588 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

passat 1,8t passat 1,8t

god påske alle sammen...

jeg har en passat fra 97 en 1,8t.. køre med de std 150 hk... jeg har sat en HKS blow off på den.. men der skal rigtigt meget tryk på den før den siger noget.. skal enten gear højt op så den får en højt lader tryk.. eller så skal den op i ordm... men så ville jeg lige høre jer af.. hva for en blow der passer på sådan en vogn bedst når den køre med std lader tryk??? håber nogen kan hjælpe mig ???

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte kommoder mm. 2.293 kr.
  • Sæt 2 mørklægnings-rullegardiner op. Den ene skal forkortes fra 60 til 50 cm. 600 kr.
  • Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • VVS’er til installation af integreret IKEA opvaskemaskine 1.700 kr.
  • Møbelsamling 500 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  passat 1,8t
  • #1   31. mar 2013 hvor har du sat blowoff'en? tættest ved indsugningssiden eller tættest på turbo'en?

• #3   31. mar 2013 jeg har sat den hen ved turboen.. også på den røg som der gå fra turbo også over mod ic`?

• #4   31. mar 2013 men kan den ha noget og sig med at den HKS jeg har har sadt på en audi a3.. med ca 400HK ??? kan der være kommet en anden fjedre i den eller?

• #5   1. apr 2013 pas på med at sætte den efter luftmassemåler, det ødelægger luftmassemåler og eventuelt n75 ventil hvis den slipper for meget tryk.

• #6   1. apr 2013 jamen hvor hen skal jeg sætte den på sådan en slæde ? og få det bedste ud af den =

• #7   1. apr 2013 Der hvor den recirkulerende sidder. Og så blænder du slangen ved turboen. Har du tjekket om der er "nok" ladetryk? Jeg mener, du er sikker på den lader det den skal?

• #8   1. apr 2013 skal den ik sidde på den tykke slange??? og der er næsten ny turbo på?? så tro da den laver den tryk den skal?? hva gear skal man tjekke om den laver nok tryk ? og hvor meget ?

• #9   1. apr 2013 Du skulle gerne få max tryk fra omkring 2500-3000rpm
    Den er sikkert bare med stærkere fjeder som du selv var inde på. Men alternativt så tjek lige at du ikke taber tryk nogle steder. En utæthed giver stort udslag desværre

• #10   1. apr 2013 den begyder og træk lidt efter den er kommet over 2000RPM? den kan man begynde og mærke at turboen er med ? men den skal bar presses godt eller ha nogen hurtigt gear skift så den kommer højt op i gear.. så den rigtigt kan komme til og trække? også siger den godt nok os noget???? men hva gør man hvis den er en for stram fjeder i den? hvor hen kan man få en som der passer ?? eller hvor kan man købe den hen ?? smiley

• #11   1. apr 2013 Du kan bare pille fjederen ud og tage en kvart-halv vikling af. Så kommer du til at lyde som en bus der skifter gear

• #12   1. apr 2013 Indsæt smiley ;D

• #13   1. apr 2013 kan man godt bar klippe noget af den fjeder der sidder i den?? smiley men har muligvis sådan en her på hånden?? kan den bruges ??? smiley

profilbillede
  • #14   1. apr 2013 Den du linker der er justerbar og ja den kan sagtens bruges. Har samme bare v1 uden justering (har dog selv bygget justering på min) smiley

• #15   1. apr 2013 nu vil jeg ikke være lysseslukker, men du skal være opmærksom på at det kan skabe problemer med en blow off.
    Du blænder en slange af hvor motoren plejer at få den luft tilbage som den org. recirkulerende ventil sende den vej. med en Blow off sender du bare den luft ud i det fri. Det kan føre til effekttab, hvis blow offen slipper luften for tidlig og i værste fald kan motoren begynde at hakke i accelerationen og smadre Luftmassemåler.
    Min har nu også efterhånden ramt de 230k, men en blow off på min skaber problemer, og har tidligere oplevet det på samme motor i passater.
    Prøv, men hvis overstående opstår- så ved du hvorfor, og så skal blow offen som det mindste justeres tilbage så den ikke slipper luften for tidligt ud.

• #16   1. apr 2013 patrick s jamen er det jeg har linket til bedre og sætte på den?? smiley men og hvis ja? så spørg jeg måske lige dumt?? men hvornår er fjeder slappest?? når skruen er inden eller ud??? smiley

tyskeren...

den køre fint med den blow off.. men problemet er bar at den ik rigtigt siger noget før den kommer højt op i rmp??? eller blir gear højt op så den skal lave en godt tryk?

• #17   1. apr 2013 Længt ude. Slappest fjeder. Længst inde. Højest spænding (kræver mere ladetryk for udluftning)
    Jeg vil foreslå dig at starte fra yderste position. Giv lidt gas. Lufter den ud så stram en omgang. Fortsæt til den ikke lufter ud uden at du kører i bilen. Derfra kan du justere dig frem til du syns den opfører sig bedst.
    Vær opmærksom på ikke at spænde for langt ind. Så vil du kunne opleve symptomer så som "ingen udluftning=compressor stall" og at maskinen ikke taber rpm ved udkobling.
    Min perso lige mening er at den skal stå akkurat stramt nok til at den ikke lufter ud ved normale accelerationer. Men derimod smider luften ved fuld gas. Det er naturligvis en smagssag.

• #18   1. apr 2013 jamen det ville jeg sku da lige prøve og gøre i morgen så ! smiley håber da det lykkes.. smiley i stedt for den jeg har på nu??? for den lufter sku ik rigtigt ud smiley det pis smiley

Kommentér på:
passat 1,8t

Annonce