{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.022 visninger | Oprettet:

BMW indsugning {{forumTopicSubject}}

Hej bg. Jeg har en e36, 323i med 178 heste som pt kører med standard indsugning. Jegg tænkte på at smide 325i indsugning på, da den er større, og minimum skulle give 20 heste. Mit spørgsmål til jer er: nogen som ved helt præcis hvordan det skal gøres? Vil gerne gøre det rigtigt, håber på at få svar fra nogen der ved noget om det:)
Mvh Sebastian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW indsugning
  • #1   23. maj 2013 Så ville den jo få flere hk end en org. 325 det ville være underligt synes jeg.

  • #2   23. maj 2013 Det giver flere hk men mindre moment i bunden.
    Jeg har læst op på det. Og jeg ville ikke smide en 325 indsugning på min 328. Den giver hk. Men de kommer først efter ca 5000 omdrejninger. Og under 5000 vil man miste moment.
    Og før at det virker 100%, skal bilen køres ind efter skiftet, for at begrænse moment tab og maksimere hk gevinst.


  • #3   23. maj 2013 Jeg gjorde det på både min gamle 523 og 528 og det gav en mærkbar effekt men som sagt lidt moment tab i bunden på 523 men meget mere smæk i min 528, den fik både mange flere nm samt flere heste. 528 blev senere rullet til 228 heste samt 302 nm så den gik sku godt smiley

  • #4   23. maj 2013 Marco. Cool.
    Jeg har sammenlignet rullefelts attester på før og efter indsugningsskiftet.
    I det omdrejningsfelt jeg kører i, i min Steptronic 328 kunne det ikke betale sig, på papiret i hvert fald. Man skal nok køre lidt som en Brian tror jeg, i stedet for en gammel mand, som mig, hehe.


  • #5   23. maj 2013 Rafael ja måske hehe smiley
    Men jeg kunne mærke tydeligt forskel der var satme ik mange der kunne være med den hvide e39 528 jeg havde smiley
    Men man skal huske os at have en god bannan manifold samt general udstødning så går de satme godt smiley


  • #6   23. maj 2013 På min 528 gav det absolut intet.

  • #7   23. maj 2013 Anders fik du kørt din ind efterfølgende ?
    Og har du komplet rustfri udstødning på ? smiley


  • #8   23. maj 2013 Tror jeg havde en banan på som det eneste og muligvis anden bagpotte, men nej fik den ikke kørt ind, da jeg syntes den kørte fint som den gjorde, mener den smed 210 heste std. smiley

    Men nu spørger Sebastian om det giver noget kun at sætte indsugning på, og der må svaret være nej. Det bedste ville være komplet udstødnings system og chip - så det spiller max. men så er prisen også en helt anden. Så er du jo hurtig af med 10000+


  • #9   23. maj 2013 Ja præcis så hvis du har en 323 og du kun vil smide indsugning på så lad være du skal have komplet udstødning os samt indkøring :)!

  • #10   23. maj 2013 Jeg har Schmiedmann manifold, 2 race kats på og 2x2" hele vejen. Så det er på plads.

  • #11   23. maj 2013 nu kan man ikke helt sammen ligne at gøre det på en 28'er og en 23'er.
    ved godt at det giver noget på begge to, men hvor 28'eren jo er en 2,8 så er en 23'er jo en 2,5 som er droslet bla. i indsugningen. (noget med forureningskrav, forsirking, afgift og lign. længere forklaring)
    ofte vil man faktisk opleve at selv en helt std. 23'er smider omkring de 180 hk.
    min tidligere 23'er lavede 194 hk bare med m50 indsugning og std. udstødning. men som der rigtig er skrevet et par steder så mistede den en del moment, men det kom tilbage da jeg fik monteret et komplet alpina udstødning, hvorved jeg endte på 216 hk. og 266 Nm.

    så min erfaring, og hvad jeg har læst på flere forumer, så er der mest at hente på en 23'er, hvis ikke man skifter andet en indsugning og lidt udstødning.

    og nej jeg vil ikke mene det er nødvendig at køre den ind, da motoren med alle den følere, vanos medv. selv vil justere ind efter behov.
    en indkøring ville jeg vente med indtil man evt. skiftede knaster mm.

    for at få links til hvordan sådan en ombygning foretages, så prøv Google, evt. på tysk. m52 - m50 umbau (eller lign.) så kommer der selv nogle rigtig gode forslag.


  • #12   23. maj 2013 Hej alle, tak for svarene. Har standard udstødning med sportsbagpotte! Men jeg vil skyde på at jeg vil få omkring 200 heste efter anden indsugning, da motoren har vanos smiley har snakket med en privat bmw ophugger, han siger at man skal skære det vakuum lag til, for at få 325 indsugning til at passe på 323 motor, da selve fatningen er en smule anderledes.

Kommentér på:
BMW indsugning

Annonce