M54 manifold på 328i e46.. {{forumTopicSubject}}
Godaften, fik lavet mit eget gasspælds adapter da jeg som nævnt tidligere ikke ville give 800 kr for en adapter når det er hvad jeg også gav for manifolden.. syntes det virkede lamt og betale 800 kr for et stykke metal..
anyways.. fik monteret manifold og det hele her til aften og er faktisk lige kommet hjem efter jeg har skiftet den :).. Forhelvede en forskel der er.. den kan VIRKELIG trække nu i forhold til før..
MEN MEN MEN... er det normalt efter sådan et skift at den står og stiger og falder lidt i omdrejninger samt skyder lidt fra udstødningen?
tjekkede om der var nogen fejlkoder lagret.
Disse 2 kom frem:
P0170 - Powertrain
Fuel Trim (Bank 1)
P0173 - Powertrain
Fuel Trim Malfunction (Bank 2)
Men er det meget normalt?? den stiller vel sig selv efter sådan en omgang da den jo netop for mere luft eller er jeg helt galt på den?
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 6 Emner: 95 Svar: 1.340
nov 2007
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 9 Emner: 119 Svar: 763
men hvorfor skyder den? er det bare mens den "indstiller" sig selv?
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 6 Emner: 95 Svar: 1.340
nov 2007
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 9 Emner: 119 Svar: 763
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 6 Emner: 95 Svar: 1.340
Men kender symtommmerne fra tunning
nov 2007
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 9 Emner: 119 Svar: 763
jul 2003
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 47 Svar: 3.494
nov 2007
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 9 Emner: 119 Svar: 763
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 6 Emner: 95 Svar: 1.340
nov 2007
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 9 Emner: 119 Svar: 763
Den lyser ikke med fejlkoder eller lign, men i tomgang går den lidt ujævnt..
så kun fejlkoderne fordi jeg lige satte telefonen til at køre over bluetooth med de der obd scannere :)..
men ja søger lige efter utæthedder her imorgen så..
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 6 Emner: 95 Svar: 1.340
nov 2007
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 9 Emner: 119 Svar: 763
men må lige prøve gå det igennem engang mere bare for at være sikker..
dec 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 3 Svar: 292
jan 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Svar: 19
nov 2007
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 9 Emner: 119 Svar: 763
Mangler bare en chip med lidt øget omdr på begrænseren osv så går den rigtigt rigtigt godt
nov 2007
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 9 Emner: 119 Svar: 763
Vil tro min smider omkring 205-210 nu uden chip. Man kan nemlig godt mærke den trækker lidt hårdere :).
Ps metal pladen lavede jeg selv se evt mit foto album
jun 2003
Følger: 40 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 17 Svar: 121
jan 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Svar: 19
jan 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Svar: 19
jan 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Svar: 19
nov 2007
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 9 Emner: 119 Svar: 763
Adapter pladen lavede jeg 100% efter den tegning i mit foto album.
Købte bare et stykke fladjern på H 10mm x L 100mm x B 100mm og skar det til med vinkelslibere og boremaskiner. Og borede niget gevind ind i
Det tog ca 1 times tud men det car det hele værd.
Selve manifolden passede direkte over . Har genbrugt std dyserne da ecu ellets skal køres ind med de større dyser
jan 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Svar: 19
jun 2003
Følger: 40 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 17 Svar: 121
Har du et link til den tegning så den er i bedre opløsning?
jan 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Svar: 19
jun 2003
Følger: 40 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 17 Svar: 121
jan 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Svar: 19
jan 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Svar: 19
nov 2007
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 9 Emner: 119 Svar: 763
Du bruger de dyser din bil er født med.
Alt i alt skal dette bruges.
Manifold fra 330i i kan se det er den rigtige ved indgangen til topstykket er D formet
Luftventil / disavalve er den også kaldt.
