Hyundai I30 2017
531 visninger
|
Oprettet:
Havde lavet et galleri med denne bil, men der var nogle som ikke troede at det var min bil da jeg hade glemt at man skulle tage billeder af kabinen! så lægger bare billeder ind som et album!
Min anden Hyundai I30, og helt klart min sidste Hyundai!
Da jeg købte bilen tilbage i Marts 2018, skulle jeg have en bil som ikke skulle holde på værksted hele tiden, så valget blev denne I30!
Jeg havde bilen i 5 år, og her er lidt om de erfaringer jeg fik med bilen!
Bilen var født med en 1.4 T-GDi med DCT gearkasse og 140 HK! motoren gik som en symaskine! den gik meget roligt og lavede ikke nogle mærkelige vibrationer eller sjove lyde, så motoren kan jeg kun rose, men det DCT gear som der var på bilen kørte som lort! lige meget om man accelerere roligt eller om man trådte klampen i bund så kørte gearkassen som lort! jeg kan godt lide at køre lidt morfar kørsel, når jeg ikke har travlt, og selvom jeg gjorde det, og ikke trådte voldsomt på speederen så hakkede bilen vær gang den skiftede gear, og det var utroligt træls at køre med, og når man havde passagerer med i bilen så skulle man side og forklare hvorfor at bilen gjorde det, hvilket jo ikke var så fedt...der blev i øvrigt skiftet koblinger da bilen var 4 år gammel og det hjalp ikke en skid på de hak som bilen lavede, så ved ikke om det bare var for at snyde mig at mekanikeren mente at de skulle skiftes!?
En anden ting som var træls var at når det stormede og vi var ude at køre så kom der altid suselyde fra både vinduer og døre, så man fik den ide at de ikke var lukket ordenligt! de problemer har vi slet ikke i den nye Opel!
Og bilen var meget uroligt på vejen hvis det blæste eller man kørte lidt friskt eller hurtigt på motorvejen så man skulle holde godt i rattet! noget tid efter at vi fik Opelen, prøvede jeg at køre 120 KM/T på Herning motorvejen i en lang stræk, hvor det stormede voldsomt, og der blev jeg meget overrasket over hvor stabil og retningsstabil Opelen er i forhold til min gamle I30! der er en verden til forskel!
også kabinen i I30 føles som noget billigt l#rt i forhold til den nye Opel Astra!
Vinduesviskerne var også noget røv! hvis det blæste meget eller man kørte 130 på motorven og det regnede, så kørte viskerbladene meget stille på ruden, og var næste ved at gå står nogle gange! tror at viskermotoren var for sløv!, fortalte forhandleren om problemet, men de var ikke intraseret i at løse problemet, men fik at hvide at hvis viskermotoren brændte af var der jo garanti på dem! prøvede så 5 forskellige viskerblade på bilen og der var intet der fjernede problemet, men Bosch Aerotwin hjalp lidt på problemet. og det er også dem jeg bruger på Opelen nu!
Bilen var født med LED forlygter, så både lavt og langt lys var LED, og det lave lys lyste glimrende, men det lange lys var lidt til grin! det lyste i en søjle eller en beam, så det lyste meget langt, men det lyste slet ikke til siderne, hvilket man jo gerne vil have at det lange lys gør så man kan se om der løber dyr ud fra marken og uden på vejen, men det var umuligt med det lys!
Når man kørte med trailer kunne man godt mærke at der var noget på krogen, og støjen fra traileren blev overført til bilen, hvilket var lidt træls, prøvede at hægte mine mors campingvogn på og den havde en total vægt på 1200 KG, og bilen måtte trække op til 1400 kg men bilen var ikke nogen god campingtrækker! den blev skubbet rundt med af campingvognen, og det gjorde den også hvis vi havde tung trailer efter, hvilket ikke var rart at køre med!
der er det en helt anden historie med min nye Opel Astra! der kan man mærke at den har magten!
Til at starte med kørte bilen på Hankook dæk og de støjede helt vildt! så det første jeg gjorde da jeg havde fået bilen var at montere nogle andre dæk, og blev anbefalet Vredestein sportrack 5, hvilket hjalp lidt på støjen men det var stadig meget støjende i kabinen! så da jeg havde kørt på de dæk i 3 år fik jeg skiftet dem ud med GOODYEAR EFFICIENTGRIP PERFORMANCE, og der var markant mindre dækstøj! og så kørte bilen lige 1.5-2 km længere på literen!
men støjen var stadigvæk meget øredøvende i kabinen! man kunne ikke have en samtale hvis man kørte over 100KM/t! tit når jeg kørte i bilen, så blev jeg ofte overrasket over hvor meget dækstøj der faktisk var i kabinen, og til sidst var jeg ved at blive skør i bolten af alt det støj!
Så her i Juli 2023 blev jeg så træt af alt det støj i kabinen at jeg skiftede den ud med den nye Opel Astra, hvilket er en helt anden bil når man snakker komfort og støj i kabinen!
Den Hyundai i30 som jeg havde var en Premium udgave og det var det højeste udstyrs udgave man kunne købe i Danmark, og min nye Opel Astra er i en Ultimate udgave og det er også den højeste udstyrs udgave man kan købe i Danmark, men Astra,en får I30,eren til at føles som det laveste udstyr! der er kæmpe forskel i kvaliteten på de 2 biler!
