Min W124 3.4 AMG
3.932 visninger
|
Oprettet:
Ja har sq skaffet mig sådan en AMG skønhed som 17årig!
købt d. 8/4 - 2011
-AMB
købt d. 8/4 - 2011
-AMB
Min W124 3.4 AMG
mar 2010
Følger: 75 Følgere: 73 Biler: 6 Svar: 13
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
mar 2010
Følger: 75 Følgere: 73 Biler: 6 Svar: 13
+ benzin priserne der stiger!
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Nej det er kun på de W124ere med Turbo diesel motorene samt med 24V diesel motorene der kom efter 93
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 6
mar 2010
Følger: 75 Følgere: 73 Biler: 6 Svar: 13
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Den manger næsten på samtlige af disse jeg har set, så det er slet ikek noget sær syn
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
mar 2010
Følger: 75 Følgere: 73 Biler: 6 Svar: 13
haha ja det er dejligt med en sportsgearkasse:P men ikke så svært da det er min første bil indtil videre, så jeg har intet at sammenligne med;)
Tændkablet:
okay super;)
så skal jeg ha skaffet det ogs:P
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Det skal i hvertfald ikke gå den vej
mar 2010
Følger: 75 Følgere: 73 Biler: 6 Svar: 13
uha tingene skal sidde ordentlig da!
skal vidst have tjekket op på diverse clips osv. men hvad med det tændkabel der går over til venstre? det er bare stripset på :S
kablet går over termostat huset og under indsugnings røret
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
I øvrigt samme gearkasse der bruges på en BMW M3 E30
:o)
Men damn det er svært at lave hurtige 1 til 2 gearskifte.
Og der er mange som har lavet bakgears burner fordi de troede den var i 1 gear, og når man så uventet ryger frem i sædet og froventer at ryge tilbage, så fare ens højrefod også plduselig helt ned i kælderen og så er der bak gears hjulspind :o) hehe...
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Du mangler en kabel holder til det kabel der gåe hen over motoren bagerste del.
Du kan se 3 huller lige oppe over, det er monteringshullerne til kabelholderen, den koster vist 130 Kr. og giver lige et ordentlig look som den mangler når der hænger en ledning og slasker :o)
Kølerslangen som går fra din køler og over til din expansionstank, mangler også en klips der skal holde slangen lige ved højre forlygte, din gamle er sikkert knækket osm på alle andre, derfor kan du sikkert finde resten sidende i hullet endnu. :o) koster 28 Kr. :o)
Tro mig, jeg kender hver en skrue og clips på sådan en W124er :o) hehe
mar 2010
Følger: 75 Følgere: 73 Biler: 6 Svar: 13
ved du om man kan få ledningerne til den sepperat??
hvis man ikke kan få ledningerne så ved jeg sq næsten ikke hvad der er bedst, jeg kan sagtens "renovere" dem osv. men hvilken der er bedst ved jeg ikke:)
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Men det kan fåes fra Sanistål som du kan læse om i mit indlæg på 124forum
Det koster godt 1700 Kr. og lejet monteret i remhjulet koster 2500 Kr. men fejler dit remhjul intet så er der ingen grund til at købe det.
Du kan vist også købe remhjulet inkl. magnet koblingen, men så er det vist 3300 Kr. og hele pumpen koster så 10.000 Kr.
Og ja jeg har 2 brugte på lager, den ene har fået kablet klippet over nede ved magnet koblingen og skal have nyt kabel på og den anden er slidt helt i stykker i lejet som derfor skal afmonteres og påmonteres nyt leje, men den har kørt så skævt at den har slidt på remhjulet, så her skal du nok bestille kittet til 2500 Kr. altså leje med remhjul.
Du skal også finde de 3 bolte som den er monteret med, men dem kan du handle hos mercedes for ca. 50 Kr. i alt vil jeg tro.
mar 2010
Følger: 75 Følgere: 73 Biler: 6 Svar: 13
mar 2010
Følger: 75 Følgere: 73 Biler: 6 Svar: 13
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Så ja den skal have nyt remleje og så køre den.
Jeg har også en hvor remlejet virker, men hvor ledningen skal genetableres.
mar 2010
Følger: 75 Følgere: 73 Biler: 6 Svar: 13
men var det en luftpumpe du havde hvor jeg bare skulle skifte remleje?
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Du kan købe remhjulet med lejet i som er det der gør på dem,
Det koster dig 2500 Kr.
Men skal du købe hele pumpen fra ny hos mercedes, så koster den godt 10.000 Kr.
Her har du det indlæg jeg har skrevet omkring luftpumpen og hvordan jeg renoverede min :o)
http://124forum.dk/w124/files/viewtopic.php?f=25&t=2005&start=0&hilit=Luftpumpe+INA+leje
mar 2010
Følger: 75 Følgere: 73 Biler: 6 Svar: 13
koster de virkeligt 10.000 fra ny!
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Det rør du kan se imellem dine 2 manifolde er der hvor den puster luften ind i topstykket som så har udgang i dine udstødningskanaler.
Den er kun aktiv i de første 90 sek. for at speede processen op med katalysatoren, men vil også køre hvis bilen har stået får længe i tomgang og katten deremd blvier for inaktiv pga. for lavt luftgennemstrømning.
Så den er nødvendig til en hvis grad kan man sige, men ikke et must at have på.
Jeg har en ekstra du bare skal skifte remleje på hvis du vil købe den?
Den koster 10.000 Kr. fra ny af
Og de kan være svære at finde brugte.
mar 2010
Følger: 75 Følgere: 73 Biler: 6 Svar: 13
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Så det har din 100% også haft hvis det er en rigtig 3.4 AMGer.
