{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste motorolie til drift kørsel BMW M50B25
  • #1   8. apr 2013 Og hvor kan man finde det til den bedste pris smiley

  • #2   8. apr 2013 Du skal finde ud af hvilke temperature du får i bundkaret af din motor. Når du har det så kan du finde ud af hvor tyk en olie du skal have. Det er ikke bare altid at smide en 10w-60 olie på. Hvis du har en stor oliekøler på bliver olien ikke varm nok til den olie.. Du kan læse en masse om det her. http://www.bobistheoilguy.com/

  • #3   8. apr 2013 Motoren er std. med alm køler og elblæser smiley ingen ekstern oliekøler. Så det er vel ligesom en Alm E36 bare at motoren skal bruges til ræs smiley

  • #4   8. apr 2013 Jeg ville nok tage en 10w-60 olie for at være sikker, men du bør/skal montere en temeratur måler for at være sikker. Du skal være over 115 grader i bundkaret for at den olie er den "Rigtige" Evt spørge nogle af de andre som kører med BMWér om de har monteret tørsump eller accusump på deres for at der er smørring nok. Altså hvis du tager et laaaaangt sving så ligger alt olien jo i den ene side af motoren, så kan man man risikere at motoren ikke kan suge olien op. Så dør baby :-/. Der kan man bruge en tør eller accu løsning. Men der kommer nok nogle kloge driftere på banen smiley

  • #5   8. apr 2013 Ja der var en del motore der stod af til DHB i det store sving pga. af mangel på olie smiley

    Men havde også læst mig frem til en 10w-60 fra castrol på google. Så kunne forestille mig at det blev den smiley


  • #6   8. apr 2013 Skvulpeplader i bundkaret er som det første en langt billigere alternativ til en tørsump. (tørsump kræver ekstern oliepumpe og oliereservoir - som oftest er på 10-15 liter alt efter placeringen)

    Olietryk og olietemperatur er udslagsgivende for om du skal op i en tykkere olie.
    Men en 10w60 er ikke nødvendigvis det rigtige, selvom temperaturen bliver høj eller trykket falder.

    Jeg har set 5w20 olie der stadig holder 3 bar tryk ved 1800 omdrejninger og 135 grader temperatur smiley


  • #7   8. apr 2013 Hvad vil du så anbefale Mathias A?

  • #8   8. apr 2013 Som udgangspunkt; det foreskrifterne for din motor siger, og så få bygget skvulpeplader og olietryk og olietemperatur målere på motoren.

    Så kan du tage den derfra smiley


  • #9   8. apr 2013 Okay tak for det smiley

  • #10   8. apr 2013 Det kan godt være den kan holde tryk ved den temperatur men kan den smøre?? Hvis den er dårlig med kokstal og den bliver alt for varm så er det jo noget ged smiley
    Accusump løsningen er en meget billigere løsning end tørsump. Har lige købt til min racer og det kan gøres for 3000-3500 kr alt efter hvor gode forbindelser man har med fremstilling af olieledninger osv smiley


  • #11   8. apr 2013 det er næsten lige så meget som jeg har givet for motoren. Så det virker umiddelbart som en dyr løsning for mig smiley

    hvor kan man finde den rigtige olie til lige præcis denne motor? er der ikke et sted man kan beregne det? smiley


  • #12   24. jul 2013 skal man bekymre sig med en golf 3 der bliver 105-110+ grader i olie temperaturen ( ifølge Board computeren ) ved længer tids belastning evt 140kmt på motorvejen ( er fyldt op med 5-30 longlife lige nu mener jeg de skrev ( ved at blive kørt til med 4 nye stempler )


  • #13   24. jul 2013 10/40 traktor olie. det er bedre end de andre forslag der kommer

Kommentér på:
Bedste motorolie til drift kørsel BMW M50B25

Annonce