1.966 visninger
|
Oprettet:
turbo valg {{forumTopicSubject}}
Hej bg står og skal vælge ny mølle til bilen jeg vil gerne over de 300 hk. Så om det skal være en gt2860 eller gt2860/71? Det skal sidde på en 1,8t AEB maskine.
Hvad vil i anbefale maks tryk 1,4som fast
maj 2006
Følger: 100 Følgere: 101 Biler: 6 Emner: 461 Svar: 7.928
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
Manifold, dyser, benzinpumpe, rørføring ect ect ect
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
nov 2008
Følger: 5 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 503
2860 løber meget hurtigt tør for effekt (hk) men laver dejligt moment
horsepower sells cars
Torque wins races
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
lavede 430hk og 500nm med 1,5bar,
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
Lad nu være med at sammenligne noget der ikke kan sammenlignes. Manden spørger til turboen på en 1,8T 20V motor og en 2871 lader er simpelthen intet værd på den motor.
2860 kan sagtens holde tryk til 7000 rpm. Den har måske trykfald på 0,1-0,15 bar så nej så hurtigt løber den nu heller ikke tør for effekt.2871 kommer senere laver samme effekt ud til redline måske 10-30 hk mere fordi tempraturen og flowet i udstødningen er bedre.
What is torque without power?
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
Så Bonn har nok haft fat i den rigtige til sin motor og Jubi har fundet en der passede knap så godt?
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 56 Svar: 4.597
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
743347-5001S
743347-5002S
743347-5003S
743347-5004S
Jeg vælger bare at sige pas de 430 hk er vel også lavet på 630 ml dyser @ 3 bar og 80% duty...
p.s Ud fra flowchartet skal du faktisk op på 2,1 bars tryk for at flow nok luft til at lave over 400 hk. Så Bilgalleri hk er vel altid + moms og VAT
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
jan 2007
Følger: 35 Følgere: 31 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 16
Forstår ikke folk der kører med noget GT28xx på en 1,8L, er det fordi i kører med campingvogn ?
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.283
Iøvrigt jubi, er det faktisk baby's egen profil ;.)
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.283
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
Undskyld mig men jeg tror folk skal undersøge hvad der skal til af benzin for at lave de effekter.
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.283
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
http://www.rceng.com/technical.aspx?UserID=20252500&SessionID=Kyf9h39morR2xwxQBMYF
Sæt du dig ned og regn lidt på hvad max på dine dyser er.
Dine 555 ml @ 3 bar på en trykmotor kan lave ca 340 hk sikkert! Eller ca 85 hk pr. dyse.
Gider seriøst ikke sådan en latterlig diskussion med ønske heste, men hvis man er ligeglad om den kører 13:1 eller 14:1 ved fuld gas i top omdrejninger så kan man sagtens lave mange hk på små dyser... så holder det bare ikke så længe.
P.S Jeg har sat mig MEGET ind i netop dyser og dysestørrelse efter jeg var ovre og skulle have kørt min bil ind sidst grundet benzinmangel og fordi kloge hoveder sagde 440 ml dyser kunne lave 350 hk. De kunne lave lige nøjagtig 290 hk sikker på FFJ boks og lige over 300 på standard boksen (fordi den kan køre større duty). 510 ml var maxet ved 320 hk og 630'erne som jeg har i nu kører med 4 bars railtryk og maxer ud omkring 450 hk. Og ved 400 hk på 3 bars regulator.
nov 2008
Følger: 5 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 503
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
har kørt nogle tunede biler og må indrømme der er lidt kedeligt at sku skifte gear konstant og ikke kunne hamre til den efter gearskift uden enten lag eller hjulspind...
hvad turbo du skal vælge skal jeg ikke kunne sige da jeg ikke er så meget inde i modeller os endnu. men kan sige at ombygge turbomanifold og forrør kan være et MEGET tidskrævende job hvis man gå op i flow. placering iforhold til varme og andre dele i bilen...
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
Jubi : hvorfor skulle han sidde og lyve ?
Bonn : kom så med de effektmålinger.
jun 2011
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 56 Svar: 568
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
Bob, jeg siger ikke han sider og lyver, min pointe er det ikke er muligt at lave den effekt med den lader ved det tryk med de dyser. Det er fysisk umuligt. Og ja en effektmåling er da fin, den er bare intet værd hvis man kun har den ene... P.S en SR20DET har kun 16V hvor 1,8'eren har 20 ventiler dermed bedre fyldning end med 16 ventiler så det kan vidst heller ikke rigtig bruges som argument.
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.283
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
Bonn, det er fint du er færdig, du har endnu ikke indset at du går imod alt der handler om benzintuning. Men fred være med det. Hvis du selv mener du er så klog synes jeg du skal skrive til RC injectors og forklare dem at deres udregninger i hvert fald ikke passer fordi DU har lavet så mange flere hk end alle andre og stadigvæk kører fed blanding i hele powerbandet... tsk tsk retur...