Så ja man har nok pillet det af lygten samt fjernet slangen og monteret anden luftfilterkasse, men beholdt det øverste låg med skiltet hvor dine AMG bogstaver desværre mangler.
Du skulel tjekke den side ud jeg har oprettet på 124forum, der har jeg alt information omkring denne models originaliteter :o)
Jeg ved det med luftfilteret med garanti, fordi det er faktisk dengang allerede en del af Mercedes kataloget over reservedele.
Når du slår en 3.4 AMG op, så får du spec. luftfilterkasse med dobbelte indsugningsrør frem og spec. reservedelsnummer.
Det samme gør sig gældene med topstykket og knasterne samt hvis den havde haft automatgearkasse, hvor nogle stempler og ventiler blvier udskiftet samt kablet, så den skifter senere og hurtigere.
mar 2010
Følger: 75 Følgere: 73 Biler: 6 Svar: 13
er en luftpumpe ikke til aircon. ??
mar 2010
Følger: 75 Følgere: 73 Biler: 6 Svar: 13
jeg tror bare desværre ikke at denne model har haft 2 luftindtag, for der er lukket ved siden af højre forlygte, så enten har den aldrig haft det, eller også er der nogen der har gjort ALT for at skjule det.
jeg er helt overbevist om at dette er en ægte 3.4 AMG men nu må vi se;)
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Ulæmpen er at så passer rem mærket ikke længere på remstrammeren, så husk lige det
Dette fordi medløber hjulet lige over generatoren/luftpumpen det er ikke i samme afstand på en med og uden luftpumpe.
Derfor findes der ikke nogen konfiguration på en M104 motor som når man piller luftpumpen af uden også at skifte forkammer dækslet med medløberhjulet der passer til M104 uden luftpumpe
Så man skal bruge en rem der er kortere end en standart M104 med luftpumpe, men samtidig en rem som er længere end en standart M104 uden luftpumpe.
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Der mangler dog den ekstra luftfilter slange fra bagsiden af luftfilter kassen, men når den falder af, så tror mange desværre at hullet er eftermonteret og montere derfor en ny/brugtluftfilter kasse, man kan se på den højre forlygte at de normalt har samme luftslange hul som på en 400 og en 500
Men det skulle ikke være svært at finde ud af om det er en 3.4 AMG, bare mål boringen, ud med et af tændrørene og tørm motoren med skruenøgle på krumtappen, så stikkes en pind ned i hulet og 2 meget precise mærker laves og så måles der bare imellem top og bund hvor mange mm der er alt over 80mm så er det mest væsentlige i hvertfald på plads, nemlig krumtappen og dermed slaglængden.
Jeg har tjekket min, den er 90mm og boringen 92,25 så den er helt sikkert mindst 3.6 ;o)
mar 2010
Følger: 75 Følgere: 73 Biler: 6 Svar: 13
altså der er kviteringer fra gørløse, som har sat et brugt topstykke på, og der har nok siddet noget klistermærke...
men det er jo ikke en "E34 AMG" det er bare en 300E der er boret op:)
okt 2003
Følger: 114 Følgere: 115 Biler: 26 Emner: 71 Svar: 701
mar 2010
Følger: 75 Følgere: 73 Biler: 6 Svar: 13
jan 2008
Følger: 40 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 81 Svar: 1.039
jul 2006
Følger: 122 Følgere: 118 Biler: 9 Emner: 127 Svar: 2.385
mar 2010
Følger: 75 Følgere: 73 Biler: 6 Svar: 13
jul 2006
Følger: 122 Følgere: 118 Biler: 9 Emner: 127 Svar: 2.385
mar 2010
Følger: 75 Følgere: 73 Biler: 6 Svar: 13
hvis den skal lige skal laves diverse steder, og så males og så fælge etc... det tager tid jo... og PENGE
jul 2006
Følger: 122 Følgere: 118 Biler: 9 Emner: 127 Svar: 2.385
Men det kunne jo være, at du vidste at den var klar til sommer evt..?
mar 2010
Følger: 75 Følgere: 73 Biler: 6 Svar: 13
Mads:
den står klar når jeg er færdig:D
svært at sige hvornår, kommer an på indtægterne:D
dec 2006
Følger: 67 Følgere: 68 Biler: 4 Emner: 236 Svar: 4.335
orginal AMG fælge og så en læder stue så er den hjemme
dec 2006
Følger: 67 Følgere: 68 Biler: 4 Emner: 236 Svar: 4.335
jul 2006
Følger: 122 Følgere: 118 Biler: 9 Emner: 127 Svar: 2.385
Nå okay, der er jo lidt tid til endnu.. Hehe, ja det kan du nok nemt lokke hende til.. Men hvornår står den klar..?
mar 2010
Følger: 75 Følgere: 73 Biler: 6 Svar: 13
altså marts næste år bliver jeg 18, men søs køre nok engang imellem:P
jul 2006
Følger: 122 Følgere: 118 Biler: 9 Emner: 127 Svar: 2.385
Har pt lige købt ny bil - en E34 540I aut..
mar 2010
Følger: 75 Følgere: 73 Biler: 6 Svar: 13
og ja jeg selv elsker gearet og den bliver lavet flot!
Mads:
jo tak da:P ses vi til træf mig med AMG'eren og dig med Bimmeren??
jul 2006
Følger: 122 Følgere: 118 Biler: 9 Emner: 127 Svar: 2.385
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 4.060
Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.602
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 9 Emner: 2 Svar: 26