{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.405 visninger | Oprettet:

M54 manifold på 328i e46.. {{forumTopicSubject}}

Godaften, fik lavet mit eget gasspælds adapter da jeg som nævnt tidligere ikke ville give 800 kr for en adapter når det er hvad jeg også gav for manifolden.. syntes det virkede lamt og betale 800 kr for et stykke metal..

anyways.. fik monteret manifold og det hele her til aften og er faktisk lige kommet hjem efter jeg har skiftet den :).. Forhelvede en forskel der er.. den kan VIRKELIG trække nu i forhold til før..

MEN MEN MEN... er det normalt efter sådan et skift at den står og stiger og falder lidt i omdrejninger samt skyder lidt fra udstødningen?

tjekkede om der var nogen fejlkoder lagret.

Disse 2 kom frem:
P0170 - Powertrain
Fuel Trim (Bank 1)

P0173 - Powertrain
Fuel Trim Malfunction (Bank 2)

Men er det meget normalt?? den stiller vel sig selv efter sådan en omgang da den jo netop for mere luft eller er jeg helt galt på den?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  M54 manifold på 328i e46..
  • #1   19. jun 2013 Fuel trim bank 1 er en insp fejl, den kommer nok fordi din afr bliver for høj, pga mere luft..

  • #2   19. jun 2013 okay, ja så var det ikke helt ved siden af mit gæt, den havde nemlig ikke lagt de fejl før, og har ikke haft noget med benzin skilt ad smiley

    men hvorfor skyder den? er det bare mens den "indstiller" sig selv?


  • #3   19. jun 2013 Sikkert fordi den cycler op og ned i fuel

  • #4   19. jun 2013 okay, så må jeg jo bare håbe det går i sig selv når den har kørt lidt tid smiley

  • #5   19. jun 2013 Jeg anner ikke hvordan du fixer det, og om din ecu selv kan.

    Men kender symtommmerne fra tunning


  • #6   19. jun 2013 har godt nok læst den "indstiller" hvis det er ordet for det.. sig selv.. men troede bare ikke det var sådan den ville gå i tomgang smiley

  • #7   19. jun 2013 Lyder som om det kunne være falsk luft i mine øre, det skal ikke ret meget til før det går galt, den suger måske luft ind et eller andet sted efter luftmængdemåleren også går luft/brændstof blandingen i ged og det kan motorstyringen ikke finde ud af sig selv.

  • #8   19. jun 2013 hmm, i det tilfælde må jeg jo nok splitte den ad igen, har ikke lavet sådan et swap før så ved ikke hvordan den reagere, folk på e46 forums skriver godt nok den adjuster sig selv over 80-100 km men ja.. køre lige med det et par dage ellers må jeg jo bare splitte det ad igen smiley

  • #9   19. jun 2013 Pas på falsk luft kan brænde stæmpler

  • #10   19. jun 2013 hmm... måske jeg skulle prøve at skille det ad igen så :(..

    Den lyser ikke med fejlkoder eller lign, men i tomgang går den lidt ujævnt..

    så kun fejlkoderne fordi jeg lige satte telefonen til at køre over bluetooth med de der obd scannere :)..

    men ja søger lige efter utæthedder her imorgen så..


  • #11   20. jun 2013 Det er nu worst case... men det er set

  • #12   20. jun 2013 i know, har set det på nogle alfa'er osv :).

    men må lige prøve gå det igennem engang mere bare for at være sikker..


  • #13   20. jun 2013 jeg var overbevist om, at den skulle køres ind efter sådan en omgang?

  • Kim C
    Kim C Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 17 Følgere: 16 Svar: 19
    #14   20. jul 2013 Er netop ved at skulle gøre det samme med min 28er. Mangler så den metalplade. Og efter der skal den køres ind. Min plan er så bare at imens den bliver kørt ind skal den chiptunes også, så mangler jeg kun et nyt luft filter.

  • #15   21. jul 2013 Sorry glemte gelt og skrive det var utæt slange under manifolden der dik den til at gå skidt.. fik det ordnede og nu trækker den ret godt :).

