BMW 528i e39 {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
Så har jeg fået monteret schmiedmann Rustfri manifold på bimmeren. Jeg kunne desværre ikke få deres rustfri kat med ( noget med at den kun passer til en e39 med manual gearkasse hvilket jo min ikke er
Den lyder meget anderleds nu ........skriger nærmest når den bliver presset mere som en V6èr ....men det er ikke helt nok ........ vil have lidt mere lyd ud af den.
Så til de kloge hoveder......... som har erfaring med netop den type motor.
Skal jeg fjerne Y stykket og erstatte den med et rør ned til den orginale bagpot ?
eller skifte den orginale bagpot ud med en sporstbagpot `?
eller begge dele ??
Hvad lyder bedst på den her model ??? Den skal ikke larme alt for meget hele tiden, så man ikke kan køre i den,
Der er jo tale om en bimmer med lidt STIL hihi .
Smid en mail, vil meget gerne høre jeres mening. I mellemtiden sænker jeg den 50 mm foran ( lig nu er den sænket 35mm hele vejen rundt )
Tak for hjælpen
mar 2004
Følger: 82 Følgere: 78 Biler: 8 Emner: 116 Svar: 1.330
4 rør Eisenmann sportsudstødning i M5 look 4XØ76MM
Varenummer: B5232.02420
har jeg på min og det lyder konge i mine øre,
men evt en anden bagpotte til at starte med i stedet for at fjerne Y-røret
apr 2011
Følger: 14 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 22 Svar: 65
nov 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 133
den kan du få billigt
dec 2012
Følger: 25 Følgere: 18 Emner: 7 Svar: 20
Eisenmann udstødning er jo alfa omega... men har brugt rigtig mange penge på det sidste, på alt mulig og derfor har jeg ikke råd til sådan en i den her omgang!
Mit ønske er både at bilen bliver ""en anelse""" kvikkere og få ""lidt""" bedre lyd, hvis det er muligt med få indgreb
Har lige monteret lukket Green filter i, kan ikke mærke hverken lydmassigt eller effekt massigt. ( så det var lidt spild af penge. )
Manifolden gav trods alt en federe lyd end før men igen meget begrænset.
Nu har jeg 3 mail med folk der mener jeg skal fjerne Y stykket ( bedre flow, og bedre lyd ) og
3 kloge hoveder der mener jeg skal beholde Y stykket.
Så er man forvirret !!!
Kan man uddybe lidt , TAK !
mar 2004
mar 2004
dec 2012
Følger: 25 Følgere: 18 Emner: 7 Svar: 20
BMW 528i e39