{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Min W124 3.4 AMG

3.932 visninger | Oprettet:

Ja har sq skaffet mig sådan en AMG skønhed som 17årig!
købt d. 8/4 - 2011

-AMB

AMB-AMG!
Mand | 30 år | Oprettet: 20. mar 2010


Kommentér på:
Min W124 3.4 AMG
  •   14. mar 2012 jaaa... men den står ikke i opvarmet garage... der er faktisk meget fugt hvor den står smiley

  •   13. mar 2012 så gem den smiley

  •   13. mar 2012 jamen selvom den står og ikke koster noget så er jeg usikker på om den nogensinde bliver aktuel, (min egen økonomi)
    + benzin priserne der stiger! smiley


  •   13. mar 2012 Hvaaa, hvorfor hulen skal du nu af med den, når du har lavet så mange ting ved den... ?

  •   9. feb 2012 Granduca .

    Nej det er kun på de W124ere med Turbo diesel motorene samt med 24V diesel motorene der kom efter 93 smiley


  •   9. feb 2012 Er der ikke normalt lameller i højre forskærm?

  •   29. jul 2011 har købt den:P smiley

  •   29. jul 2011 Nu du købte alle de der lækre skjolde osv. så skulle du næsten også lige købe den der kabel holder til lednignsnettet der hænger hen over den bagerste del af motoren smiley
    Den manger næsten på samtlige af disse jeg har set, så det er slet ikek noget sær syn smiley


  •   29. jul 2011 Du elsker Nivaue regulering på bagaxlen, det er noget af det som gør livet dejligt smiley

  •   22. jul 2011 Gearkassen:
    haha ja det er dejligt med en sportsgearkasse:P men ikke så svært da det er min første bil indtil videre, så jeg har intet at sammenligne med;)

    Tændkablet:
    okay super;)
    så skal jeg ha skaffet det ogs:P


  •   22. jul 2011 Ja det tænkte jeg også godt på, der sidder normalt en klips nede ved remdæmperen til det samme.
    Det skal i hvertfald ikke gå den vej smiley


  •   22. jul 2011 haha det er dejligt!

    uha tingene skal sidde ordentlig da!
    skal vidst have tjekket op på diverse clips osv. men hvad med det tændkabel der går over til venstre? det er bare stripset på :S
    kablet går over termostat huset og under indsugnings røret smiley


  •   22. jul 2011 I øvrigt fed Getrag gearkasse med 1 gear som dogleg som man kalder dem.
    I øvrigt samme gearkasse der bruges på en BMW M3 E30
    :o)
    Men damn det er svært at lave hurtige 1 til 2 gearskifte.
    Og der er mange som har lavet bakgears burner fordi de troede den var i 1 gear, og når man så uventet ryger frem i sædet og froventer at ryge tilbage, så fare ens højrefod også plduselig helt ned i kælderen og så er der bak gears hjulspind :o) hehe...


  •   22. jul 2011 I øvrigt flot kaliber arbejde og maling smiley

    Du mangler en kabel holder til det kabel der gåe hen over motoren bagerste del.
    Du kan se 3 huller lige oppe over, det er monteringshullerne til kabelholderen, den koster vist 130 Kr. og giver lige et ordentlig look som den mangler når der hænger en ledning og slasker :o)

    Kølerslangen som går fra din køler og over til din expansionstank, mangler også en klips der skal holde slangen lige ved højre forlygte, din gamle er sikkert knækket osm på alle andre, derfor kan du sikkert finde resten sidende i hullet endnu. :o) koster 28 Kr. :o)

    Tro mig, jeg kender hver en skrue og clips på sådan en W124er :o) hehe


  •   22. jul 2011 jeg arbejder jo hos hessel så reservedele er ikke et problem...

    ved du om man kan få ledningerne til den sepperat??

    hvis man ikke kan få ledningerne så ved jeg sq næsten ikke hvad der er bedst, jeg kan sagtens "renovere" dem osv. men hvilken der er bedst ved jeg ikke:)


  •   22. jul 2011 Jo det er jo lige før det ikek kan betale sig kun at købe lejet.
    Men det kan fåes fra Sanistål som du kan læse om i mit indlæg på 124forum
    Det koster godt 1700 Kr. og lejet monteret i remhjulet koster 2500 Kr. men fejler dit remhjul intet så er der ingen grund til at købe det.
    Du kan vist også købe remhjulet inkl. magnet koblingen, men så er det vist 3300 Kr. og hele pumpen koster så 10.000 Kr.

    Og ja jeg har 2 brugte på lager, den ene har fået kablet klippet over nede ved magnet koblingen og skal have nyt kabel på og den anden er slidt helt i stykker i lejet som derfor skal afmonteres og påmonteres nyt leje, men den har kørt så skævt at den har slidt på remhjulet, så her skal du nok bestille kittet til 2500 Kr. altså leje med remhjul.

