{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.190 visninger | Oprettet:

Større intercooler & syn ? {{forumTopicSubject}}

Hey, står og skal have synet en bil, 200sx s13 Turbo.

Jeg er selv mekaniker og har dertil også vores foretrukken synshal, jeg var nede ved dem og spurgte til hvordan de har det med større intercoolere, og de mente, at man skulle have en godkendelse fra nissan fabrikken at den ikke forurener mere end den normalt gør.

Vender så tilbage til firmaet og spørger dem om de ved noget, og de siger at det sagtens kan lade sig gøre uden papire, da det ikke er en konstruktiv ændring fordi den er født med IC. men nu er der jo en større FMIC på ? nogen der ved en hel masse om det ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Større intercooler & syn ?
  • #1   8. maj 2013 Går du fra side mount/top mount til FMIC så er det ikke lovligt uden godkaendelse smiley

  • #2   8. maj 2013 DK's regler er for åndsvage....

    så hvis en bil bliver født med 16" stålfælge, bliver det så set som konstruktiv ændring at sætte 18" aludrenge på ? den regl kommer da sikkert også så ....


  • #3   8. maj 2013 hvis bilen er helbilsgodkendt med 16" må du ikke ha 18" smiley haha

  • #4   8. maj 2013 heldigvis er det gratis at få en attest fra fabrikken, men der går da sikker 80år inden de overhovedet svarer på det .... smiley

  • #5   8. maj 2013 alså har aldrig fået noget som helst at vide når jeg har været til syn men mine turbo slæder


  • #6   8. maj 2013 Godkend syn er ikke = med lovlig bil....

  • #7   8. maj 2013 der er en inde på teamsx, der har fået papirer fra nissan, på det er iorden

  • #8   8. maj 2013 man kan sagtens snige den igennem syn, men når DIE POLIZEI spørger hvorfor hvorfor der hænger en lidt for stor intercooler på, bliver det dyrt, så jeg vil helst lige undersøge det for at undgå sådan en dum fejl. smiley

  • #9   8. maj 2013 hmm mærkeligt de aldrig har nævnt noget om min, hvis du mener politiet er sån, og er blevet stoppet i hele landet, men som skrevet kan du få papirerne fra nissan

  • #10   8. maj 2013 kan godt være de i realiteten ikke slår hårdt ned på det, men tør sku ikke at løbe chancen, det skulle vidst være en dyr fornøjelse smiley

  • #11   8. maj 2013 Nu har jeg alt for stor intercooler på min, må nemlig ikke ha turbo, har også blevet stopped 4-5ganger med lorten på men kun pustet og vist korekort, ikke alle politi der kikker bilen igenem for det man bliver stoppet jo..

  • #12   8. maj 2013 altså, sel når de lige skal tjekke motor rummet på min bliver der ikke nævt, andet end der er brugt tid og penge på den.

    profilbillede
  • #13   8. maj 2013 Del sol typeR :
    Hvis de spørger efter reg attesten, og bagefter kigger lidt på motoren og nævner den grå snegl der har sat sig fast på manifolden, er du også lidt ude og skide smiley chancen er lille, men den er der smiley og den risiko tør jeg ikke løbe smiley

    bonn .:vectra_v6/silvia_ps13:
    Den ser nu også fin ud smiley men igen er jeg nok bare en paranoid type der helst vil have papirene i orden smiley


  • #14   8. maj 2013 takker, og forstår dig godt, ham der har fået papirer fra nissan, hedder forresten jakob sturve.

  • #15   8. maj 2013 jeg takker i hvert fald for hjælpen, info, og hvordan i har sniger jeg udenom smiley

  • #16   8. maj 2013 Har struve papirer på det? Så kan han sgu da godt lige dele dem smiley Du bliver bare kaldt til syn hvis det er nogle sure panserbasser Nico.

  • #17   8. maj 2013 De har ALDRIG kigget mit motorrum, og man kan dælme godt se min ic smiley

  • #18   8. maj 2013 er bare pisse nervøs for at de siger at jeg godt kan begynde at gå hjem, men har undersøgt det som død og helvede, og siden at bilen er fra 1990, er der ikke så skrabe regler, bortset lige fra at den ikke må forurene mere end med en normal IC.

  • #19   8. maj 2013 Awekat er du nu her også, men ja det har han, det er dog til s13, men nissan er behjælpelig med de papire

  • #20   8. maj 2013 super, kan syne den, hvis jeg bliver indkaldt til syn har jeg bestilt papire på det hos nissanDK, som jeg lige minder om det på fredag, så der burde ikke være noget is på koen der smiley

    tak for hjælpen smiley


  • #21   8. maj 2013 Hvilken "nissan" skal man have fat i? Bare en tilfældelig en?

  • #22   8. maj 2013 jeg hev fat i nissan i KBH, her er kontakt oplysningerne, det skal dog lige siges, at jeg havde fat i kundeservice, og hende jeg snakkede med, fattede ikke så meget om emnet, så jeg ved ikke om man skulle kontakte forhandleren smiley

    KONTAKT

    Adresse Oplysninger
    Nissan Nordic Dansk Filial
    Lyngbyvej 24
    2100 København
    Danmark
    Tel: +45 39 10 00 10


    Kundeservice
    Tel: +45 70 14 01 47
    Email: denmark@nissan-services.eu


  • #23   8. maj 2013 det er lige præcis dem smiley


  • #24   8. maj 2013 og det var da så lidt

  • #25   11. maj 2013 Nå du så har fået det papir fra nissan så skal det vel også være en godkendt intercooler.

