1968 Buick Riviera CUSTOM *SOLGT*
5.125 visninger
|
Oprettet:
At sidde og surfe rundt på nettet kan være farligt - OG DYRT !!!!
Det er denne fine Riviera et tydeligt bevis på. Lidt surfen rundt på div. salgssider endte op med at jeg fandt denne her til salg i nærheden af San Francisco. Nøøøj, den lyder spændende. Den må jeg da hellere ringe på og høre lidt mere om. Så frem med mobilen og taste alle numrene ind. I den anden ende tog en fyr ved navn Craig telefonen.
"Ringer du fra DANMARK !!!!????" - "Ja, det gør jeg. Men tag mig nu seriøst. Jeg er ikke en af de typiske plattenslagere, som vil købe biler med forfalskede checks etc" - Og så var Craig lidt mere rolig. Fik forklaret ham at hvis han ville sælge noget til mig var jeg nødt til at få en del billeder af bilen, inden jeg ville sende min ven, Jim, op for at se på den. Og det blev så gjort. Jeg var solgt fra da jeg så første foto. Ringede straks til Craig, og derefter til Jim.
"Jim, du skal en tur til San Francisco !!! - Og helst hurtigt, da der er en del andre interesserede"
Men Jim havde lige kørt livet ud af sin Ford Truck, så han kunne ikke komme nogen steder lige nu. Heldigvis har han en reservebil i form af en stor Chevrolet Truck, men den havde ikke kørt i flere måneder, så den skulle lige serviceres på det lokale værksted inden en lang tur til San Francisco. Det ville nok tage et par dage...... Så jeg måtte ringe til Craig og fortælle ham historien.
Efter meget ventetid, fik min ven, Jim, endelig tid til at køre til Pacifica (Tæt på San Francisco) for at kigge på bilen. Han havde kontanter med, så han kunne betale og læsse bilen med det samme. Når der er 6-7 timers kørsel hjemmefra, kører man ikke bare op for at se på en bil, uden at have penge med til at kunne betale for den hvis den er iorden. Og bilen var som beskrevet af sælgeren. Så Jim fik forhandlet den på plads og læssede bilen med det samme, og kunne derefter sætte kursen hjemad igen.
Bilen bliver sendt fra Californien sidst i december, og vil så være hjemme i starten af februar.
DATA:
Motor: 430 cu.i V8 (7.05 liter)
HK: 360 SAE HK (268.5 kW)@5000 rpm
Moment: 644.0 Nm (475 lbft) (65.7 kgm)@3200 rpm
Aluminiums indsug med Holley 750 Performer karburator
Gearkasse: SuperTurbine 400 - 3-trins automatic
Fælge/Dæk: 8x18" 100-spokes
Udstødning: 2½"
Udstyr: Powerbrakes, powersteering, tiltrat, powerwindows, grøntonede ruder, skjulte forlygter som åbnes via vacuum
Stereo: DVD afspiller, 7" TFT skærm med touch-screen, Playstation 2, Fosgate forstærker, 2 10" kickers i bagagerummet, 9x6" i hattehylden.
Præstationer: Topfart: ca. 200 km/t - 0-96 km/t: 8 sek. - 1/4 mile: 16 sek. (Fabrik opgivelser)
Lak: Forrestgreen metallic med "Peek-a-Boo" flames og mange lag klarlak......
Mål & Vægt: Længde: 5.47 mtr. - Bredde: 2.03 mtr - Højde: 1.34 mtr. - Frihøjde: 12.7 cm - Vægt: 1970 kg.
Bremser: For: 12" tromler i aluminium - Bag: 12" tromler i støbejern - 2-kreds system med vacuumforstærker
Det er denne fine Riviera et tydeligt bevis på. Lidt surfen rundt på div. salgssider endte op med at jeg fandt denne her til salg i nærheden af San Francisco. Nøøøj, den lyder spændende. Den må jeg da hellere ringe på og høre lidt mere om. Så frem med mobilen og taste alle numrene ind. I den anden ende tog en fyr ved navn Craig telefonen.
"Ringer du fra DANMARK !!!!????" - "Ja, det gør jeg. Men tag mig nu seriøst. Jeg er ikke en af de typiske plattenslagere, som vil købe biler med forfalskede checks etc" - Og så var Craig lidt mere rolig. Fik forklaret ham at hvis han ville sælge noget til mig var jeg nødt til at få en del billeder af bilen, inden jeg ville sende min ven, Jim, op for at se på den. Og det blev så gjort. Jeg var solgt fra da jeg så første foto. Ringede straks til Craig, og derefter til Jim.
"Jim, du skal en tur til San Francisco !!! - Og helst hurtigt, da der er en del andre interesserede"
Men Jim havde lige kørt livet ud af sin Ford Truck, så han kunne ikke komme nogen steder lige nu. Heldigvis har han en reservebil i form af en stor Chevrolet Truck, men den havde ikke kørt i flere måneder, så den skulle lige serviceres på det lokale værksted inden en lang tur til San Francisco. Det ville nok tage et par dage...... Så jeg måtte ringe til Craig og fortælle ham historien.
