{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  turbo valg
  • #1   10. jul 2013 hvorfor ikke en 2860RS?

  • #2   10. jul 2013 drop den 2871'er. Den er laggy har lavt effektområde og ja... hvis du vil gå efter intern wastegate så vælg en 3071r så kan du gå op til 1,4-1,5 bars tryk sikkert. Husk lige alt det andet du skal lave også ikke smiley

    Manifold, dyser, benzinpumpe, rørføring ect ect ect


  • #3   10. jul 2013 2871 laggy???? og lavt effekt område?

  • #4   10. jul 2013 2871 er sgu ikk laggy, på de biler jeg har haft en på..
    2860 løber meget hurtigt tør for effekt (hk) men laver dejligt moment


    horsepower sells cars
    Torque wins races


  • #5   10. jul 2013 forstår det ikke, lavede 1,7bar med min ved 3800rpm
    lavede 430hk og 500nm med 1,5bar,


  • #6   10. jul 2013 Størrelsesmæssigt er en 2871r lader fuldstænding i hampen. Den er laggy i forhold til størrelsen. Den smider tryk senere end en 3071 på en 1,8T 20V maskine så ja den er laggy. 2871 er mere eller mindre en 2860 med større udstødningshus for du kan komme af med varmen og det er den eneste fordel. - bonn 430 hk og 500 nm på hvad? Ikke en 1,8T motor for så er du godt nok en enestående person. Hvis du skal lave de effekter på den turbo skal du op på noget der ligner 1,7-1,9 bar.

    Lad nu være med at sammenligne noget der ikke kan sammenlignes. Manden spørger til turboen på en 1,8T 20V motor og en 2871 lader er simpelthen intet værd på den motor.

    2860 kan sagtens holde tryk til 7000 rpm. Den har måske trykfald på 0,1-0,15 bar så nej så hurtigt løber den nu heller ikke tør for effekt.2871 kommer senere laver samme effekt ud til redline måske 10-30 hk mere fordi tempraturen og flowet i udstødningen er bedre.

    What is torque without power?


  • #7   10. jul 2013 nu findes der 10 forskellige 2871 så er det ik en lidt fjollet diskution? Og man vælger selvfølgelig den der passer bedst til sin motorstørrelse, max RPM og flow.

    Så Bonn har nok haft fat i den rigtige til sin motor og Jubi har fundet en der passede knap så godt?


  • #8   10. jul 2013 Hvad med bare at lade de 15 år gamle turboer være og købe noget, der er udviklet i dette århundrede? smiley

  • #9   10. jul 2013 Bob, fra Garrets side findes der 4 forskellige. Hvordan du får 10 ved jeg ikke men fred da være med det, ATP laver så 2 huse ud over det som er specielle
    743347-5001S
    743347-5002S
    743347-5003S
    743347-5004S

    Jeg vælger bare at sige pas de 430 hk er vel også lavet på 630 ml dyser @ 3 bar og 80% duty...

    p.s Ud fra flowchartet skal du faktisk op på 2,1 bars tryk for at flow nok luft til at lave over 400 hk. Så Bilgalleri hk er vel altid + moms og VAT


  • #10   10. jul 2013 Og enig med Kim i man nok burde finde noget billet turbo i stedet. CRE 5657 eller en GTX lader eller måske en MasterPower

  • #11   10. jul 2013 4.. 6... 10.. hvem tæller? = )

  • #12   10. jul 2013 hvis du kommer med den påstand at der finde 10 oven i du antyder at jeg ikke ved hvad jeg snakker om så burde der vel være hold i det ellers er det lidt svært at tro på noget af det du skriver.

  • #13   10. jul 2013 kan det ik være ligegyldigt om der er 4,6 eller 10? i snakker som om der kun findes 1.

  • #14   10. jul 2013 Jeg kører med GT3071BB på min 1,5L.
    Forstår ikke folk der kører med noget GT28xx på en 1,8L, er det fordi i kører med campingvogn ?


