1.346 visninger
|
Oprettet:
Volvo 240 {{forumTopicSubject}}
hey jeg er den nye lykkelige ejer af en Volvo 244 fra 1986 2,3 dl.
Jeg ønsker at presse nogle flere heste ud af den, hvad vil du/ i mene der skal til? ud over en turbo
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 56 Svar: 4.597
jan 2013
Følger: 18 Følgere: 18 Biler: 5 Emner: 11 Svar: 13
dec 2012
Følger: 61 Følgere: 98 Biler: 17 Emner: 272 Svar: 795
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
men ellers en komplet b230FT/FK motor og gearkasse fra nyere 940..
kan også anbefales... alt det med t5 og t6 er en større ombygning
og det er også ret nemt at hive hk ud af en b230 om det er med turbo eller ej..
b204 eller b234 er ikke lige til at smide i heller jo...
i princippet kan du købe en b230ft for 3-4000kr bruge din egen gearkasse...turbo udstødning til en 3000kr og en chip til 1000kr = ca 200-220hk og motor er skiftet på en efter middag.. kun lige ledningsnet der skal smedes om...og fordeler fra den originale motor samt balance aksel..
men i virkelig heden meget nemmere at købe en 940 eller 740 turbo...kan godt findes til 8000kr med plader og så er den jo også lovlig at kører i...
dec 2012
Følger: 61 Følgere: 98 Biler: 17 Emner: 272 Svar: 795
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
Kan godt være det nemt og lave 400hk, men på ingen måde billigt
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.283
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Jeg ville personligt proppe en turbomotor i den, bare en gammel 8V´er. Den kan snildt levere en 180-200hk uden du bruger en formue på den og så er det sjovt at køre med
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
Men 400hk er ikke nemt.
motorstyring, dyser, udstødning, Manifold men det en smagssag, knast, turbo, intercooler.
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.283
Brugte dyser 1200kr
Udstødning og manifold mener jeg kostede 1500
Knast 1500
Turbo kostede 500 fra en dumper
Intercooler var den orginale.
6500kr, og så lavede den 408hk
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.283
apr 2006
Følger: 28 Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 58 Svar: 1.691
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.283
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.283
Kan aldrig huske hvilken det er, men det er selvfølgelig anden manifold som jeg også skrev, men orginal køler
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.283
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.283
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
det er utroligt hva det kan blive til vær gang det er noget med tuning af en volvo...
så hvorfor ikke smide en 9liters V8 motor i med 1100++hk....det koster jo ikke andet en 2-400000kr
det ender altid sådan når en spørg om noget med tuning....:S
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
men der hvor jeg vil hen er at alle folk foreslår ting som ikke er økonomisk realistisk...
selvfølgelig kan alt lade sig gøre.. men det er ikke alle der har kongens mønt...
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
Volvo 240