Projekt Sierra MK1
4.170 visninger
|
Oprettet:
Planen omkring bilen.
Ford Sierra MK1 1985 RS2000 som de ville havde lavet den hvis de havde lavet den i 1985 ganske få måneder før Cosworth modellen blev lanceret som den jo bekendt blev i 1986.
Denne bil skal tænkes som en prototype på en gade RS model med stærke rødder til Escort mk2 RS2000 og relationer til både bane & rally race for sin tid.
Motor:
Ford OHC 1993cc boring 91mm slag 77mm
205 NET Blok
Ashley 4-2-1 Manifold.
Svinghjul lettet med 3,6kg.
Topstykke portet og planet -0,8 mm for højere kompression.
Kent Cams FR30 high torque knastaksel.
Kent Cams Justerbart knasthjul
2 x Weber DCOE 40mm.
39mm aluminium tragte.
28mm dybt Indsugningsmanifold (det korteste man kan få)
Pipercross 50mm skumfiltre
LUK 215mm kobling.
Samco sport kølerslanger i blå.
Samco blå vakkum slanger.
Elektrisk benzin pumpe.
Powerspark elektronisk strømfordeler.
Accuspark 8 mm blå silikone kabler
Lucas Sport spole.
Brisk tændrør.
Gearkasse 5 speed type 9 med short shift.
Hestekræfter:
135 HK ved 4500 omd.
Fælge:
15" BBS RS replica fælge 7" brede med RS logo i center kapsel.
Dæk:
Westlake SP06 195/50 R15
Undervogn:
For: Motorcraft med 40mm sænkningsfjedre fra Spax.
Bag: GAZ justerbar med 40mm sænkningsfjedre fra Spax.
Bagtøj: 7” med Quaife ATB spær monteret.
Styretøj: Rally Design tandstang med 2,7 fra lock til lock.
Powerflex Purple bøsninger diverse steder.
Bilstereo:
Headunit: XOMAX XM-RSU215 4x60 Watt.
Højtalere: Infinity Reference ref 9633i 6x9 tommer 3 vejs 300 Watt.
Styling:
Farve: Diamond White.
RS sideskørter fra en MK2 model.
Toyota Carina spoiler på bagklap.
Cosworth fiber kølerhjelm med pins.
Cosworth frontgitter.
Cosworth dobbelte forlygter.
Sort/hvid stribe i forude med RS2000 logo.
Le mans GT40 matsort striber med RS2000 logo.
Udspartlet bagkofanger.
Gummi skørt på forkofanger.
Bronze tonet ruder /sorte i den bagerste del.
Wiechers sport tårnstiver for og bag omlakeret til hvid med RS logo.
Climair vindafvisere på dørene.
Interiør:
Sparco frontsæder
Sparco måtter.
Sparco pedaler.
Sparco sædebetræk på bagsædet.
Nardi rat med Momo nav.
Elektriske vinduer (laser model).
Omdrejnings tæller og vakkum måler samt voltmeter i center udluftningen i RS logo plade.
Aluminiums gearstang knop (ekstra lang så afstand mellem rat og stang forkortes).
Ekstra tilbehør:
Ashley Twin box udstødnings system med 4" rustfri afgang.
RS stænk klapper.
Batterikasse i aluminium.
14" Elektrisk blæser på køler.
Dual tone Volvo horn.
Aerodynamisk index Cx : 0.34
Længde: 4394 mm
Højde: 1322 mm
Vægt: 964 kg
Topfart: 195km/h
0-100: 9 sek
Ford Sierra MK1 1985 RS2000 som de ville havde lavet den hvis de havde lavet den i 1985 ganske få måneder før Cosworth modellen blev lanceret som den jo bekendt blev i 1986.
Denne bil skal tænkes som en prototype på en gade RS model med stærke rødder til Escort mk2 RS2000 og relationer til både bane & rally race for sin tid.
Motor:
Ford OHC 1993cc boring 91mm slag 77mm
205 NET Blok
Ashley 4-2-1 Manifold.
Svinghjul lettet med 3,6kg.
Topstykke portet og planet -0,8 mm for højere kompression.
Kent Cams FR30 high torque knastaksel.
Kent Cams Justerbart knasthjul
2 x Weber DCOE 40mm.
39mm aluminium tragte.
28mm dybt Indsugningsmanifold (det korteste man kan få)
Pipercross 50mm skumfiltre
LUK 215mm kobling.
Samco sport kølerslanger i blå.
Samco blå vakkum slanger.
Elektrisk benzin pumpe.
Powerspark elektronisk strømfordeler.
Accuspark 8 mm blå silikone kabler
Lucas Sport spole.
Brisk tændrør.
Gearkasse 5 speed type 9 med short shift.
Hestekræfter:
135 HK ved 4500 omd.
Fælge:
15" BBS RS replica fælge 7" brede med RS logo i center kapsel.