  • #15   10. jul 2013 må vi se en effektkurve, baby?

  • #16   10. jul 2013 Finn...!!! brug din egen profil smiley Og jeg er helt enig, GT28 laderne er nogle små gnallinger

  • #17   11. jul 2013 på 555ml dyser, og har da udskrift på hk, men jaja bare smid bg kortet, når folk ikke holder med dig.

  • #18   11. jul 2013 En 2860 og 2871 kører med samme udstødningshjul, nemlig en GT28 aksel, det er kompressorhjulet der er forskellen, og evt AR på udstødningshus

    Iøvrigt jubi, er det faktisk baby's egen profil ;.)


  • #19   11. jul 2013 der er 2 turbinehjul så'n lige ud fra hurtig søgen. 1 på a/r 0.86 og 1 på 0.64.

  • #20   11. jul 2013 Det er udstødningshuset, aksel/udstødningshjul er den samme

  • #21   11. jul 2013 430 hk på 555 ml dyser?? haha... okay jamen så er det vidst ikke på en 4 cylindret. Mine 630 ml dyser kører 100% duty @ 3 bars benzintryk ved 400 hk og 1,6 bars tryk smiley Og det var på en GT3071R lader. Sønberg laver knap 480 hk på en masterpower turbo der er endnu større med 870 ml dyser der er maxet

    Undskyld mig men jeg tror folk skal undersøge hvad der skal til af benzin for at lave de effekter.


  • #22   11. jul 2013 ja jeg tror du skal undersøge det samme. ja det er sjovt hva, men sandt. og jo så vidt jeg ved er min motor 4cylindret. og en kammerat laver 428hk v 1,6bar med 650ml dyser, også 4cyl på en anden turbo af samme størrelse.

  • #23   11. jul 2013 428hk med 650ml dyser lyder meget sansynligt

  • #24   11. jul 2013 og min lavede for og være præcis, 427hk med 555ml nismo dyser.

  • #25   11. jul 2013 det er fordi det er japser heste! smiley

  • #26   11. jul 2013 Gud hvor er det dog eminent du sidder og spiller smart uden at have viden til at bakke dig op.

    http://www.rceng.com/technical.aspx?UserID=20252500&SessionID=Kyf9h39morR2xwxQBMYF

    Sæt du dig ned og regn lidt på hvad max på dine dyser er.
    Dine 555 ml @ 3 bar på en trykmotor kan lave ca 340 hk sikkert! Eller ca 85 hk pr. dyse.

    Gider seriøst ikke sådan en latterlig diskussion med ønske heste, men hvis man er ligeglad om den kører 13:1 eller 14:1 ved fuld gas i top omdrejninger så kan man sagtens lave mange hk på små dyser... så holder det bare ikke så længe.

    P.S Jeg har sat mig MEGET ind i netop dyser og dysestørrelse efter jeg var ovre og skulle have kørt min bil ind sidst grundet benzinmangel og fordi kloge hoveder sagde 440 ml dyser kunne lave 350 hk. De kunne lave lige nøjagtig 290 hk sikker på FFJ boks og lige over 300 på standard boksen (fordi den kan køre større duty). 510 ml var maxet ved 320 hk og 630'erne som jeg har i nu kører med 4 bars railtryk og maxer ud omkring 450 hk. Og ved 400 hk på 3 bars regulator.