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.283
jun 2011
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 56 Svar: 568
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
maj 2005
Følger: 8 Følgere: 10 Biler: 3 Svar: 1.450
Så i en Daily driven, så havde jeg valgt 16V any day.
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
mar 2006
Følger: 101 Følgere: 143 Biler: 18 Emner: 75 Svar: 885
tror lidt du udtaler dig ud fra hvad du har læst eller fået oplyst af andre, og ikke hvad der i realiteten kan lade sig gøre
sidst men ikke mindst, har jeg også selv kørt med 2871 lader på en 1,8t og 550 ml dyser, og den lavede 309 hk ved 1,2 bar,fuld ladetryk ved 4600 rpm og ingen af de såkaldte problemer du påstår de har, og ja kig under min profil,der er rullefeltsudskrifter på dem begge
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
Jeg ved ikke helt hvorfor i ikke stoler på RC Injectors det virker lidt komisk at man tror man ved bedre end et firma som er blandt verdens bedste inden for benzintilførsel specielt i tuningsverdenen. RC injectors foreskriver at "B.S.F.C is brake specific fuel consumption - How much fuel you are using per horsepower per hour". For NA er det 0,5 og trykladede 0,6. Tager vi og går ud fra 630 ml dyserne @ 4 bar så har du faktisk "kun" benzin til 92,3 hk pr. dyse @ 80% duty. Ved Duty 100% = 115 hk pr. dyse. De fleste dyser kan tvinges op på 100% duty fordi standarderne foreskriver de skal køre stabilt ved 80%.
Altså ved 4 bar og 100% duty og en BFSC på lad os sige 0,55 så kører du i yderområde. Så har du benzin nok til din effekt, men så har du heller ingen marginaler til nogen sider. Og hvis i er i tvivl kan i jo ringe til samtlige tunere i DK eller over hele verdenen og i vil få samme svar... så nej det er ikke noget jeg opfinder eller uden for virkelighedens verden. Det er såmænd bare det faktum at man bygger en tunet motor for den skal holde til andet end en Dyno....
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
mar 2006
Følger: 101 Følgere: 143 Biler: 18 Emner: 75 Svar: 885
derudover,lad være med at forsøge at tale ned til folk, jeg skruede turbomotorer sammen inden du blev konfirmeret, og har ikke brug for alle disse fine udtryk som du kommer med, for at virke klogere end alle andre,er udmærket klar over duty på frekevensen på mine dyser fra 1000 rpm og hele vejen op til begrænseren,da jeg kan justere for hver 40 rpm hele vejen igennem skalaen, stil op på stregen, og så først over stregen beviser den største viden og kundskab i tuning! alle teoritunere,kører sjovt nok sjældent stærkt...
aug 2004
Følger: 65 Følgere: 64 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 64
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
Ud over det handler det jo ikke om at spille med musklerne? Jeg kunne da sagtens tage en af de biler jeg har bygget motor på og stille op på stregen som du så fint kalder det og jorder din røv ud af bukserne på dig. Du kørte jo selv imod Rene's Golf 2 VR6 som kørte bedre tider end dig og som på ingen måder er i nærheden af at være presset. Så hvis det er måden at bevise det på synes jeg da vi er tilbage i stenalderen.
- Fuzzy - jeg går da stærkt ud fra man kører fuld seq. indsprøjtning på motorer der er tunet til mere end dobbelt effekt. Den største forskel vil jo være at din AFR er misvisende på semi da motoren skal køre en hel omgang for at kunne ændre AFR'en. Men Semi er jo så bedre end simultan hvor alle kører samtidig afsted. Men helt ærlig det er jo oldnordisk teknologi vi er ude i De færresten med 2-3-4 gange effekten på standard motoren kører med standard motorstyring.
aug 2004
Følger: 65 Følgere: 64 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 64
For ikke at nævne MS...
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
aug 2004
Følger: 65 Følgere: 64 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 64
Jeg siger blot, at når man snakker dysestørrelse kontra hk, skal man have med hvordan ens styrring er sat op.
Alt det andet i diskuterer hilder jeg mig ude af.;-)
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
Det er charmen ved Nissan, de har alle lidt børne sygdomme men der er workarounds på det hele. Mener f.eks ikke han kørte med rocker arm stoppers, jeg kan ihvertfald ikke huske jeg har set det.
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
Om sr20det er pålidelig eller ej, så har jeg kun haft bøvl med at løftere faldt af. Til sammenligning med min kammerat som stadig laver 430hk og har kørt i 4 sæsoner på standard stempler og stænger, den har ikke smidt en eneste løfter, eller noget andet overhovedet.
turbo valg