    Mangler bare en chip med lidt øget omdr på begrænseren osv så går den rigtigt rigtigt godt smiley


  • #16   21. jul 2013 Den køre sig selv ind pga vanos lmm og alle lambdasonderne osv. Efter ca 50 km går den helt rent og trækker perfekt. Men få den chippet efter så er der nok 225hk i hus smiley

    Vil tro min smider omkring 205-210 nu uden chip. Man kan nemlig godt mærke den trækker lidt hårdere :).

    Ps metal pladen lavede jeg selv se evt mit foto album


  • #17   21. jul 2013 Passede manifolden lige over på eller sku den tilpasses på nogen måde ... Hva model årgang mv er den taget fra ?

  • Kim C
    Kim C Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 17 Følgere: 16 Svar: 19
    #18   21. jul 2013 En 328ér er lavet fra 98-2000 smiley Modellen har han skrevet i overskriften smiley

  • Kim C
    Kim C Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 17 Følgere: 16 Svar: 19
    #19   21. jul 2013 Købte du den adapter plade eller fik du lavet en selv?

  • Kim C
    Kim C Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 17 Følgere: 16 Svar: 19
    #20   21. jul 2013 M54, var det så fra en 2,5 eller 3,0? Part nr er nemlig ikke ens? 2,0 og 2,5 har samme part nr smiley

  • #21   21. jul 2013 Det var manifolden fra en m54 330i. E46
    Adapter pladen lavede jeg 100% efter den tegning i mit foto album.
    Købte bare et stykke fladjern på H 10mm x L 100mm x B 100mm og skar det til med vinkelslibere og boremaskiner. Og borede niget gevind ind i smiley

    Det tog ca 1 times tud men det car det hele værd.

    Selve manifolden passede direkte over . Har genbrugt std dyserne da ecu ellets skal køres ind med de større dyser


  • Kim C
    Kim C Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 17 Følgere: 16 Svar: 19
    #22   21. jul 2013 Kanon smiley var ikke klar over du havde lagt billeder ind.. smiley

  • #23   21. jul 2013 Hvormeget fra M54 manifolden skal bruges... Tænker om man kan købe en rå manifold eller hvordan.

    Har du et link til den tegning så den er i bedre opløsning?


  • Kim C
    Kim C Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 17 Følgere: 16 Svar: 19
    #24   21. jul 2013 Mug for fanden, tag de briller på. Nemt nok at se.. smiley Men hva pokker skal du med en manifold til en e46 du ikke Ejer.. HVIS det er. Må du gerne komme over til Mulle og jeg og se lidt på vores hehe

  • #25   21. jul 2013 Kim jeg kommer meget gerne snart over til jer.. Har mistet min Audi så kigger rigtig meget på en 328 .. Derfor min interesse..

  • Kim C
    Kim C Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 17 Følgere: 16 Svar: 19
    #26   21. jul 2013 Sæt igang smiley

  • Kim C
    Kim C Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 17 Følgere: 16 Svar: 19
    #27   21. jul 2013 Dennis. Som mug spørg om, er det muligt at tage alt fra 28eren og flytte over? eller tog du dysser samt dyssebro og fik med? Kan ikke lige finde en 330 manifold. Men er det blot at flytte resten over?

  • #28   21. jul 2013 Du skal kun bruge manifolden og det luft ventil der sidder oppe over gasspjældet.
    Du bruger de dyser din bil er født med.

    Alt i alt skal dette bruges.
    Manifold fra 330i i kan se det er den rigtige ved indgangen til topstykket er D formet
    Luftventil / disavalve er den også kaldt.
    Adapter plade smiley

    Sæt igang smiley


  • Kim C
    Kim C Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 17 Følgere: 16 Svar: 19
    #29   21. jul 2013 Der er ikke noget med elektronisk speeder / kabel? Mener der er forskellige 2,8ere

    Ja skal nok komme igang.. men den "Luftventil" koster en del. + kan ikke finde den til 330er. Hverkan manifold eller den


  • #30   21. jul 2013 Købte min manifold med den på. Og 330i har elektronisk speeder. Det er derfor der skal adapter plade på så du kan få 328i gasspjældet på pga den er født med kabeltræk smiley

    Både e36 og e46erne er modellen 328i kun med kabel. Efter år 2000 gik de over til 325i og 330i.