  • #27   11. jul 2013 Nu kommer det jo an på ens benzintryk også

  • #28   11. jul 2013 GTR, jeg har nævnt railtryk hver gang smiley så må gå ud fra det er spec på dyserne der er opgivet ved pågældende railtryk

  • #29   11. jul 2013 er det ikke sjovere at havde 280hk i et langt spektra og en undervogn der kan håndtere krafterne. det det koster at ramme meget mere kan man jo bruge på en ombygget gearkasse der kan holde og har en gearing der passer til kræfterne...

    har kørt nogle tunede biler og må indrømme der er lidt kedeligt at sku skifte gear konstant og ikke kunne hamre til den efter gearskift uden enten lag eller hjulspind...

    hvad turbo du skal vælge skal jeg ikke kunne sige da jeg ikke er så meget inde i modeller os endnu. men kan sige at ombygge turbomanifold og forrør kan være et MEGET tidskrævende job hvis man gå op i flow. placering iforhold til varme og andre dele i bilen... smiley


  • #30   11. jul 2013 hva fanden er det du ikke fatter din jubel idiot, har dokumentation på de hk med de dyser.bare fordi du ikke kan, så kan andre heller ikke hmmmm ja ja bg fjolser er der nok af

  • #31   11. jul 2013 nu ved jeg ikke om i begge 2 (jubi og bonn) at den ene snakker om en 1.8 og den anden en 2.0 ? istedet for at svine hinanden til (på kedelig BG vis) så forlang dog bevis og la tvivlen komme folk til gode.

    Jubi : hvorfor skulle han sidde og lyve ?
    Bonn : kom så med de effektmålinger.


  • #32   11. jul 2013 Bonn hvad er det for en bil smiley

  • #33   11. jul 2013 bonn, det jeg siger er at en af verdens førende producenter af dyser åbenbart kunne lære noget af dig. Ingen grund til at kalde folk for jubel idioter bare fordi du ikke har forstået at din effekt reelt set ikke er mulig på dit dysevalg. Det kan vel ikke være så svært at forstå. Uanset hvordan man vender og drejer det vil en motor være ligeglad hvor mange liter den er på. Mængden af luft og benzin laver detonationen som frembringer effekten. Er der flere cylinder er der også flere dyser og dermed mere effekt. Men du kan ikke tvinge mere benzin ud af dyserne end de er ratede til og derfor vil man ved simpel matematik kunne regne ud hvad der er holdbar effekt Som sagt kan det være din bil har kørt magert i høje omdrejninger. Men det ødelægger motoren i det lange løb. Oven i det skal der ikke meget til at få en helt forkert effektmåling ved at lave lidt om på tallene ved effektmålingen.

    Bob, jeg siger ikke han sider og lyver, min pointe er det ikke er muligt at lave den effekt med den lader ved det tryk med de dyser. Det er fysisk umuligt. Og ja en effektmåling er da fin, den er bare intet værd hvis man kun har den ene... P.S en SR20DET har kun 16V hvor 1,8'eren har 20 ventiler smiley dermed bedre fyldning end med 16 ventiler så det kan vidst heller ikke rigtig bruges som argument.


  • #34   12. jul 2013 Dvs, at du mener en 20v laver bedre fyldning end en 16v ?

  • #35   12. jul 2013 hvis 11 er magert så ja. blev målt indtil flere gange sidste år, og det svingede måske 5-10hk. er færdig med denne tråd, da den eneste der virkelig ved noget og den eneste der har ret på bg er Jubidition tsk tsk

  • #36   12. jul 2013 Finn, hvis du laver en flowmåling på 1,8T topstykket kontra standard SR20DET topstykket flow 1,8T topstykket over 30% mere luft så ja.

    Bonn, det er fint du er færdig, du har endnu ikke indset at du går imod alt der handler om benzintuning. Men fred være med det. Hvis du selv mener du er så klog synes jeg du skal skrive til RC injectors og forklare dem at deres udregninger i hvert fald ikke passer fordi DU har lavet så mange flere hk end alle andre og stadigvæk kører fed blanding i hele powerbandet... tsk tsk retur...


  • #37   12. jul 2013 Jubi: Jo jo, men konkludere det din påstand, 16v v 20v.


