passat 1,8t passat 1,8t
god påske alle sammen...
jeg har en passat fra 97 en 1,8t.. køre med de std 150 hk... jeg har sat en HKS blow off på den.. men der skal rigtigt meget tryk på den før den siger noget.. skal enten gear højt op så den får en højt lader tryk.. eller så skal den op i ordm... men så ville jeg lige høre jer af.. hva for en blow der passer på sådan en vogn bedst når den køre med std lader tryk??? håber nogen kan hjælpe mig ???
sep 2009
Følger: 27 Følgere: 57 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 936
maj 2007
Følger: 58 Følgere: 57 Biler: 4 Emner: 46 Svar: 209
maj 2007
Følger: 58 Følgere: 57 Biler: 4 Emner: 46 Svar: 209
aug 2012
Følger: 20 Følgere: 22 Biler: 10 Emner: 184 Svar: 1.480
maj 2007
Følger: 58 Følgere: 57 Biler: 4 Emner: 46 Svar: 209
jul 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 24 Svar: 976
maj 2007
Følger: 58 Følgere: 57 Biler: 4 Emner: 46 Svar: 209
jul 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 24 Svar: 976
Den er sikkert bare med stærkere fjeder som du selv var inde på. Men alternativt så tjek lige at du ikke taber tryk nogle steder. En utæthed giver stort udslag desværre
maj 2007
Følger: 58 Følgere: 57 Biler: 4 Emner: 46 Svar: 209
jul 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 24 Svar: 976
jul 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 24 Svar: 976
maj 2007
Følger: 58 Følgere: 57 Biler: 4 Emner: 46 Svar: 209
jul 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 24 Svar: 976
aug 2012
Følger: 20 Følgere: 22 Biler: 10 Emner: 184 Svar: 1.480
Du blænder en slange af hvor motoren plejer at få den luft tilbage som den org. recirkulerende ventil sende den vej. med en Blow off sender du bare den luft ud i det fri. Det kan føre til effekttab, hvis blow offen slipper luften for tidlig og i værste fald kan motoren begynde at hakke i accelerationen og smadre Luftmassemåler.
Min har nu også efterhånden ramt de 230k, men en blow off på min skaber problemer, og har tidligere oplevet det på samme motor i passater.
Prøv, men hvis overstående opstår- så ved du hvorfor, og så skal blow offen som det mindste justeres tilbage så den ikke slipper luften for tidligt ud.
maj 2007
Følger: 58 Følgere: 57 Biler: 4 Emner: 46 Svar: 209
tyskeren...
den køre fint med den blow off.. men problemet er bar at den ik rigtigt siger noget før den kommer højt op i rmp??? eller blir gear højt op så den skal lave en godt tryk?
jul 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 24 Svar: 976
Jeg vil foreslå dig at starte fra yderste position. Giv lidt gas. Lufter den ud så stram en omgang. Fortsæt til den ikke lufter ud uden at du kører i bilen. Derfra kan du justere dig frem til du syns den opfører sig bedst.
Vær opmærksom på ikke at spænde for langt ind. Så vil du kunne opleve symptomer så som "ingen udluftning=compressor stall" og at maskinen ikke taber rpm ved udkobling.
Min perso lige mening er at den skal stå akkurat stramt nok til at den ikke lufter ud ved normale accelerationer. Men derimod smider luften ved fuld gas. Det er naturligvis en smagssag.
maj 2007
Følger: 58 Følgere: 57 Biler: 4 Emner: 46 Svar: 209
passat 1,8t