valg af undervogn, passat 3bg {{forumTopicSubject}}
Jeg har søgt, men kan ikke finde svaret.
Til vores 3BG søger jeg en undervogn der giver low-looks og en velafbalanceret køreoplevelse.
Kører PT på noget FK, vist silverline. Har aldrig været særlig imponeret over den, så næste gang bliver det noget andet.
Jeg har kigget en del på eibach pro street s, altså gevindundervogn. Alternativt kan jeg finde noget eibach/HR kombi med ca 45/45sænkning. Ville dog gerne ha den en smule lavere
Prisen for gevind starter på 1500kr og stiger støt opad gennem forskellige mærker og modeller. I nogle tråde kan jeg se at folk ender med at købe JOM blueline, efter at have overvejet eibach eller endda bilstein.
Jeg kan finde eibach pro street s til ca 6200. leveret. Hvilket er godt og vel maks pris af hvad der kan ofres her, så et evt billigere alternativt kunne være smart. Kan i komme med forslag der er bedre? Jeg skal understreges at jeg ikke søger en undervogn til bane, drifting eller folkeræs, der er ingen planer om at trimme rebound ved første pitstop hos købmanden. Det er en daily driver der skal cruise konen på job og fragte familien med sporty og komfortabel stil.
Mine egne iagtagelser er følgende:
Corrado vr6 T, monteret med FK silverline, kørte virkelig godt. Meget velafbalenceret og komfortabel med god sportslig kontakt.
Passat 3bg, monteret med FK silverline, kører hverken komfortabelt eller særlig sportsligt. For og bagende dæmper helt forskelligt. Bagenden er væsentligt hårdere og dæmper nærmest slet ikke når røven har været trykket ned, f.eks. efter vejbump. Så ret skuffende.
Peugeot 306 HDI stc, monteret med supersport gevind. Dæmperne til bagenden var blødere end de org slidte oliedæmpere, så de blev hurtigt skiftet til et sæt thansen gasdæmpere som løste opgaven og bilen kørte faktisk rigtig godt med det. Slet ikke stødende og hård, på trods af den var skruet helt ned.
Derudover har jeg kørt med v/g-maxx, supersport, fk, weitec hicon TX, k-sport på tidligere biler.
Så alt i alt søger jeg den rigtige type til lige passaten, da jeg tror man kan køre med forskellige oplevelser i skøn blanding af bil modeller og mærker/typer af undervogne.
jan 2005
Følger: 65 Følgere: 65 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 1.659
Du kan skrive en privat besked for mere info.
sep 2010
Følger: 1 Svar: 5
http://www.danspeed.dk/pages/id1363.asp
valg af undervogn, passat 3bg