  • #38   12. jul 2013 Ja mere luft i cylinderen= bedre fyldning ! smiley

  • #39   12. jul 2013 Finn det konkluderer lige så meget som påstanden 2,0 i forhold til 1,8 smiley potentialet i 20V topstykket er højere, men ikke dermed sagt du kan lave 30% mere effekt. Der er måske tale om 5-10% når vi snakker effektivitet.

  • #40   12. jul 2013 Men med 20V = Ingen VVL

    Så i en Daily driven, så havde jeg valgt 16V any day.


  • #41   12. jul 2013 min er ikke daily driver mere smiley det er legetøjet smiley

  • #42   13. jul 2013 hmm, laver da 487 hk på 630 ml dyser og 4 bars benzintryk ved 1,5 bars ladetryk på en 2 liters c20let, så hvad er det for noget vrøvl du skriver Jubidition, og det er ved 75% max af dyser
    tror lidt du udtaler dig ud fra hvad du har læst eller fået oplyst af andre, og ikke hvad der i realiteten kan lade sig gøre
    sidst men ikke mindst, har jeg også selv kørt med 2871 lader på en 1,8t og 550 ml dyser, og den lavede 309 hk ved 1,2 bar,fuld ladetryk ved 4600 rpm og ingen af de såkaldte problemer du påstår de har, og ja kig under min profil,der er rullefeltsudskrifter på dem begge


  • #43   13. jul 2013 AUTOLAKEREN, jeg udtaler mig så ud fra hvad der er fakta smiley 630 ml dyser @ 4 bar svarer til ca 727 ml i stedet hvilket jo hæver max effekten en del. Så det bekræfter sådanset bare hvad jeg skriver det du tilføjer. Din motor har ikke rigtig mange standard dele tilbage, hvorimod min kører med standard dele stadigvæk men pyt nu med det. Hvis du undersøger sagen vil du opdage at din duty er på 100% på dine dyser hvilket vil sige det står åbne 100% af tiden.

    Jeg ved ikke helt hvorfor i ikke stoler på RC Injectors det virker lidt komisk at man tror man ved bedre end et firma som er blandt verdens bedste inden for benzintilførsel specielt i tuningsverdenen. RC injectors foreskriver at "B.S.F.C is brake specific fuel consumption - How much fuel you are using per horsepower per hour". For NA er det 0,5 og trykladede 0,6. Tager vi og går ud fra 630 ml dyserne @ 4 bar så har du faktisk "kun" benzin til 92,3 hk pr. dyse @ 80% duty. Ved Duty 100% = 115 hk pr. dyse. De fleste dyser kan tvinges op på 100% duty fordi standarderne foreskriver de skal køre stabilt ved 80%.

    Altså ved 4 bar og 100% duty og en BFSC på lad os sige 0,55 så kører du i yderområde. Så har du benzin nok til din effekt, men så har du heller ingen marginaler til nogen sider. Og hvis i er i tvivl kan i jo ringe til samtlige tunere i DK eller over hele verdenen og i vil få samme svar... så nej det er ikke noget jeg opfinder eller uden for virkelighedens verden. Det er såmænd bare det faktum at man bygger en tunet motor for den skal holde til andet end en Dyno....


  • #44   13. jul 2013 p.s Jeg kører 3076R lader og har fuldt tryk (1,45 bar) @ 4500 rpm... >_< så jeg vil da mene 2871'eren er en smule laggy specielt når jeg så laver næsten 100 hk mere