Min anden Hyundai I30, og helt klart min sidste Hyundai!
Da jeg købte bilen tilbage i Marts 2018, skulle jeg have en bil som ikke skulle holde på værksted hele tiden, så valget blev denne I30!
Jeg havde bilen i 5 år, og her er lidt om de erfaringer jeg fik med bilen!
Bilen var født med en 1.4 T-GDi med DCT gearkasse og 140 HK! motoren gik som en symaskine! den gik meget roligt og lavede ikke nogle mærkelige vibrationer eller sjove lyde, så motoren kan jeg kun rose, men det DCT gear som der var på bilen kørte som lort! lige meget om man accelerere roligt eller om man trådte klampen i bund så kørte gearkassen som lort! jeg kan godt lide at køre lidt morfar kørsel, når jeg ikke har travlt, og selvom jeg gjorde det, og ikke trådte voldsomt på speederen så hakkede bilen vær gang den skiftede gear, og det var utroligt træls at køre med, og når man havde passagerer med i bilen så skulle man side og forklare hvorfor at bilen gjorde det, hvilket jo ikke var så fedt...der blev i øvrigt skiftet koblinger da bilen var 4 år gammel og det hjalp ikke en skid på de hak som bilen lavede, så ved ikke om det bare var for at snyde mig at mekanikeren mente at de skulle skiftes!?
En anden ting som var træls var at når det stormede og vi var ude at køre så kom der altid suselyde fra både vinduer og døre, så man fik den ide at de ikke var lukket ordenligt! de problemer har vi slet ikke i den nye Opel!
Og bilen var meget uroligt på vejen hvis det blæste eller man kørte lidt friskt eller hurtigt på motorvejen så man skulle holde godt i rattet! noget tid efter at vi fik Opelen, prøvede jeg at køre 120 KM/T på Herning motorvejen i en lang stræk, hvor det stormede voldsomt, og der blev jeg meget overrasket over hvor stabil og retningsstabil Opelen er i forhold til min gamle I30! der er en verden til forskel!
også kabinen i I30 føles som noget billigt l#rt i forhold til den nye Opel Astra!
Vinduesviskerne var også noget røv! hvis det blæste meget eller man kørte 130 på motorven og det regnede, så kørte viskerbladene meget stille på ruden, og var næste ved at gå står nogle gange! tror at viskermotoren var for sløv!, fortalte forhandleren om problemet, men de var ikke intraseret i at løse problemet, men fik at hvide at hvis viskermotoren brændte af var der jo garanti på dem! prøvede så 5 forskellige viskerblade på bilen og der var intet der fjernede problemet, men Bosch Aerotwin hjalp lidt på problemet. og det er også dem jeg bruger på Opelen nu!
Bilen var født med LED forlygter, så både lavt og langt lys var LED, og det lave lys lyste glimrende, men det lange lys var lidt til grin! det lyste i en søjle eller en beam, så det lyste meget langt, men det lyste slet ikke til siderne, hvilket man jo gerne vil have at det lange lys gør så man kan se om der løber dyr ud fra marken og uden på vejen, men det var umuligt med det lys!
Når man kørte med trailer kunne man godt mærke at der var noget på krogen, og støjen fra traileren blev overført til bilen, hvilket var lidt træls, prøvede at hægte mine mors campingvogn på og den havde en total vægt på 1200 KG, og bilen måtte trække op til 1400 kg men bilen var ikke nogen god campingtrækker! den blev skubbet rundt med af campingvognen, og det gjorde den også hvis vi havde tung trailer efter, hvilket ikke var rart at køre med!
der er det en helt anden historie med min nye Opel Astra! der kan man mærke at den har magten!
Til at starte med kørte bilen på Hankook dæk og de støjede helt vildt! så det første jeg gjorde da jeg havde fået bilen var at montere nogle andre dæk, og blev anbefalet Vredestein sportrack 5, hvilket hjalp lidt på støjen men det var stadig meget støjende i kabinen! så da jeg havde kørt på de dæk i 3 år fik jeg skiftet dem ud med GOODYEAR EFFICIENTGRIP PERFORMANCE, og der var markant mindre dækstøj! og så kørte bilen lige 1.5-2 km længere på literen!
men støjen var stadigvæk meget øredøvende i kabinen! man kunne ikke have en samtale hvis man kørte over 100KM/t! tit når jeg kørte i bilen, så blev jeg ofte overrasket over hvor meget dækstøj der faktisk var i kabinen, og til sidst var jeg ved at blive skør i bolten af alt det støj!
Så her i Juli 2023 blev jeg så træt af alt det støj i kabinen at jeg skiftede den ud med den nye Opel Astra, hvilket er en helt anden bil når man snakker komfort og støj i kabinen!
Den Hyundai i30 som jeg havde var en Premium udgave og det var det højeste udstyrs udgave man kunne købe i Danmark, og min nye Opel Astra er i en Ultimate udgave og det er også den højeste udstyrs udgave man kan købe i Danmark, men Astra,en får I30,eren til at føles som det laveste udstyr! der er kæmpe forskel i kvaliteten på de 2 biler!
Hyundai I30 2017
Der er endnu ikke skrevet kommentarer