Lucid Air
1.568 visninger
|
Oprettet:
Lucid Motors, som laver elbilen Air, har fået et showroom i et af de lokale storcentre. Jeg kiggede derfor ind for at se bilen, som på mange måder overrasker positivt.
Jeg så deres live launch, hvor de bl.a. beskrev nogle af de tekniske løsninger som de har udviklet til bilen. På mange måder virker Lucid længere fremme teknologisk, end eks. Tesla.
Lucid leverer iøvrigt motor/batteri til Formula E, og de bruger den teknologi de har udviklet til racing i deres biler. De opnår et lavere energiforbrug pr. kørte km ift. konkurrenterne.
Bilen er ikke på gaden endnu, men skulle blive leveret til de første kunder på et tidspunkt i 2. halvår i år.
Priserne er på niveau med Tesla Model S og Porsche Taycan, med en startpris på $70,000 for basisvarianten med 480HK og en rækkevidde opgivet til 650 km.
Grand Touring varianten med 800HK har den længste rækkevidde med 827 km på en opladning. Den kraftigste variant er Dream Edition med 1.080HK.
Bilerne leveres med 3 års gratis opladning i US ved Electrify America (VAGs ladernetværk), som dækker ligeså godt som Tesla's superchargers mange steder.
Jeg så deres live launch, hvor de bl.a. beskrev nogle af de tekniske løsninger som de har udviklet til bilen. På mange måder virker Lucid længere fremme teknologisk, end eks. Tesla.
Lucid leverer iøvrigt motor/batteri til Formula E, og de bruger den teknologi de har udviklet til racing i deres biler. De opnår et lavere energiforbrug pr. kørte km ift. konkurrenterne.
Bilen er ikke på gaden endnu, men skulle blive leveret til de første kunder på et tidspunkt i 2. halvår i år.
Priserne er på niveau med Tesla Model S og Porsche Taycan, med en startpris på $70,000 for basisvarianten med 480HK og en rækkevidde opgivet til 650 km.
Grand Touring varianten med 800HK har den længste rækkevidde med 827 km på en opladning. Den kraftigste variant er Dream Edition med 1.080HK.
Bilerne leveres med 3 års gratis opladning i US ved Electrify America (VAGs ladernetværk), som dækker ligeså godt som Tesla's superchargers mange steder.
Lucid Air
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4399 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.084
jul 2015
Følger: 1 Følgere: 19 Biler: 32
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4399 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.084
Jeg tror såmænd godt at Lucid Air kan konkurrere mod Model S. Tror en del kunder i dette segment forventer en lidt større fornemmelse af luksus end Model S giver, og Model S begynder også at virke gammel. Og køn har Model S jo aldrig været.
Model S salget går vel også lidt trægt, og jeg kan slet ikke huske hvornår jeg sidst har set en ny Model X.
Model S har solgt godt fordi det var den første 4-dørs elbil der reelt kunne erstatte en benzinbil, og så var der jo også en god portion hype omkring Tesla, og det var cool at køre Tesla. Men tiden er løbet fra Model S, og hvis jeg skulle have en Tesla igen, ville jeg uden tvivl vælge en Model 3.
Lucid skal nok nærmere konkurrere mod tyskerne, som eks. Porsche, Audi og Mercedes.
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4399 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.084
jun 2013
Følger: 8 Følgere: 94 Biler: 1 Emner: 62 Svar: 346
Jeg syntes det er et svært markedet at blive klog på. Tænker holbarhed på bat . Hk ladetid og hvor, og sådan ting.
Der går nok en tid før jeg er får den første el. Eller hybrid