Fix 206 rev counter + Speedometer
3.538 visninger
|
Oprettet:
Har fået en 206 2.0 gti i bytte og gik så i gang med at gennemgå den for fejl.
Bilen kom med den berømte " I don't give a fuck" omdr tæller. Hvor den egentlig har sit eget liv.
Den her guide er til dem der har problemer med det her fænomen, og fixet er både for omdrejningstælleren samt hastighedsnålen.
Godt Fase 1 er at tage det ud af bilen, der findes massere af guides på nettet om hvordan man gør det. Men meget sidder speedometeret fast med 1 20 torx skrue hvorefter man kan hive den ud og komme i gang.
Man får brug for:
* 1. Skruetrækker med forskellig bits eller forskellige størrelse flatheads.
* 2. Lim, for du kommer til at knække noget og du bliver nødt til at fixe noget af det :)
* 3. En klips, nål, eller andet tyndt rundt stykke metal.
* 4. Det tyndelse bor du kan finde og gerne så tyndt som på billedet.
* 5. En skævbider, samt noget der kan slibe i et meget trængt område.
OBS!!! VIGTIGT. PÅ INTET TIDSPUNKT SKAL PRINTET RØRES ELLER TAGES UD, DERFOR HOLD DEN HVIDE BESKYTTELSESKAPPE LUKKET!
Godt STEP 1
Pil glasset af foran på speedometeret, senere skal du lirke omdrejningsnålen af. Det skulle gerne give sig selv hvordan man gør. Se billede 1 + 2
STEP 2:
Du skal ikke åbne ind til printpladen, det er MEGET vigtigt.
du skal have "trykket" hele den sorte beskyttelseskappe af . Det gør du ved at stikke en flathead ind i siden på speedometeret - Se billede 3 - 6
Step 3:
Nu skulle du gerne sidde med huset for sig selv med omdrejningstæller osv samt den grønne printplade med lys og den hvide beskyttelseskappe udenom det hele.
Nu trykker du hele nålehalløjet ud fra bagsiden af den hvide beskyttelseskappen. Se billede
STEP 4:
Vend den og tjek bagsiden. Her ser man 2 "motorer". Man skal her have nålen af den "tæller" det drejer sig om. Den kan hives af, men lirk den af stille og roligt.
STEP 5:
Her ser du min defekte "motor" Når du åbner den skal du passe på hvilken rækkefølge alt hænger sammen. Der er kun 4 bevægelige ting, men den vigtigste som du får svært ved at finde er den lille fjeder.
STEP 6:
Skild det hele ad så du kun har "coveret" de grønne tandhjul sættes fast i. Jeg kunne se hvor plastikskaftet sad før og borede nøjagtigt samme sted for at erstatte denne med et stykke metal istedet.
Jeg brugte en del af en klips, da den passede fint i hullet på tandhjulet og proppede det igennem det hul jeg borede. Limede det fast og samlede det hele.
Et lille tip er at når du har samlet det hele så sæt speedonålen på og se om det hele bevæger sig inde i huset.
Samle det hele og se om det virker..
ALT ER PÅ EGET ANSVAR!
Bilen kom med den berømte " I don't give a fuck" omdr tæller. Hvor den egentlig har sit eget liv.
Den her guide er til dem der har problemer med det her fænomen, og fixet er både for omdrejningstælleren samt hastighedsnålen.
Godt Fase 1 er at tage det ud af bilen, der findes massere af guides på nettet om hvordan man gør det. Men meget sidder speedometeret fast med 1 20 torx skrue hvorefter man kan hive den ud og komme i gang.
Man får brug for:
* 1. Skruetrækker med forskellig bits eller forskellige størrelse flatheads.
* 2. Lim, for du kommer til at knække noget og du bliver nødt til at fixe noget af det :)
* 3. En klips, nål, eller andet tyndt rundt stykke metal.
* 4. Det tyndelse bor du kan finde og gerne så tyndt som på billedet.
* 5. En skævbider, samt noget der kan slibe i et meget trængt område.
OBS!!! VIGTIGT. PÅ INTET TIDSPUNKT SKAL PRINTET RØRES ELLER TAGES UD, DERFOR HOLD DEN HVIDE BESKYTTELSESKAPPE LUKKET!
Godt STEP 1
Pil glasset af foran på speedometeret, senere skal du lirke omdrejningsnålen af. Det skulle gerne give sig selv hvordan man gør. Se billede 1 + 2
STEP 2:
Du skal ikke åbne ind til printpladen, det er MEGET vigtigt.
du skal have "trykket" hele den sorte beskyttelseskappe af . Det gør du ved at stikke en flathead ind i siden på speedometeret - Se billede 3 - 6
Step 3:
Nu skulle du gerne sidde med huset for sig selv med omdrejningstæller osv samt den grønne printplade med lys og den hvide beskyttelseskappe udenom det hele.
Nu trykker du hele nålehalløjet ud fra bagsiden af den hvide beskyttelseskappen. Se billede
STEP 4:
Vend den og tjek bagsiden. Her ser man 2 "motorer". Man skal her have nålen af den "tæller" det drejer sig om. Den kan hives af, men lirk den af stille og roligt.
STEP 5:
Her ser du min defekte "motor" Når du åbner den skal du passe på hvilken rækkefølge alt hænger sammen. Der er kun 4 bevægelige ting, men den vigtigste som du får svært ved at finde er den lille fjeder.
STEP 6:
Skild det hele ad så du kun har "coveret" de grønne tandhjul sættes fast i. Jeg kunne se hvor plastikskaftet sad før og borede nøjagtigt samme sted for at erstatte denne med et stykke metal istedet.
Jeg brugte en del af en klips, da den passede fint i hullet på tandhjulet og proppede det igennem det hul jeg borede. Limede det fast og samlede det hele.
Et lille tip er at når du har samlet det hele så sæt speedonålen på og se om det hele bevæger sig inde i huset.
Samle det hele og se om det virker..
ALT ER PÅ EGET ANSVAR!
Fix 206 rev counter + Speedometer
Der er endnu ikke skrevet kommentarer