    Du skal også finde de 3 bolte som den er monteret med, men dem kan du handle hos mercedes for ca. 50 Kr. i alt vil jeg tro.


  •   22. jul 2011 er lejet ikke rimelig dyrt??


  •   22. jul 2011 sååå du har 2?? smiley

  •   22. jul 2011 Ja, det er en luftpumpe hvor remlejet er gået.
    Så ja den skal have nyt remleje og så køre den.

    Jeg har også en hvor remlejet virker, men hvor ledningen skal genetableres.



  •   21. jul 2011 endnu engang siger jeg tak for brugbar info! smiley
    men var det en luftpumpe du havde hvor jeg bare skulle skifte remleje?


  •   21. jul 2011 Ja jeg har undersøgt alt omkring dem, fordi jeg også har døjet med min og ville have den lavet.

    Du kan købe remhjulet med lejet i som er det der gør på dem,
    Det koster dig 2500 Kr.
    Men skal du købe hele pumpen fra ny hos mercedes, så koster den godt 10.000 Kr.

    Her har du det indlæg jeg har skrevet omkring luftpumpen og hvordan jeg renoverede min :o)

    http://124forum.dk/w124/files/viewtopic.php?f=25&t=2005&start=0&hilit=Luftpumpe+INA+leje


  •   21. jul 2011 kan vi nok godt finde ud af...
    koster de virkeligt 10.000 fra ny! smiley


  •   21. jul 2011 Luftpumpen er ikke noget med Aircon at gøre, det er en forurenings foranstaltning som puster luft ind i din udstødnignsmanfold for at gøre katalysatoren hurtigere varm.
    Det rør du kan se imellem dine 2 manifolde er der hvor den puster luften ind i topstykket som så har udgang i dine udstødningskanaler.
    Den er kun aktiv i de første 90 sek. for at speede processen op med katalysatoren, men vil også køre hvis bilen har stået får længe i tomgang og katten deremd blvier for inaktiv pga. for lavt luftgennemstrømning.
    Så den er nødvendig til en hvis grad kan man sige, men ikke et must at have på.
    Jeg har en ekstra du bare skal skifte remleje på hvis du vil købe den?
    Den koster 10.000 Kr. fra ny af smiley
    Og de kan være svære at finde brugte.


  •   21. jul 2011 okay den må jeg hellere tjekke ud så;)

  •   21. jul 2011 Ja, altså alle 3.4 AMG har dobbelte luftfilter indtag.
    Så det har din 100% også haft hvis det er en rigtig 3.4 AMGer.
    Så ja man har nok pillet det af lygten samt fjernet slangen og monteret anden luftfilterkasse, men beholdt det øverste låg med skiltet hvor dine AMG bogstaver desværre mangler.

    Du skulel tjekke den side ud jeg har oprettet på 124forum, der har jeg alt information omkring denne models originaliteter :o)

    Jeg ved det med luftfilteret med garanti, fordi det er faktisk dengang allerede en del af Mercedes kataloget over reservedele.
    Når du slår en 3.4 AMG op, så får du spec. luftfilterkasse med dobbelte indsugningsrør frem og spec. reservedelsnummer.
    Det samme gør sig gældene med topstykket og knasterne samt hvis den havde haft automatgearkasse, hvor nogle stempler og ventiler blvier udskiftet samt kablet, så den skifter senere og hurtigere.


  •   21. jul 2011 jeg skal ha skiftet remmen anyways, men det vil sige at jeg skal skaffe en luftpumpe og så bare ha den?
    er en luftpumpe ikke til aircon. ??


  •   21. jul 2011 altså jeg ved at der er blevet købt et brugt topstykke fra gørløse autoimport (og en af deres lygter lå i bilen fatisk:S)

    jeg tror bare desværre ikke at denne model har haft 2 luftindtag, for der er lukket ved siden af højre forlygte, så enten har den aldrig haft det, eller også er der nogen der har gjort ALT for at skjule det.

    jeg er helt overbevist om at dette er en ægte 3.4 AMG men nu må vi se;)


  •   21. jul 2011 Du mangler også din Luftpumpe lige over ganeratoren, men det er også en svaghed på disse M104 motore, de har med at dø i remlejet.og det koster godt 2500 Kr. at lave, men mange smider derfor bare en anden rem på bilen der er lidt kortere og køre uden.
    Ulæmpen er at så passer rem mærket ikke længere på remstrammeren, så husk lige det smiley

    Dette fordi medløber hjulet lige over generatoren/luftpumpen det er ikke i samme afstand på en med og uden luftpumpe.
    Derfor findes der ikke nogen konfiguration på en M104 motor som når man piller luftpumpen af uden også at skifte forkammer dækslet med medløberhjulet der passer til M104 uden luftpumpe smiley
    Så man skal bruge en rem der er kortere end en standart M104 med luftpumpe, men samtidig en rem som er længere end en standart M104 uden luftpumpe.