  • #45   13. jul 2013 suk,endnu en teoretiker!! std dele eller ej, hk er hk,uanset hvordan de opnås! derudover, nej mine dyser kører kun 80% ved fuld last, har alle dage sørget for at køre på den sikre side, og til dato, kun haft problemer med lige nøjagtigt rc dyser, kom ud i værkstedet og skrue nogle flere sjove motorere sammen og drag dine egne erfaringer,istedet for at stole blindt på alt du læser!!! bla Jacob fra jvk kom med samme udtalelser, om at feks min let maskine, ville max få 400 hk ved 2 bars tryk,samt at den ville ikke kunne holde, sjovt nok var han mundlam da den blev rullet ind, og eneste kommentar han havde var, flot effekt!! og så blev der ikke snakket mere om den sag,derudover kan den bruges som dagligdags motor,netop pga at er lavet til den sikre side, teori er en ting, praksis en helt anden!!!
    derudover,lad være med at forsøge at tale ned til folk, jeg skruede turbomotorer sammen inden du blev konfirmeret, og har ikke brug for alle disse fine udtryk som du kommer med, for at virke klogere end alle andre,er udmærket klar over duty på frekevensen på mine dyser fra 1000 rpm og hele vejen op til begrænseren,da jeg kan justere for hver 40 rpm hele vejen igennem skalaen, stil op på stregen, og så først over stregen beviser den største viden og kundskab i tuning! alle teoritunere,kører sjovt nok sjældent stærkt...


  • #46   13. jul 2013 Nu kommer det jo også an på om motorstyringen kører semi eller fuld sekvensielt på dyserne.

  • #47   14. jul 2013 Autolakeren, den eneste der taler ned til folk er da dig? Du sidder og prøver at være belærende omkring ting der ikke hænger sammen. Nu er det ikke kun RC injectors der har disse regneregler, men alle i tuningsverdenen. Og hvis du skulle have skruet på turbomotorer da jeg blev konfirmeret tror jeg ærlig talt du må være blandt landets bedste ellers har du sniffet for meget lightergas. Du har ingen ide om hvad erfaring jeg har og hvilke biler jeg har lavet og været med til at bygge motor på. Så lidt komisk du skal sidde og gøre dig selv til supermand på den bekostning. Hvis du kigger hvad jeg skriver vil være din max effekt så skrev jeg faktisk 450 hk og ikke 400 som Jacob måske har udtalt. Jeg har heller ikke nævnt dit ladetryk for du har en fornuftig størrelselader til effekten, men der er noget du ikke forstår. Når du er så klog må du kunne fortælle mig hvor stor en energiudladning der kommer fra dine dyser (som faktisk er de samme som mine) ved 4 bars rail tryk. Du siger du kører duty 75 først og nu skriver du 80 men fred være med det det kan ske man husker galt i skrivende stund. Men uanset hvad så kan du prøve at undersøge den volumetriske effekt på dine 0,5L pr. cylinder hvad du af skal bruge af benzin til din effekt. Du skal have 11 dele luft og 1 del benzin smiley Jeg tror ærlig talt du bliver overrasket smiley Men hvis du vil have svar på dine spørgsmål synes jeg da du skal tage en snak med Flemming, eller med Henning eller Bruno. De kender alle 3 til hvad jeg render og laver og mine erfaring plus de nok er blandt de bedste tunere i Danmark uden at stille tvivl ved noget.

    Ud over det handler det jo ikke om at spille med musklerne? Jeg kunne da sagtens tage en af de biler jeg har bygget motor på og stille op på stregen som du så fint kalder det og jorder din røv ud af bukserne på dig. Du kørte jo selv imod Rene's Golf 2 VR6 som kørte bedre tider end dig og som på ingen måder er i nærheden af at være presset. Så hvis det er måden at bevise det på synes jeg da vi er tilbage i stenalderen.

    - Fuzzy - jeg går da stærkt ud fra man kører fuld seq. indsprøjtning på motorer der er tunet til mere end dobbelt effekt. Den største forskel vil jo være at din AFR er misvisende på semi da motoren skal køre en hel omgang for at kunne ændre AFR'en. Men Semi er jo så bedre end simultan hvor alle kører samtidig afsted. Men helt ærlig det er jo oldnordisk teknologi vi er ude i smiley De færresten med 2-3-4 gange effekten på standard motoren kører med standard motorstyring.


  • #48   14. jul 2013 Omex-600 f.eks køre kun semi sekvensielt.
    For ikke at nævne MS...


