E30 - m50 2.5L - med eller uden vanos? {{forumTopicSubject}}
Jeg har simpelthen læst og læst, igennem samtlige forumemner. Har endnu ikke kunne finde svar på mine spørgsmål.
Hvordan fungere det med tuning af motorer med Vanos i forhold til uden Vanos. Er udemærket klar over hvad Vanos er og gør, men helt præcist hvordan det vil fungere og vil om det vil holde med tunet motor, aner jeg intet om.
Så der kommer mit først spørgsmål. Er det en fordel eller ulempe med Vanos når der muligvis skal lege's lidt med tryk og diverse?
Udover det har jeg tænkt på om der er andre stører motorer ind m50b25, som er forholdsvist lette at smide over i en e30?
Håber der er nogle kloge folk derude der kan hjælpe mig lidt på vej. På forhånd tak.
apr 2005
Følger: 41 Følgere: 112 Biler: 9 Emner: 147 Svar: 2.816
Men det er vel nok bedst at have en uden vanos når du kører med tryk.. har hørt at det ikke vil virke godt sammen
mar 2007
Følger: 43 Følgere: 44 Biler: 3 Emner: 32 Svar: 71
mar 2007
Følger: 43 Følgere: 44 Biler: 3 Emner: 32 Svar: 71
okt 2003
Følger: 25 Følgere: 37 Biler: 5 Emner: 368 Svar: 3.531
apr 2005
Følger: 41 Følgere: 112 Biler: 9 Emner: 147 Svar: 2.816
maj 2007
Følger: 46 Følgere: 45 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.643
Der er masser af guides på nettet.
Skal du tune så gør det ordentligt, det er møg dyrt anyway.
Skal du bare have en billig og stærk motor i, så smid en M50 med vanos i, vanos gør den mere "jævn" det er jo en knastforstilling. Det kan også tåle noget tæsk, det er jo kædetrukket. Det er også let at reparere hvis det nu skulle gå i stykker.
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Biler: 5 Emner: 3 Svar: 19
apr 2006
Følger: 61 Følgere: 75 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 4.072
Som Carsten siger, så blir det svine dyrt uanset.. så du kan lisså godt få en ordenlig bund til at starte på..
E30 - m50 2.5L - med eller uden vanos?