  •   21. jul 2011 Jeg tvivler ikke på at den motor "har" været en 3.4 AMG hvis man tjekker luftfilterkassens topdæksel, så kan man tydeligt se at det er et AMG låg, fordi den har i midten dette skilt hvor der har stået AMG og dette skrev de kun på deres 3.4ere.
    Der mangler dog den ekstra luftfilter slange fra bagsiden af luftfilter kassen, men når den falder af, så tror mange desværre at hullet er eftermonteret og montere derfor en ny/brugtluftfilter kasse, man kan se på den højre forlygte at de normalt har samme luftslange hul som på en 400 og en 500

    Men det skulle ikke være svært at finde ud af om det er en 3.4 AMG, bare mål boringen, ud med et af tændrørene og tørm motoren med skruenøgle på krumtappen, så stikkes en pind ned i hulet og 2 meget precise mærker laves og så måles der bare imellem top og bund hvor mange mm der er alt over 80mm så er det mest væsentlige i hvertfald på plads, nemlig krumtappen og dermed slaglængden. smiley

    Jeg har tjekket min, den er 90mm og boringen 92,25 så den er helt sikkert mindst 3.6 ;o)


  •   20. apr 2011 jeg er ikke sikker... men der står i paprene at den er blevet ombygget til AMG...

    altså der er kviteringer fra gørløse, som har sat et brugt topstykke på, og der har nok siddet noget klistermærke...

    men det er jo ikke en "E34 AMG" det er bare en 300E der er boret op:)


  •   20. apr 2011 Hvorfor er der ikke AMG typeplade i motor rummet?

  •   15. apr 2011 ja jeg ved det! skal lige ha fundet ud af et eller andet... smiley

  •   15. apr 2011 flot mercer, den skal nok blive rigtig flot når den er færdig, men PUHA en dyr bil at forsikre som den første :S

  •   13. apr 2011 Det var da en slat.. smiley

  •   13. apr 2011 272 smiley

  •   13. apr 2011 Så må vi vente og se.. smiley Hva har sådan en, egentlig af hk..? smiley

  •   13. apr 2011 vil arbejde på at få den klar så hurtigt som muligt... men har ingen anelse om hvornår det er... smiley
    hvis den skal lige skal laves diverse steder, og så males og så fælge etc... det tager tid jo... og PENGE smiley


  •   13. apr 2011 Hehe ja okay, det kender jeg kun alt for godt.. smiley

    Men det kunne jo være, at du vidste at den var klar til sommer evt..? smiley


  •   13. apr 2011 Anders: lige præcis holder den nogenlinde original bare flottere!

    Mads:
    den står klar når jeg er færdig:D
    svært at sige hvornår, kommer an på indtægterne:D


  •   13. apr 2011 men lad nu være med at lave for meget gøjl.. det vil være synd,..

    orginal AMG fælge og så en læder stue så er den hjemme smiley


  •   13. apr 2011 sejt trode ikk 124 var lavet med den gear kasse, trode kun det var W201, det er sku en kæmpe fordel du skal ikke bevæge idelæns i de første 3 gear bare frem og til bage så har du brugt de 3 gear smiley do skal man træne det lidt smiley

  •   13. apr 2011 Hehe, ja det er sq okay.. smiley

    Nå okay, der er jo lidt tid til endnu.. Hehe, ja det kan du nok nemt lokke hende til.. smiley Men hvornår står den klar..? smiley


  •   13. apr 2011 uha stor bil hva:P

    altså marts næste år bliver jeg 18, men søs køre nok engang imellem:P


  •   13. apr 2011 Det er nok ikke utænkeligt.. smiley Hvornår er din klar, og hvornår bliver du 18..? Eller der kan være din far eller Kit skal kører..?

    Har pt lige købt ny bil - en E34 540I aut.. smiley


  •   13. apr 2011 jeg takker:D
    og ja jeg selv elsker gearet og den bliver lavet flot! smiley

    Mads:
    jo tak da:P ses vi til træf mig med AMG'eren og dig med Bimmeren??


  •   13. apr 2011 Ser sq lækkert ud Alexander, flot vogn.. smiley

  •   13. apr 2011 Læder stue også helt sorte ruder hele vejen rundt. Ny lakering så er den satenme gangster

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.602
      13. apr 2011 lækker gearboks den har! Kræver noget tilvænning, men det er dejligt at kører med ;D

  •   13. apr 2011 Mærkelig gear skift hehe.

Annonce