Peugeot 206 Supercup bil
1.731 visninger
|
Oprettet:
Billeder af min bane bil, som er bygget af Troels Trærup, der blandt andet kørte en 3 plads hjem i supercup i 2012,.
Fed fed fed bil, med den helt rigtige maxi peugeot lyd. (ombygget for 170 000kr)
https://www.youtube.com/watch?v=7L0cIlGcS0E&list=UUeDkFcMeTxAj8rPLIXhEP_Q
Motor:
2,0 liters EW10 blok med:
- modificeret krumtaps udluftning
- Spjældhuse med RW custom filterkasse
- KMS motorstyring
- Sport knast på udstødningen
- 306 DTC knast på indsugningen
- Banenmanifold
- Aagergård portet topstykke
- ventilsæder lagt ud
- Fjernet squish i topstykke
- RC stempler (som er modificeret for at få ekstra løft)
- Peugeot Sport bundkar.
- 2½” udstødning
Dertil
- 6 trins nedgearet peugeot sport slut trin med quaife spær. Topfart 210 i 6 gear.
- Forstærkede skiftestænger.
- Gearskfte indikator (kraftigt blink)
- Forstærkede trækaksler (speciel lavet)
- Sachs sentermetal koblings kit
Hestekræfter:
210 HK / 270 NM – begrænset til 210 HK – 230 HK uden begrænsning.
Fælge:
OZ Ultraleggera 16” alu
Dæk:
Federal Semislicks
Undervogn:
Proflex 3-vejs undervogn – kørt 6 løb siden renovering
Massive bøsninger i bagbro, Uniball lejer i bærearme foran.
23 mm torisionsstænger i bagbro
- 6 stemplede 312 mm D2 bremser med flydende skiver.
- Carbon lorraine klodser
Interiør:
Godt strippet med nogle motorsport instrumentering og helt simpel inden i
Ekstra tilbehør:
- Hydraulisk håndbremse med bremsejustering
- OBP Pedalboks
- Carbon dørsider
- Forlænget ratstamme
- Elektrisk servo
- snap off rat.
- Alle kontakter ført op i boks ved siden af rat, for nemmere betjening
- Gelé batteri inde i bilen
- Lexen ruder i sidedøre og sideruder bag
- Kraftigt bur
- OMP sæder (FIA)
- Sabelt 6 punkts seler (FIA)
Bilens historie har jeg søgt mig frem til:
- Troels Trærup bygger denne bil til sin deltagelse i supercup, og køre sig til en samlet 3 plads til DM i 2012.
I 2013 køre han også, men ingen podieplads. Så flytter han til udlandet, og sælger den så, hvor ny ejer påbegynder ombygning til deltagelse i rallysporten i 2014. Men han må desværre opgive motorsport, og dertil ender jeg så med at handle den hjem. Og det er bare en fantastisk bil, med et enormt kraft overskud, og helt gejlet op :). Tvivler dog på jeg i 2014.2015 får tid til at bruge bilen, da jeg også har gang i en masse andet.
hovedcylindre i med mere vandring
Fed fed fed bil, med den helt rigtige maxi peugeot lyd. (ombygget for 170 000kr)
https://www.youtube.com/watch?v=7L0cIlGcS0E&list=UUeDkFcMeTxAj8rPLIXhEP_Q
Motor:
2,0 liters EW10 blok med:
- modificeret krumtaps udluftning
- Spjældhuse med RW custom filterkasse
- KMS motorstyring
- Sport knast på udstødningen
- 306 DTC knast på indsugningen
- Banenmanifold
- Aagergård portet topstykke
- ventilsæder lagt ud
- Fjernet squish i topstykke
- RC stempler (som er modificeret for at få ekstra løft)
- Peugeot Sport bundkar.
- 2½” udstødning
Dertil
- 6 trins nedgearet peugeot sport slut trin med quaife spær. Topfart 210 i 6 gear.
- Forstærkede skiftestænger.
- Gearskfte indikator (kraftigt blink)
- Forstærkede trækaksler (speciel lavet)
- Sachs sentermetal koblings kit
Hestekræfter:
210 HK / 270 NM – begrænset til 210 HK – 230 HK uden begrænsning.
Fælge:
OZ Ultraleggera 16” alu
Dæk:
Federal Semislicks
Undervogn:
Proflex 3-vejs undervogn – kørt 6 løb siden renovering
Massive bøsninger i bagbro, Uniball lejer i bærearme foran.
23 mm torisionsstænger i bagbro
- 6 stemplede 312 mm D2 bremser med flydende skiver.
- Carbon lorraine klodser
Interiør:
Godt strippet med nogle motorsport instrumentering og helt simpel inden i
Ekstra tilbehør:
- Hydraulisk håndbremse med bremsejustering
- OBP Pedalboks
- Carbon dørsider
- Forlænget ratstamme
- Elektrisk servo
- snap off rat.
- Alle kontakter ført op i boks ved siden af rat, for nemmere betjening
- Gelé batteri inde i bilen
- Lexen ruder i sidedøre og sideruder bag
- Kraftigt bur
- OMP sæder (FIA)
- Sabelt 6 punkts seler (FIA)
Bilens historie har jeg søgt mig frem til:
- Troels Trærup bygger denne bil til sin deltagelse i supercup, og køre sig til en samlet 3 plads til DM i 2012.
I 2013 køre han også, men ingen podieplads. Så flytter han til udlandet, og sælger den så, hvor ny ejer påbegynder ombygning til deltagelse i rallysporten i 2014. Men han må desværre opgive motorsport, og dertil ender jeg så med at handle den hjem. Og det er bare en fantastisk bil, med et enormt kraft overskud, og helt gejlet op :). Tvivler dog på jeg i 2014.2015 får tid til at bruge bilen, da jeg også har gang i en masse andet.
hovedcylindre i med mere vandring
Peugeot 206 Supercup bil
dec 2008
Følger: 35 Følgere: 50 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 1.567
jul 2004
Følger: 73 Følgere: 93 Biler: 13 Emner: 51 Svar: 94
bilen kan bruges til en masse: Klub Rally, Rally Sprint, Mini Rally,.
dec 2008
Følger: 35 Følgere: 50 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 1.567
dec 2008
Følger: 35 Følgere: 50 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 1.567
Men ja fin Peugeot den manglede bare en dygtig chauffør i 2012 så kunne den have vundet løb også.