  • #49   14. jul 2013 MS2 og MS3 kører da med sekventiel der skal du bare ind og skifte over fra standardprogrammet hvor den standard står til Semi og så skifte over til sekventiel. Omex har jeg aldrig rodet med og det gider jeg som sådan heller ikke. Men du har helt ret i at semi bestemt er noget crap hvis vi skal tune maskinerne til max ydelse og jeg tvivler egentlig slet ikke på at Autolakerens corsa kører kanon. Min pointe er bare tit og ofte skyder folk alt for højt med hvad deres dyser egentlig kan håndtere. Tag Boon som skriver han laver 427 hk @ 1,5 bar på en 2871 lader med 555 dyser @ 3 bar. Så sammenlig med Autolakeren som siger hans med GT35 lader og 727 ml dyser laver 487 hk. Hvis nu de 427 hk var muligt @ 555 ml og en så lille turbo med samme ladetryk som den store GT35 så ville jeg sgu gerne til at tune de maskiner. Autolakerens effekt er langt mere sandsynlig end Boon's effekt at hans så bare er meget nærtagende med at jeg siger duty eller BFSC må være kørt til grænsen er hvad det er, på et tidspunkt ser han nok min pointe frem for at se sig sur på mig og kalde mig teoretiker. SR20DET er slet ikke nogen synderlig genial maskine at tune på når man skal over 400 hk. Men op til ca 350-380 hk er den klippe stabil. Det begynder i hvert fald at blive dyrt når vi kommer der op og stabiliteten begynder at ryge. Hvis man er i tvivl kan man jo give Jack et kald smiley

  • #50   14. jul 2013 manglede at Autolakerens GT3582 lader også kører 1,5 bar og så kun skulle lave 60 hk mere selv om der generelt er tale om en MEGET større turbo...

  • #51   14. jul 2013 Jeg siger ikke noget om hvad der er crap eller ikke!

    Jeg siger blot, at når man snakker dysestørrelse kontra hk, skal man have med hvordan ens styrring er sat op.

    Alt det andet i diskuterer hilder jeg mig ude af.;-)


  • #52   14. jul 2013 Jack kører ikke med SR20DET mere. Det er en VET. tror han blev træt af at lede efter løftere som spang af hele tiden. smiley

  • #53   14. jul 2013 Bob, jeg ved godt han kører 22VE maskine, men netop pointen om at han har haft så meget bøvl med DET maskinen understreger hvad jeg mener smiley

  • #54   14. jul 2013 jojo men vi snakker 7-800hk på DET'en ? det er en lille smule ud over normalen.

    Det er charmen ved Nissan, de har alle lidt børne sygdomme men der er workarounds på det hele. Mener f.eks ikke han kørte med rocker arm stoppers, jeg kan ihvertfald ikke huske jeg har set det.


  • #55   14. jul 2013 Alle maskiner lider af børnesygdomme. Og hvis du vidste hvor mange penge der var postet i den DET maskine ville du undrer dig over hvorfor han ikke for længe siden havde givet op smiley Eller den fik jo lov at have en pause et par år fordi han var så skide sur over lortet ikke kunne holde. Det samme med GTI-R 4wd'en som jo så var næste problem. Angående stoppet så nej han kørte uden. Men problemet var mange steder i den maskine. Der var tale om tørsump en overgang. smiley

  • #56   14. jul 2013 Nu kan jeg ikke lige huske det præcist, men mener jeg kørte med 4bar på de 555. Men fred være med det, er kommet over de 500 nu smiley Syntes hverken det er dyrt eller bøvlet, og det holder fint smiley
    Om sr20det er pålidelig eller ej, så har jeg kun haft bøvl med at løftere faldt af. Til sammenligning med min kammerat som stadig laver 430hk og har kørt i 4 sæsoner på standard stempler og stænger, den har ikke smidt en eneste løfter, eller noget andet overhovedet.


Kommentér på:
turbo valg

Annonce