Adapter plade
Sæt igang
jan 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Svar: 19
Ja skal nok komme igang.. men den "Luftventil" koster en del. + kan ikke finde den til 330er. Hverkan manifold eller den
nov 2007
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 9 Emner: 119 Svar: 763
Både e36 og e46erne er modellen 328i kun med kabel. Efter år 2000 gik de over til 325i og 330i.
jan 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Svar: 19
nov 2007
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 9 Emner: 119 Svar: 763
jan 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Svar: 19
nov 2007
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 9 Emner: 119 Svar: 763
hvad tager hessteknik og lign for sådan en omgang, med at få den kørt ind, selve shark injector ligger på ca 2100kr med forsendelse, den øger omdrejningerne til ca 7000, og ændre lidt på fuel indstillinger osv så den gerne skulle få omkring 10-15 hk mere, men self er det bedst og få den rigtigt kørt ind, men hvis de tager 4000+ er jeg tilbøjelig til at prøve det andet, kan godt lide billige hk :p..
men det skal selvfølgelig stadig spille godt sammen
jan 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Svar: 19
Linket til dem : http://www.hessteknik.dk/bmw/
Priserne : http://www.hessteknik.dk/bmw/
MEN MEN, er du medlem af http://www.bmw-club.dk
Er der 1 gang om året træf ved netop hessteknik, der plejer at være speciel priser hvis man bestiller på selve dagen. Skal ikke kunne sige om det er sådan til næste år. Men der plejer at være nogle gode træf imellem.
nov 2007
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 9 Emner: 119 Svar: 763
det er bare sådan en "obd2" dims du sætter til dit obd2 stik, for derefter at trykke på en knap, så kopier den ecu std oplysninger ind på det stik, for derefter at overskrive med tunede indstillinger, man SKAL have batteri lader på mens dette gøres :).
http://www.turnermotorsport.com/p-3500-e46-323i-328i-conforti-shark-injector-performance-software.aspx
nov 2007
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 9 Emner: 119 Svar: 763
og shark står der med 328i +15hk, det er 208, og hvis prisen er det halve er det næsten lige før jeg gør det, syntes jeg kunne se på hessteknik 4800 hvis den skal køres rigtigt ind, og 3300 ca for et std tunings program de ligger ind som tager en times tid.. så kan man lige så godt bruge shark da den gør det samme :), der har du dog bare mulighed for at skifte mellem tuningsfilen og stock fil når man skal til syn, da du kan skifte mellem programmerne med den boks du sætter i obd2 stikket
jan 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Svar: 19
Jeg siger ikke at Hessteknik er den rigtige løsning, da jeg ikke selv har prøvet det. Men jeg vil have en kyndig til at gøre det på min.
nov 2007
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 9 Emner: 119 Svar: 763
jan 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Svar: 19
nov 2007
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 9 Emner: 119 Svar: 763
dec 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 3 Svar: 292
jan 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Svar: 19
nov 2007
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 9 Emner: 119 Svar: 763
ca 2800 hvis den bliver snuppet
hvis den undgår så 2100. uanset hvad stadig billigere
nov 2007
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 9 Emner: 119 Svar: 763
KUN kr. 2.399,- incl. montering
det hos schmiedmann, og der står de kan gøre det i greve.. måske det er den optimale løsning
jan 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Svar: 19
nov 2007
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 9 Emner: 119 Svar: 763
jan 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Svar: 19
nov 2007
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 9 Emner: 119 Svar: 763
jan 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Svar: 19
jul 2004
Følger: 89 Følgere: 80 Biler: 10 Emner: 76 Svar: 221
Jeg har købe indvendig k&n og komplet sport udstøning fra katten og bag ud.
Alle snakke om en indsugning.
Kan jeg få et godt rå . Til min . Den er fra 1998
nov 2007
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 9 Emner: 119 Svar: 763
Derefter skal du kun bruge en adapterplade, også bare skifte indsugningen ud, så har du 210hk, dertil gir du den evt en banan manifold med racer cat. så der 220-225hk, og få den derefter kørt ind (chippet) så har du 235-240hk!!
Endte på 235hk/312Nm (havde bagtøj fra 316i 3.23 gearing) og begrænser på 7200 rpm, og den trak fra 330'erne
M54 manifold på 328i e46..