  • Kim C
    Kim C Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 17 Følgere: 16 Svar: 19
    #31   21. jul 2013 okay takker smiley

  • #32   21. jul 2013 Så lidt. Billige hk kan man altid bruge. Nogen der har prøvet shark injectors til jeres bmw som kan sige god for det ? smiley

  • Kim C
    Kim C Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 17 Følgere: 16 Svar: 19
    #33   21. jul 2013 Noup, men jeg ville personligt opsøge hessteknik eller et andet kendt tuningsfirma, som har haft fat i andre bmwér. Tag og få en motorrens imens du er igang, både benz rens og olie rens. Ved godt det er lidt dyrere end hvis man selv gør det, men der ville jeg tage til et firma som kan måle på det hele.

  • #34   21. jul 2013 giver altid mine biler en olie rens, og derefter olie additiv sammen med den nye olie, for derefter at give dem bell add i tank og indsugning så jeg ved det hele spiller max :),

    hvad tager hessteknik og lign for sådan en omgang, med at få den kørt ind, selve shark injector ligger på ca 2100kr med forsendelse, den øger omdrejningerne til ca 7000, og ændre lidt på fuel indstillinger osv så den gerne skulle få omkring 10-15 hk mere, men self er det bedst og få den rigtigt kørt ind, men hvis de tager 4000+ er jeg tilbøjelig til at prøve det andet, kan godt lide billige hk :p..
    men det skal selvfølgelig stadig spille godt sammen smiley


  • Kim C
    Kim C Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 17 Følgere: 16 Svar: 19
    #35   21. jul 2013 Skal du ikke selv installere chippen så? Mener du har ikke en sagkyndig ved siden af dig som installere det for dig?
    Linket til dem : http://www.hessteknik.dk/bmw/
    Priserne : http://www.hessteknik.dk/bmw/

    MEN MEN, er du medlem af http://www.bmw-club.dk
    Er der 1 gang om året træf ved netop hessteknik, der plejer at være speciel priser hvis man bestiller på selve dagen. Skal ikke kunne sige om det er sådan til næste år. Men der plejer at være nogle gode træf imellem.


  • #36   21. jul 2013 har siddet en 1½ times tid nu og ledt lidt rundt på google for at se hvad folk får af resultater.. det er meget forskelligt, men de fleste ligger på mellem 13-17 hk ud over det de havde :), så de må vel virke okay til prisen smiley

    det er bare sådan en "obd2" dims du sætter til dit obd2 stik, for derefter at trykke på en knap, så kopier den ecu std oplysninger ind på det stik, for derefter at overskrive med tunede indstillinger, man SKAL have batteri lader på mens dette gøres :).

    http://www.turnermotorsport.com/p-3500-e46-323i-328i-conforti-shark-injector-performance-software.aspx


  • #37   21. jul 2013 der står på hesstekniks hjemmeside fra 193hk til 210.

    og shark står der med 328i +15hk, det er 208, og hvis prisen er det halve er det næsten lige før jeg gør det, syntes jeg kunne se på hessteknik 4800 hvis den skal køres rigtigt ind, og 3300 ca for et std tunings program de ligger ind som tager en times tid.. så kan man lige så godt bruge shark da den gør det samme :), der har du dog bare mulighed for at skifte mellem tuningsfilen og stock fil når man skal til syn, da du kan skifte mellem programmerne med den boks du sætter i obd2 stikket smiley


  • Kim C
    Kim C Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 17 Følgere: 16 Svar: 19
    #38   21. jul 2013 Du har heller ikke mulighed for at få rettet evt fejl? Hvis nu noget går galt har du ikke en der lige kan løse det.
    Jeg siger ikke at Hessteknik er den rigtige løsning, da jeg ikke selv har prøvet det. Men jeg vil have en kyndig til at gøre det på min.


