{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
606 visninger | Oprettet:

Michael R
Michael R
Tilmeldt:
28. dec 2005
Følger: 1 Emner: 38 Svar: 149

klargøring til turbo {{forumTopicSubject}}

Hej BG

står og tænker på at komme turbo i min 106 XSI 1.6

Men! Den har kørt 228.. så den er lidt slidt må man sige. hvad skulle jeg gøre for at forstærke den og gøre at den ville kunne tage noget tryk ? nye stempler? manifold? pakninger ? nogle der har prøvet det før som kan fortælle mig det?

tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  klargøring til turbo
  • #1   14. apr 2006 renovering af motoren, eller skaffe en anden som ikke har gået så meget, samt andre stempler og så nogle tilskudsdyser måske ? ret mig hvis jeg tar fejl smiley

  • Michael R
    Michael R Tilmeldt:
    dec 2005

    Følger: 1 Emner: 38 Svar: 149
    #2   14. apr 2006 altså nu ville jeg hellere have en som ahr prøvet det før sku skrive... Men er der er ikk nogle bestemmer punkter (stempler) en turbo især har sit slid med.

  • #3   14. apr 2006 den skal omdyses. have andre stempler og en del andet... det ville nok være bedre med en anden motor. der skal sku ikk så meget til før du brænder stemplerne af i sådan en lille vogn. alt kan da lade sig gøre... men det kommer sku til at koste kroner... du skal nok regne med 35.000 før den er stabil med turbo... hvis den da skal have nogen heste at gøre med.

  • #4   14. apr 2006 bare skift tandremmen og smid turboen på så kører det!!!

    en garrett gt28bbruiosdpo09fkl er bedst til din motor.


  • #5   14. apr 2006 du skal ihvertfalf nrenovere HELE motoren, dvs alt hvad der kan skiftes, skal skiftes... pakninger, olietyve, lejer og alt sådan noget...så skal der jo købes/laves et nyt udst. manifold og benzin tryk regulator, benzin pumpe og nogle andre dyser...

  • #6   14. apr 2006 bare sænk kompressionen ved og bruge 2 toppakninger også dyser fra en 106 gti og så en chipning så kan du køre med ca 0,4 -0,5 bar

  • Michael R
    Michael R Tilmeldt:
    dec 2005

    Følger: 1 Emner: 38 Svar: 149
    #7   14. apr 2006 okay mange forskellige svar.. smiley hvem ska jeg tro på.. har lige et andet spørgsmål. hvor mange heste exstra ville jeg få ved at chippe den ?

  • #8   14. apr 2006 Tror ikke en GT28 er optimal til en 106'er, skal nok heller være en T25 eller T3..

    Og få renoveret hele motoren, og andre stempler, plejlstænger.

    Så skal du også have turbo, et turbomanifold, ic, have lavet trykrør, andre dyser, og olieretur til bundkar, olietilførsel til turbo, anden kobling, da din std. nok dør rimelig hurtigt. Så ved du da lidt om hvad du skal bruge smiley

    Der er rigtig mange ting der skal laves, og det er ikke billigt, det vil jeg godt skrive under på... Medmindre du kan lave det meste selv, slipper du ikke med under 30k kr.


  • #9   14. apr 2006 For når du først har prøvet at køre med turbo, så vil du også meget hurtigt have skruet ladetrykket op, så det begynder at blive sjovt.. Så kan du lige så godt få skiftet stempler og plejlstænger med det samme.

    Livet begynder ved 1 bar smiley


  • Michael R
    Michael R Tilmeldt:
    dec 2005

    Følger: 1 Emner: 38 Svar: 149
    #10   14. apr 2006 haha Lasse smiley Hmm tænker lige på det så.. måske venter jeg bare til min næste bil med turbo.. Men hva med chip + jeg løber rundt med ca. 115 HP nu.. hva ville jeg opnå med chip ? jeg vil gerne have mere moment..

  • #11   14. apr 2006 På en NA motor får du ikke meget ud af en chip, du får måske en bedre momentkurve, og et par hk.

    Min næste bil bliver også med turbo std. regner jeg med, for det er dyrt at eftermontere, hvis det skal kunne holde til noget, og jeg har da også brugt over 40k nu, men med de nye dele skulle den gerne komme op på 250 eller mere smiley



  • #12   16. apr 2006 En god lader til netop din motor er en Garrett GT25R.
    Det er en kugleleje turbo, som er mere holdbar i længden, og spooler hurtigere op end en T25´er feks. som er med glidelejer.

    Men andre stempler, sænket kompression, så er 0.6-0,8 bar inde for rækkevidde.

    Skal du over der, skal der nok en anden krumtap i.

    Husk nu for guds skyld den skal ha mere benzin.


    Men hvorfor køber man ikk en bil hvor der er turbo på istedet ??

    Dit forsikringsselskab blir ikk glad for dig når du laver en skade.

    Og til syn hver 2. år skal den afmonteres.


    HansPuntoGTHald


Kommentér på:
klargøring til turbo

Annonce