G112 4WD gear/diff olie kontrol
1.904 visninger
|
Oprettet:
Beskrivelse af kontrol for G112 4WD fordeler gearkasse/differentialet.
Jeg forstår ikke så godt tysk, så måske nogen kan forklare hvad der står?
Google translate kommer op med noget forvirende svar.
Normalt tapper man jo af i bunden og fylder på i toppen til det står ud af påfyldnings hullet.
Men her har man benævnt nederste prop for "CHECK makering" så det er lidt tvetydigt
Nogle gode forslag evt. ?
Jeg forstår ikke så godt tysk, så måske nogen kan forklare hvad der står?
Google translate kommer op med noget forvirende svar.
Normalt tapper man jo af i bunden og fylder på i toppen til det står ud af påfyldnings hullet.
Men her har man benævnt nederste prop for "CHECK makering" så det er lidt tvetydigt
Nogle gode forslag evt. ?
G112 4WD gear/diff olie kontrol
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 3 Svar: 13
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
kan lige forstille mig man ligger under bilen på rygen og er ved at skrue check skruen ud og så lige som den komemr af, så vælter der varm olie ned af underararmen og ud over hoved ned af halsen osv.
Uhm... alt i mens man febrilsk prøver ihærdigt at fumle skruen på igen, men det er svært at fange gevinet så olien den fosser bare fortsat ud mens man gurgler i olien og fedter rundt under bilen men kan ikke komem væk fordi det hele er smurt ind i olie
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 3 Svar: 13
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Det Ér fransk
Det er instruktions bogen over min lille vinter racer "Daihatsu Charade 4WD"
Eftersom de aldrig er solgt i DK pga. prisen, så er denne sag fundet i Sweitz, hvor de som bekendt snakker både lidt tysk og fransk.
Gad vide om det ikke er nogen lunde det samme system som på en W124er med 4 Matic altså bare uden automatisk til og fra koblingen af fohjuls trækket
Men teksten i instruktions bogen må være direkte forkert, eftersom den forskriver at man skal fylde olie på gearkasse fordeleren op til øverste hul også kladet påfyldnings hullet.
Og på bileldet står der at det nederste hul er "check" hullet.
Såå man må da ikke håbe nogen har fuldt teksten og fyldt den helt op
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 3 Svar: 13
Hvad er det dog for en bog du har fået fat i ?
maj 2005
Følger: 129 Følgere: 149 Biler: 8 Emner: 286 Svar: 6.008
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
maj 2005
Følger: 129 Følgere: 149 Biler: 8 Emner: 286 Svar: 6.008
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Der står i teksten at oliestanden er korrekt når olien når til kanten af olie PÅFYLDNINGS hullet !
Forklar mig lige hvorfor billedet siger det stik modsatte.
Det som du også siger er normalt
Der står jo at øverste hul er olie påfyldnings hullet og at nederste hul er olie stands nivaue hullet, altså der hvor olien skal gå op til.
Det er jo modsigende i forhold til teksten som siger den skal fyldes op til øverste hul.
Im confused :S
maj 2005
Følger: 129 Følgere: 149 Biler: 8 Emner: 286 Svar: 6.008
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Ja jeg syntes også det lød underligt at man først angiver bund skruen som check stands måler, men så ovre i teksten står der at det er til toppen af olie "påfyldnings hullet" man skal fylde op til.
Så teksten er jo lidt tvetydig når billedet siger noget andet.
nogen der kan skrive helt nøjagtig hvor og hvordan jeg gør?
Jeg finder vel en aftapnings skrue og får hælt alt olien af.
Men skal jeg så fylde op til nederste skrue eller op til overste skrue hul ?
Min logik siger mig at hvis der er en 3 aftapnings prop, hvorfor hulen skulle man så have den i midten hvis der skal fyldes op til den i toppen.
Eller hvis der kun skal fyldes op til den i midten, hvorfor så have den i toppen
Det giver ikke rigtig mening synes jeg...
prøv at forklar hvad i ville gøre ?
maj 2005
Følger: 129 Følgere: 149 Biler: 8 Emner: 286 Svar: 6.008
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 4 Emner: 62 Svar: 440