{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Kadett E GT restaurering efter totalskade - Del 1

2.338 visninger | Oprettet:

Nærværende album oprettes på opfordring i forlængelse af tidligere fotoalbum: http://www.bilgalleri.dk/fotoalbum/diverse-bil/171673-kadett_gt_stjaalet_og_skadet_

Hermed lidt billeder af ’mit umulige projekt’ fra første del af restaureringen af min Kadett GT, som følge af tyveri og en totalskade i vinteren 2016. Bilen har været i opretterbænk, og er blevet rettet op. Herefter er højre forreste vange samt de yderste 30 cm af venstre vange, højre inderskærm for samt underste- og øverste tværvanger blevet udskiftet med nye OE pladedele. Alle har været sandblæst og er metalliseret før de er svejst på.

Pladeværkstedet har været flinke til at modstandssvejse alle steder hvor det overhovedet har været muligt, for at opnå samlinger der ligner de originale fra fabrikken. Uden at være fagmand synes jeg de har lavet et pænt stykke arbejde.
Samtidig er bagerste højre inderskærm, skærmkant og højre panel blevet udskiftet. Men at skaffe OE pladedele hertil, er tilnærmelsesvist umuligt.

Det er naturligvis planen at venstre karroseriside og panel også skal udskiftes samt naturligvis at få bilen lakeret. Årsagen til at dele det op, er, at jeg ønsker at bevare Kadettens originale nummerplader. Den har endnu de originale nummerplader monteret fra 1987, og jeg var derfor nødt til at overholde periodesynet i sidste måned for at beholde dem.
Næste skridt bliver at adskille bilen igen fuldstændig inklusiv udtagning af ruder og få hele karossen medieblæst og metalliseret samt lakeret op igen i sin originale karminrøde farve.

Skulle nogen have nogle af følgende dele liggende i gemmerne, så råb lige højt:
- Nye GM pre-facelift kofangere i blågrå (ja jeg mener nye, brugte har ingen interesse. De skal tillige være originale og uden skader)
- Originale forskærme enten nye eller brugte uden rust. Kan kendes på at have et nummer trykt i flangen ud for tårnlejet hvor skærmen fastgøres i inderskærmen ved sprækken under motorhjelmen.
- Dørsider, sæder for- eller bag i samme indtrækstype.
- Venstre eller højre karosseriside – altså hele bagskærmen fra dør til baglygte til underkant af bagsædepassagerens vindue.

Kasper T
Mand | 35 år | Oprettet: 30. maj 2007


Kommentér på:
Kadett E GT restaurering efter totalskade - Del 1
  •   2. aug 2017 Fedt at du har fået den bygget op igen!

  •   30. jul 2017 Nej bare rolig, jeg forstod det skam slet heller ikke negativt ment smiley Der har været rigtig mange gange hvor jeg har haft lyst til at give op. Selvom det er et vanvittigt projekt så synes de fleste heldigvis om det, og den tilskyndelse du nu selv er med til at give, hjælper mig bestemt til at fortsætte projektet. Jeg har fået meget hjælp fra især engelske ejere af samme model, både til at skaffe dele og opmuntring hver gang diagnosen på skaderne blev forværret. Uden havde jeg nok opgivet undervejs eller strandet i jagten på dele.

    I virkeligheden er det et vanvittigt projekt, ja. Jeg kunne have købt et par stykker i en fabriksny stand i Tyskland for de penge der er smidt efter denne her. Men så har man et projekt til at holde sig beskæftiget med og penge er heldigvis bare penge. Karossen bliver selvfølgelig aldrig perfekt igen, men om ikke andet tilføjer genopbygningen i hvert fald endnu et kapitel til historien.


  •   30. jul 2017 Det ser da også ud til at være lykkedes meget godt indtil videre, der er vidst ikke mange andre der ikk bare ville lade den afgå ved døden, men flot og stort stykke arbejde der er lagt i den må man sige!
    Min kommentar var ikke ment så negativt som den måske kunne forstås, men det var ikke et projekt jeg selv havde begivet mig ud i smiley
    Kan da også godt se der sjove i al den historie du har på den..


  •   30. jul 2017 Tiden hvor man kørte Kadett E af andre grunde end fordi man synes om dem, er forbi ja Men denne er formentlig den eneste tilbageværende Kadett E GT serie 2 der er tilbage i landet, i hvert fald nok den eneste der stadig har sine originale nummerplader.

    Dette, inklusiv respekten for den ældre herre der købte den fra ny og møjsommeligt vedligeholdte den, dokumenterede det og holdt komplet benzinregnskab over 20 år fra 87 til 07, gjorde at jeg synes jeg var nødt til i det mindste at gøre forsøget på at redde den.


  •   30. jul 2017 Så er man glad for sin bil! Sikke et arbejde

  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

    Følgere: 2 Svar: 698
      29. jul 2017 Det er virkelig hardcore porno.
    Kæmpe respekt for det arbejde, der er lagt i den.


  •   29. jul 2017 fedt arbejde,



  •   29. jul 2017 Det er en ret bekostelig omgang, ja. Men jeg springer så heller ikke over hvor gærdet er lavest smiley

    Det er et imponerende stykke arbejde i mine øjne. Jeg havde aldrig forestillet mig at han ville udskifte A-stolpen også. Men det er den blevet, og han har været meget påpasselig både med rustbeskyttelse af samlinger og i forhold til at lave skaringer der enten ikke kan ses, eller er lavet som på fabrikken.


  •   29. jul 2017 Det er faktisk flot håndværk det der. Du må meget gerne lave flere billeder med det sidste af restaureringen. Respekt herfra??.

  •   29. jul 2017 Kæft et projekt det koster nogle knapper:-) men respekt for det da:-)

Annonce