    Hvis du skulle være så uheldig at blive taget til syn af politiet så er der ikke nogle regler om hvad man må gøre ved en intercooler som man ex kan finde faste regler om hvad man må med fælge og lygtehøjde mm.
    Der står faktisk noget om indsugningen og luftfilter et sted i reglerne.
    Det der virkelig kan koste kassen er hvis bilen skifter identitet til en dyre model ex 300sx så får du SKAT på nakken.
    SKAT vil skide på hvad du gør ved orginal motor.
    Men klart du må ikke smide ikke godkendte reservedele i din motor.
    Du bevæger dig i en gråzone som ikke ret mange rigtig gider at røre ved.
    Og det er jo klart at nogle mennesker i visse job forsøger at svare dig på bedste måde hvid du begyndt at tale om "side monteret intercooler" vs " frontmonteret intercooler"
    Hvor er det lige de ord kommer fra?
    Du har skiftet Intercooler og sikkert også luftfilter til noget ikke godkendt, og hvad så? Mal den sort med lidt Zinc spray.


  • #26   11. maj 2013 det behøver jeg i bund og grund ikke, hvis den bliver synet med en anden intercooler, går det under "konstruktiv ændring" som synshallen har set og accepteret, så hvis jeg bliver kaldt til syn af politiet, har jeg jo sådanset en godkendt FMIC på, det var mere det, at jeg kunne godt bare lige sætte en mindre IC på til syn, men har ikke lysten + pengene til at politiet så spørger mig hvorfor min kofanger har noget hvidt gitter omme bag ved smiley



  • #27   11. maj 2013 Bilen er født med intercooler, og en intercooler sidder altid i fronten.
    Så en 200sx s13 Ca18det er født med en intercooler der selvfølgelig sidder i fronten af bilen.
    Dit problem er at du har en uoriginal intercooler der også sidder i fronten af bilen som på 95% af alle biler.

    Fstyr..
    Prøv at finde noget om konstruktive endringer der omhandler intercooler.
    Prøv så også at finde noget om endringer af indsugning og føler.
    Udskiftning af luftfilter/luftfilterkasse/indsugningsrør til anden konstruktion anses ikke som en konstruktiv ændring, forudsat at følere til motorstyringen ikke flyttes fra deres originale placering.

    Lad være med at opfinde nye udtryk som fmic.
    Det er klart at en politimand bliver mistenkelig hvis der sidder noget stort og blankt, skjul det lidt og kald det en uoriginal køler hvis nogen spørg dig.
    Ikke noget mystisk som FMIC til turboen.


  • #28   11. maj 2013 der findes bare et hav af teorier ang. intercooler smiley godt at du lige kan kaste lidt lys på det, tak for det smiley

  • #29   11. maj 2013


    Fundet iforumet.


    Hvis du monterer en anden intercooler, skal du på ny dokumentere at bilen opfylder kravene til luftforurening. Dvs. bilen skal igennem en test som viser, at den opfylder den gældende Euro norm for den pågældende bil.
    Det eneste man kan montere på en motor, uden at skulle dokumentere luftforurening på ny, er et lutfilter. Alt andet bliver anset for at være en konstruktiv ændring.

    Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte mig igen.

    Mvh.
    Peter Jessen Lundorf, Ingeniør
    Færdselsstyrelsen, Center for Grøn Transport
    Road Safety and Transport Agency
    Adelgade 13
    DK-1304 København K
    Tlf.: +45 33928740
    Fax: +45 33932292
    e-mail: pjl@fstyr.dk www.fstyr.dk
    Slet indlæg


  • #30   11. maj 2013 så langt så godt bagermesteren, har også ringet til nissan, og sådan en godkendelse er gratis at få, og det burde ikke være et problem i følge brugere der har kontaktet dem ang, FMIC. Så er det bare ventetiden ...

  • #31   11. maj 2013 Intercooleren er vel også bare et rør der transportere luft mellem indsugning og motoren.

    Udskiftning af luftfilter/luftfilterkasse/indsugningsrør til anden konstruktion anses ikke som en konstruktiv ændring, forudsat at følere til motorstyringen ikke flyttes fra deres originale placering.


  • #32   20. jan 2014 Kan du få en til mig os

  • #33   21. jan 2014 har heller aldrig forstået den ide med at ændring af IC skulle være en ændring af bilens forurening. Reelt set burde det om noget give bedre fyldning og forbrænding så den skulle forurene mindre en normalt. Men hvis alt er originalt ud over IC burde alt være identisk med før. De er nogle klap hatte hos fstyr nogle gange.

  • #34   18. maj 2014 Gammel tråd men fik du de papire til bilen ??

  • #35   18. maj 2014 Ja, Nissan Danmark gav mig dem smiley

  • #36   18. maj 2014 Så de ville godt godkende en ikke nissan intercooler, hvad siger synshallen så ? de ville vel gerne have dokumentation omkring forurening ??


  • #37   18. maj 2014 Synsmanden ville ikke engang se papirene..
    Så det var lidt spildt arbejde, han tjekkede bare med ganske almindelig forurening


  • #38   18. maj 2014 nå okay spændene.. smiley

  • #39   22. maj 2014 Nico J
    Kan du ikke vise os det papir fra Nissan ?


Kommentér på:
Større intercooler & syn ?

Annonce