Efter meget ventetid, fik min ven, Jim, endelig tid til at køre til Pacifica (Tæt på San Francisco) for at kigge på bilen. Han havde kontanter med, så han kunne betale og læsse bilen med det samme. Når der er 6-7 timers kørsel hjemmefra, kører man ikke bare op for at se på en bil, uden at have penge med til at kunne betale for den hvis den er iorden. Og bilen var som beskrevet af sælgeren. Så Jim fik forhandlet den på plads og læssede bilen med det samme, og kunne derefter sætte kursen hjemad igen.
Bilen bliver sendt fra Californien sidst i december, og vil så være hjemme i starten af februar.
DATA:
Motor: 430 cu.i V8 (7.05 liter)
HK: 360 SAE HK (268.5 kW)@5000 rpm
Moment: 644.0 Nm (475 lbft) (65.7 kgm)@3200 rpm
Aluminiums indsug med Holley 750 Performer karburator
Gearkasse: SuperTurbine 400 - 3-trins automatic
Fælge/Dæk: 8x18" 100-spokes
Udstødning: 2½"
Udstyr: Powerbrakes, powersteering, tiltrat, powerwindows, grøntonede ruder, skjulte forlygter som åbnes via vacuum
Stereo: DVD afspiller, 7" TFT skærm med touch-screen, Playstation 2, Fosgate forstærker, 2 10" kickers i bagagerummet, 9x6" i hattehylden.
Præstationer: Topfart: ca. 200 km/t - 0-96 km/t: 8 sek. - 1/4 mile: 16 sek. (Fabrik opgivelser)
Lak: Forrestgreen metallic med "Peek-a-Boo" flames og mange lag klarlak......
Mål & Vægt: Længde: 5.47 mtr. - Bredde: 2.03 mtr - Højde: 1.34 mtr. - Frihøjde: 12.7 cm - Vægt: 1970 kg.
Bremser: For: 12" tromler i aluminium - Bag: 12" tromler i støbejern - 2-kreds system med vacuumforstærker
1968 Buick Riviera CUSTOM *SOLGT*
maj 2004
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 5 Svar: 1
jan 2003
Følger: 15 Følgere: 20 Biler: 15 Emner: 22 Svar: 96
Godt jeg kører Buick, for så kan jeg da altid komme uden om dig, hvis jeg ikke vil grilles. hahahahaha
Hva' for nogle potter har du monteret ?
apr 2004
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 2
jan 2003
Følger: 15 Følgere: 20 Biler: 15 Emner: 22 Svar: 96
Jeg ved ikke helt endnu hvad der skal ske med dem. Vi må se når de kommer hjem.
apr 2004
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 2
jan 2003
Følger: 15 Følgere: 20 Biler: 15 Emner: 22 Svar: 96
Jeg har købt et sæt 8.5x20" + 10x20" Coys C5 (Magen til dem jeg har på Electra'en, bare bredere....). De ligger allerede hos shipping firmaet og er klar til at sende hjem sammen med bilen.
Lige så snart at chromen til den beige 1964 Riviera er færdig ryger de hjem. det bliver midt i januar. Indtrækket (rødt læder !) til 64'eren er lige blevet færdigt. Se på min egen side: www.carnut.dk/dk/1964riviera
eller her i fotoalbummet til den......
apr 2004
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 2
apr 2004
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 122 Svar: 1.480
Fed detalje med ghostflames på fronten, og de lækre spokes fælge
jan 2003
Følger: 15 Følgere: 20 Biler: 15 Emner: 22 Svar: 96
Pris for hjemsendelse er ca. 15-18.000 pr. bil
okt 2005
Følger: 58 Følgere: 55 Biler: 9 Emner: 27 Svar: 93
jan 2003
Følger: 15 Følgere: 20 Biler: 15 Emner: 22 Svar: 96
jan 2006
Følger: 107 Følgere: 108 Biler: 12 Emner: 453 Svar: 1.942
jan 2004
Følger: 28 Følgere: 27 Biler: 2 Emner: 57 Svar: 74
jun 2006
Følger: 48 Følgere: 47 Biler: 1 Emner: 58 Svar: 300
nov 2005
Følger: 51 Følgere: 51 Biler: 8 Emner: 1 Svar: 10
jan 2003
Følger: 15 Følgere: 20 Biler: 15 Emner: 22 Svar: 96
jun 2006
Følger: 48 Følgere: 47 Biler: 1 Emner: 58 Svar: 300
maj 2003
Følger: 91 Følgere: 86 Biler: 1 Emner: 63 Svar: 534
okt 2005
Følger: 4 Følgere: 83 Biler: 5 Emner: 587 Svar: 2.682
jan 2003
Følger: 15 Følgere: 20 Biler: 15 Emner: 22 Svar: 96
Ang. prisen for at sende den hjem, så koster det omkring 15.000 incl. alle forsikringer, told/moms etc.
apr 2006
Følger: 137 Følgere: 128 Biler: 9 Emner: 75 Svar: 467