BMW Ultimate Driving Experience 2020
753 visninger
|
Oprettet:
Jeg deltog i dag i BMW's årlige kører arrangement, som i år var noget reduceret pga. COVID. Langt færre kunne deltage, de havde medbragt langt færre biler, og den sociale del af arrangementet var skåret væk. Der var dog stadig autocross race og Street Drives.
Autocross delen bestod af kørsel på banen i to forskellige biler. En M235i xDrive GranCoupe og en M340i. Jeg kørte M340i på banen sidste år, men den nye 2-serie var ny for mig.
Jeg var egentlig rigtigt imponeret over M235i, jeg kunne køre hurtigt overalt, og den var nem at manøvrere rundt på den intime bane. Man kan godt mærke at den er FWD biased men xDrive fungerer virkelig godt. Dækkene hvinede lystigt, men
De sidste to år er kræfterne var nemme at dosere, meget forudsigelige bremser og bilen havde en god balance og mistede aldrig fatningen, selv når den virkelig blev presset.
Jeg kørte faktisk banen med 70-100% gas næsten hele vejen rundt, og det var rigtigt sjovt.
Og det kastede faktisk lidt dårligt lys over M340i som jeg kørte bagefter. Her mærkede jeg tydeligt den ekstra vægt den slæber på, og de 80HK ekstra var vanskelige at bruge. Ift. M235i som føltes perfekt på banen, virkede M340i tung og en anelse for kraftfuld til at jeg kunne køre den fuldt ud.
Det bekræfter bare hvad jeg synes at have oplevet igen og igen når jeg har prøvet forskellige biler. Lavere vægt giver sjovere biler end flere HK. Men biler bliver tungere og tungere, og får flere og flere kræfter for at kompensere for det. Men det bliver de ikke mere adræt af. På en større bane gør mere power dog en forskel.
Tidligere år (dette var mit 4. år) har der været en hot lap med tidstagning, og de sidste to år har jeg fået en 2. og 3. plads, så ambitionen var at tage sejren i år. Desværre var der ingen tidstagning i år pga. det reducerede program.
Efter autocross kunne man vælge mellem forskellige biler og tage ud og køre en tur på en fastlagt rute. Jeg kørte en tur i M850i xDrive GranCoupe. Jeg har kørt M850i som både coupe og convertible, og de to varianter er langt mere spændende end GranCoupe. Ventetiden var rimelig lang, så jeg stoppe efter denne ene tur. Jeg havde alligevel kørt de fleste af de andre biler, som talte Z4, X5-6-7 M50i, og lign. Der var ingen super specielle biler med, ingen “rigtige” M-biler. Det var noget begrænset i år, men de skulle også afspritte bilerne hver gang de havde været brugt. BMW havde 5 mand til konstant at afspritte biler.
Generelt havde BMW virkelig gjort meget for at skabe et sikkert arrangement. Der var social distancing overalt, alle skulle bære masker, alle fik tjekket temperatur og lign. ved check-in.
BMW skulle lave en photo shoot med den nye M3 og M4, og jeg fandt hvor de gemte bilerne, så jeg fik et smugkig.
Trods meget kritik af den nye front, så synes jeg at den er SÅ fed. Jeg synes at de nye M3 og M4 er de fedeste i mærkets historie. De ser langt, langt bedre ud i virkeligheden, og selvom jeg tog mange billeder, lykkedes det mig bare ikke at tage et billede der viser HVOR fede de er i virkeligheden. Bilerne er bare ikke fotogene...
Autocross delen bestod af kørsel på banen i to forskellige biler. En M235i xDrive GranCoupe og en M340i. Jeg kørte M340i på banen sidste år, men den nye 2-serie var ny for mig.
Jeg var egentlig rigtigt imponeret over M235i, jeg kunne køre hurtigt overalt, og den var nem at manøvrere rundt på den intime bane. Man kan godt mærke at den er FWD biased men xDrive fungerer virkelig godt. Dækkene hvinede lystigt, men
De sidste to år er kræfterne var nemme at dosere, meget forudsigelige bremser og bilen havde en god balance og mistede aldrig fatningen, selv når den virkelig blev presset.
Jeg kørte faktisk banen med 70-100% gas næsten hele vejen rundt, og det var rigtigt sjovt.
Og det kastede faktisk lidt dårligt lys over M340i som jeg kørte bagefter. Her mærkede jeg tydeligt den ekstra vægt den slæber på, og de 80HK ekstra var vanskelige at bruge. Ift. M235i som føltes perfekt på banen, virkede M340i tung og en anelse for kraftfuld til at jeg kunne køre den fuldt ud.
Det bekræfter bare hvad jeg synes at have oplevet igen og igen når jeg har prøvet forskellige biler. Lavere vægt giver sjovere biler end flere HK. Men biler bliver tungere og tungere, og får flere og flere kræfter for at kompensere for det. Men det bliver de ikke mere adræt af. På en større bane gør mere power dog en forskel.
Tidligere år (dette var mit 4. år) har der været en hot lap med tidstagning, og de sidste to år har jeg fået en 2. og 3. plads, så ambitionen var at tage sejren i år. Desværre var der ingen tidstagning i år pga. det reducerede program.
Efter autocross kunne man vælge mellem forskellige biler og tage ud og køre en tur på en fastlagt rute. Jeg kørte en tur i M850i xDrive GranCoupe. Jeg har kørt M850i som både coupe og convertible, og de to varianter er langt mere spændende end GranCoupe. Ventetiden var rimelig lang, så jeg stoppe efter denne ene tur. Jeg havde alligevel kørt de fleste af de andre biler, som talte Z4, X5-6-7 M50i, og lign. Der var ingen super specielle biler med, ingen “rigtige” M-biler. Det var noget begrænset i år, men de skulle også afspritte bilerne hver gang de havde været brugt. BMW havde 5 mand til konstant at afspritte biler.
Generelt havde BMW virkelig gjort meget for at skabe et sikkert arrangement. Der var social distancing overalt, alle skulle bære masker, alle fik tjekket temperatur og lign. ved check-in.
BMW skulle lave en photo shoot med den nye M3 og M4, og jeg fandt hvor de gemte bilerne, så jeg fik et smugkig.
Trods meget kritik af den nye front, så synes jeg at den er SÅ fed. Jeg synes at de nye M3 og M4 er de fedeste i mærkets historie. De ser langt, langt bedre ud i virkeligheden, og selvom jeg tog mange billeder, lykkedes det mig bare ikke at tage et billede der viser HVOR fede de er i virkeligheden. Bilerne er bare ikke fotogene...
BMW Ultimate Driving Experience 2020
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4399 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.084
Jeg var egentlig lidt skuffet over at skulle køre den, og M340i som jeg allerede har kørt på banen. Men M235i xDrive overraskede godt nok positivt på banen.
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5832 Emner: 633 Svar: 5.089
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 610 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.706