606 visninger
|
Oprettet:
klargøring til turbo {{forumTopicSubject}}
Hej BG
står og tænker på at komme turbo i min 106 XSI 1.6
Men! Den har kørt 228.. så den er lidt slidt må man sige. hvad skulle jeg gøre for at forstærke den og gøre at den ville kunne tage noget tryk ? nye stempler? manifold? pakninger ? nogle der har prøvet det før som kan fortælle mig det?
tak
maj 2005
Følger: 57 Følgere: 58 Biler: 5 Emner: 104 Svar: 1.059
dec 2005
Følger: 1 Emner: 38 Svar: 149
mar 2005
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 428 Svar: 3.105
feb 2006
Følger: 113 Følgere: 111 Biler: 2 Emner: 167 Svar: 3.949
en garrett gt28bbruiosdpo09fkl er bedst til din motor.
nov 2004
Følger: 44 Følgere: 42 Biler: 6 Emner: 41 Svar: 2.188
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.901
dec 2005
Følger: 1 Emner: 38 Svar: 149
jun 2003
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.588
Og få renoveret hele motoren, og andre stempler, plejlstænger.
Så skal du også have turbo, et turbomanifold, ic, have lavet trykrør, andre dyser, og olieretur til bundkar, olietilførsel til turbo, anden kobling, da din std. nok dør rimelig hurtigt. Så ved du da lidt om hvad du skal bruge
Der er rigtig mange ting der skal laves, og det er ikke billigt, det vil jeg godt skrive under på... Medmindre du kan lave det meste selv, slipper du ikke med under 30k kr.
jun 2003
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.588
Livet begynder ved 1 bar
dec 2005
Følger: 1 Emner: 38 Svar: 149
jun 2003
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.588
Min næste bil bliver også med turbo std. regner jeg med, for det er dyrt at eftermontere, hvis det skal kunne holde til noget, og jeg har da også brugt over 40k nu, men med de nye dele skulle den gerne komme op på 250 eller mere
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 4.129
Det er en kugleleje turbo, som er mere holdbar i længden, og spooler hurtigere op end en T25´er feks. som er med glidelejer.
Men andre stempler, sænket kompression, så er 0.6-0,8 bar inde for rækkevidde.
Skal du over der, skal der nok en anden krumtap i.
Husk nu for guds skyld den skal ha mere benzin.
Men hvorfor køber man ikk en bil hvor der er turbo på istedet ??
Dit forsikringsselskab blir ikk glad for dig når du laver en skade.
Og til syn hver 2. år skal den afmonteres.
HansPuntoGTHald
klargøring til turbo