidt bagtøj...

  • #38   10. mar 2013 det kan vel også være det fordi den næsten aldrig har kørt og når den endelig har kørt er den blevet kørt med extra morfar, man kan også køre en bil død vis den ikke får nogle omdr eller lidt tæv engang imellem

  • #39   17. mar 2013 Kender en som fik rullet Sin Carina e som har gået 400.xxx og den havde stadig de samme hk som fra fabrikken og den bruger olie

  • #40   15. jun 2013 Har den et normalt benzinforbrug?
    Hvordan ser tændrør ud, er de ens, farve mm.
    Er der lavet endringer på motor ex. filter mm.?


  • #41   15. jun 2013 Normalt benzin forbrug
    Lige skiftet tændrør for 1 månede siden
    K&N indsats filter i orginal luftfilter kasse smiley


  • #42   17. jun 2013 Der bliver jo sagt og skrevet så meget på nettet.
    Men det siges at KN filter så er behandlet med olie kan lægge en belægning på en MAF føler.
    En MAF føler har en lille varm tråd som endre temperatur og modstand efter hvor meget luft der bliver suget igennem.
    Her er tale om meget små udsving som motorstyringen så justere ex bensin og måske også noget tænding efter.
    KN filter skulle så kunne afsætte en ganske tynd oliefilm på denne tråd og isolere den en smule så motorstyringen så aflæser den anderledes.
    Du kan prøve at sprøjte bremse rens direkte ind i din MAF på slukket motor og så lad den stå noget tid inden du starter.
    Bare spul den godt igennem.


  • #43   17. jun 2013 Har du ikke den udskrift.
    Lyder som et ret stort tab mellem motor og hjul.


  • #44   17. jun 2013 Har du en mail så kan jeg lige sende udmålingen fra rullefeltet til dig smiley

  • #45   19. jun 2013 hvad er der så sket med din bil har den fået sine heste tilbage?

  • #46   19. jun 2013 Det bliver fundet ud af på søndag, men tror ikke de alle sammen er der, jeg fik en mærbar ændring da jeg skiftede tændrør'ene og luftfilteret. og har renset samtlige dele i motorrummet så som benzin filter og luftmassemåler mm.

    Så jeg skriver lige herinde på søndag når den har været på feltet igen smiley !


  • #47   30. jun 2013 Hvad fandt du ud af?

Kommentér på:
Motor yder 20 hk for lidt!

Annonce