Dæk:
Westlake SP06 195/50 R15
Undervogn:
For: Motorcraft med 40mm sænkningsfjedre fra Spax.
Bag: GAZ justerbar med 40mm sænkningsfjedre fra Spax.
Bagtøj: 7” med Quaife ATB spær monteret.
Styretøj: Rally Design tandstang med 2,7 fra lock til lock.
Powerflex Purple bøsninger diverse steder.
Bilstereo:
Headunit: XOMAX XM-RSU215 4x60 Watt.
Højtalere: Infinity Reference ref 9633i 6x9 tommer 3 vejs 300 Watt.
Styling:
Farve: Diamond White.
RS sideskørter fra en MK2 model.
Toyota Carina spoiler på bagklap.
Cosworth fiber kølerhjelm med pins.
Cosworth frontgitter.
Cosworth dobbelte forlygter.
Sort/hvid stribe i forude med RS2000 logo.
Le mans GT40 matsort striber med RS2000 logo.
Udspartlet bagkofanger.
Gummi skørt på forkofanger.
Bronze tonet ruder /sorte i den bagerste del.
Wiechers sport tårnstiver for og bag omlakeret til hvid med RS logo.
Climair vindafvisere på dørene.
Interiør:
Sparco frontsæder
Sparco måtter.
Sparco pedaler.
Sparco sædebetræk på bagsædet.
Nardi rat med Momo nav.
Elektriske vinduer (laser model).
Omdrejnings tæller og vakkum måler samt voltmeter i center udluftningen i RS logo plade.
Aluminiums gearstang knop (ekstra lang så afstand mellem rat og stang forkortes).
Ekstra tilbehør:
Ashley Twin box udstødnings system med 4" rustfri afgang.
RS stænk klapper.
Batterikasse i aluminium.
14" Elektrisk blæser på køler.
Dual tone Volvo horn.
Aerodynamisk index Cx : 0.34
Længde: 4394 mm
Højde: 1322 mm
Vægt: 964 kg
Topfart: 195km/h
0-100: 9 sek
Projekt Sierra MK1
apr 2013
Følger: 5 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 25
mar 2006
Følger: 2600 Følgere: 2169 Biler: 55 Emner: 415 Svar: 4.946
apr 2013
Følger: 5 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 25
A Team - Listen er en 8x8mm "D" liste fra H. Sindby købte den fordi at afstanden fra kølerhjelm til gitter er 3 mm større end beregnet (glasfiber) så dækker den det og kan presses lidt flad i siderne .. men godt og vide med partneren, har da selv forsøgt og finde den uden held.
mar 2006
Følger: 2600 Følgere: 2169 Biler: 55 Emner: 415 Svar: 4.946
apr 2013
Følger: 5 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 25
apr 2013
Følger: 5 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 25
mar 2006
Følger: 2600 Følgere: 2169 Biler: 55 Emner: 415 Svar: 4.946
mar 2006
Følger: 2600 Følgere: 2169 Biler: 55 Emner: 415 Svar: 4.946
apr 2013
Følger: 5 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 25
fik samlet ledningsnet til baglygter samt monteret det sidste liste historie på højre dør samt monteret "volvo" horn (to tonet) i går
dagens arbejde i dag står på følgende:
Montering af spedometerkabel i gearkassen.
Udskiftning af baklygte kontakt på gearkassen.
Udluftning af bremser.
+ det løse
mar 2006
Følger: 2600 Følgere: 2169 Biler: 55 Emner: 415 Svar: 4.946
apr 2013
Følger: 5 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 25
mar 2006
Følger: 2600 Følgere: 2169 Biler: 55 Emner: 415 Svar: 4.946
apr 2013
Følger: 5 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 25
apr 2013
Følger: 5 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 25
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
apr 2013
Følger: 5 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 25
apr 2013
Følger: 5 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 25
apr 2013
Følger: 5 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 25
Johnny..Ja der er ikke lavet så meget på denne som på den gamle escort jeg lavede så jeg tror den havner på de heste ca. faktisk er den lavet helt modsat med Nm I stedet for HK . Jeg har luret på den sorte raket og har stort set oplevet det same toppakning show som du har været igennem.
mar 2006
Følger: 2600 Følgere: 2169 Biler: 55 Emner: 415 Svar: 4.946
http://www.bilgalleri.dk/grupper/fordxr4i
apr 2013
Følger: 5 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 25
apr 2013
Følger: 5 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 25
apr 2013
Følger: 5 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 25
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 43 Svar: 199
glæder mig til flere billeder.:)
apr 2013
Følger: 5 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 25
apr 2013
Følger: 5 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 25
aug 2004
Følger: 22 Følgere: 26 Biler: 3 Emner: 42 Svar: 1.621