  • #39   21. jul 2013 det er self rigtigt nok, men har ikke læst om nogen hvor det er gået galt :), da det bare igen er plug and play, og 10 min efter så skulle der være real power.. smiley

  • Kim C
    Kim C Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 17 Følgere: 16 Svar: 19
    #40   21. jul 2013 Du må prøve, men var det ikke med at vente til bananen er kommet på? Derfor jeg ikke har gjort i chipning endnu, så alt andet er klart? smiley

  • #41   21. jul 2013 tjo, men når du køber sådan en shark så ligger den jo ligesom hesstekniks billigste obd tuning til 3300 bare en tunings fil ind, så den bliver ikke direkte kørt ind til selve banan manifolden og m54 manifolden.. kan self også godt være jeg skulle få den kørt rigtigt ind, men bare svært valg syntes jeg da jeg umiddelbart syntes det er mange ekstra penge, hvis det kun er 10hk ekstra fx det giver, svært valg når man ikke aner forskellen i effekten smiley

  • #42   21. jul 2013 Husk at der skal betales told, hvis du handler i USA.

  • Kim C
    Kim C Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 17 Følgere: 16 Svar: 19
    #43   21. jul 2013 Kan godt se hvad du mener.. Ja husk told hvis det er uden for EU

  • #44   21. jul 2013 man kan jo håbe men ja smiley
    ca 2800 hvis den bliver snuppet smiley
    hvis den undgår så 2100. uanset hvad stadig billigere smiley


  • #45   21. jul 2013 Til alle BMW'er uden turbo og nyere end '95 koster det
    KUN kr. 2.399,- incl. montering

    det hos schmiedmann, og der står de kan gøre det i greve.. måske det er den optimale løsning smiley


  • Kim C
    Kim C Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 17 Følgere: 16 Svar: 19
    #46   21. jul 2013 Jeg ville personligt ikke lade dem gøre det.. Men fair nok smiley


  • #47   21. jul 2013 hvorfor da? ville næsten tro de af alle vidste hvordan en bmw skulle behandles? smiley

  • Kim C
    Kim C Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 17 Følgere: 16 Svar: 19
    #48   21. jul 2013 Nok fordi jeg hænger lidt i bremsen med tiltro efter hvad jeg har hørt fra førhen. Men det ligger flere år tilbage. At de ofte sendte uoriginale dele hjem til en. Osv. Men det ligger år tilbage. Har selv handlet med dem efter. Og det var okay.. Men reservedele har og vil altid være Koed

  • #49   21. jul 2013 køber kun reservedele og lign fra schmiedmann, er fuldt ud tilfreds :), alt jeg får passer spot on, og syntes tingene virker til at være rigtig god kvalitet smiley

  • Kim C
    Kim C Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 17 Følgere: 16 Svar: 19
    #50   21. jul 2013 Så er det jo som det skal være.. Også en super god hjemmeside de har. Den fungere bare.. Det eneste der går mig på, er at de altid viser uoriginale dele hvis du går ind og kigger på stumper via deres side, Der kunne de godt have valgmuligheder, Istedet for knapper vis original dele. Men mindre detalje smiley

  • #51   1. jan 2016 Hejsa . Jeg har fået købt mig en billigen e46 328i . Som jeg er ved at makke lidt i .
    Jeg har købe indvendig k&n og komplet sport udstøning fra katten og bag ud.
    Alle snakke om en indsugning.
    Kan jeg få et godt rå . Til min . Den er fra 1998


  • #52   2. jan 2016 Du skal have fat på en M54 (325I/330I) indsugning fra E46 eren fra 2001-2004
    Derefter skal du kun bruge en adapterplade, også bare skifte indsugningen ud, så har du 210hk, dertil gir du den evt en banan manifold med racer cat. så der 220-225hk, og få den derefter kørt ind (chippet) så har du 235-240hk!! smiley

    Endte på 235hk/312Nm (havde bagtøj fra 316i 3.23 gearing) og begrænser på 7200 rpm, og den trak fra 330'erne smiley


Kommentér på:
M54 manifold på 328i e46..

Annonce