VW UP! AP Gevind vs HR fjedre.
18.280 visninger
|
Oprettet:
Dette fotoalbum er forbeholdt ejere af UP/Mii/Citigo, der overvejer at investere i en gevind-undevogn.
Her er lidt før -og efter billeder af min UP!, med henholdsvis HR 35/35 fjedre, og AP gevindundervogn 60/60.
Det skal siges at jeg glad nok for min fjeder-sænking, udover at de oprindelige bag-støddæmpere stort set ikke har kunnet give sig mere, og derfor har været helt i bund.
Derfor har jeg ikke været 100% tilfreds med sænknings-niveauet bag...og foran kan man jo også altid komme liiiige en smule tættere på jorden.
Har længe overvejet en gevind-undervogn, og med AP's nye budget-model blev det en realitet.
De første billeder viser bilen med HR 35/35, og de sidste med AP 60/60, lige efter monteringen...
Dog faldt den nye undervogn "på plads", og den skal derfor hæves en smule i morgen, hvis jeg vil gøre mig nogen forhåbning om, rent faktisk at kunne køre på de danske veje med den.
De to sidste billeder viser højden på vognen, som den står nu. Ifht til udgangspunktet med HR 35/35, er bilen røget næsten 5 cm længere ned,
Som det er nu, kan bilen blive ca 4cm lavere foran, og 1,5 cm lavere bagi...Sagt på en anden måde kan man få bilen HELT i kælderen, hvis det er det man vil.
Jeg er indtil videre ganske tilfreds med resultatet, både hvad angår højde, og komfort.
Så hvis andre overvejer en billig gevind løsning, kan jeg kun sige god for AP.
Monteringen tog et par timer, og i den forbindelse skal lyde et stort tak til Noffen Performance
Her er lidt før -og efter billeder af min UP!, med henholdsvis HR 35/35 fjedre, og AP gevindundervogn 60/60.
Det skal siges at jeg glad nok for min fjeder-sænking, udover at de oprindelige bag-støddæmpere stort set ikke har kunnet give sig mere, og derfor har været helt i bund.
Derfor har jeg ikke været 100% tilfreds med sænknings-niveauet bag...og foran kan man jo også altid komme liiiige en smule tættere på jorden.
Har længe overvejet en gevind-undervogn, og med AP's nye budget-model blev det en realitet.
De første billeder viser bilen med HR 35/35, og de sidste med AP 60/60, lige efter monteringen...
Dog faldt den nye undervogn "på plads", og den skal derfor hæves en smule i morgen, hvis jeg vil gøre mig nogen forhåbning om, rent faktisk at kunne køre på de danske veje med den.
De to sidste billeder viser højden på vognen, som den står nu. Ifht til udgangspunktet med HR 35/35, er bilen røget næsten 5 cm længere ned,
Som det er nu, kan bilen blive ca 4cm lavere foran, og 1,5 cm lavere bagi...Sagt på en anden måde kan man få bilen HELT i kælderen, hvis det er det man vil.
Jeg er indtil videre ganske tilfreds med resultatet, både hvad angår højde, og komfort.
Så hvis andre overvejer en billig gevind løsning, kan jeg kun sige god for AP.
Monteringen tog et par timer, og i den forbindelse skal lyde et stort tak til Noffen Performance
VW UP! AP Gevind vs HR fjedre.
jul 2003
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 47 Svar: 3.494
så vil jeg til at finde ud af hvor jeg vil købe sådan en undervogn.
apr 2004
Følger: 127 Følgere: 165 Emner: 184 Svar: 5.589
jul 2003
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 47 Svar: 3.494
jan 2012
Følger: 47 Følgere: 47 Biler: 2 Emner: 25 Svar: 35
Går de kun på foran? Eller også bagved?
Har overvejet 7,5 foran og 8 bagved med et 30 eller 35, kan du hjælpe mig der så de ikke går imod
nov 2009
Følger: 61 Følgere: 53 Biler: 3 Emner: 4 Svar: 31
apr 2004
Følger: 127 Følgere: 165 Emner: 184 Svar: 5.589
Så have gjort et eller andet ved enten fælge, eller skærmkasser...
nov 2009
Følger: 61 Følgere: 53 Biler: 3 Emner: 4 Svar: 31
apr 2004
Følger: 127 Følgere: 165 Emner: 184 Svar: 5.589
De hedder AEZ Tycoon. Det er dog en udgået model, så du skal være heldig at finde dem på dba/ebay/etc.
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 47 Svar: 204
apr 2004
Følger: 127 Følgere: 165 Emner: 184 Svar: 5.589
nov 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 8 Svar: 71
apr 2004
Følger: 127 Følgere: 165 Emner: 184 Svar: 5.589
nov 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 8 Svar: 71
apr 2004
Følger: 127 Følgere: 165 Emner: 184 Svar: 5.589
apr 2007
Følger: 1 Følgere: 8 Emner: 36 Svar: 122
apr 2004
Følger: 127 Følgere: 165 Emner: 184 Svar: 5.589
Vil tro at et normalt værksted vil tage en 1-1.500,- kr for det.
Næ, ingen vedligeholdelse. Det er jo et rimlig enkelt system, så der er ikke noget at vedligeholde...
nov 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
og er der meget vedligeholdelse med gevindundervogn?
okt 2002
Følger: 101 Følgere: 121 Biler: 13 Emner: 5 Svar: 37
sep 2007
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 6 Emner: 13 Svar: 37
Tænker nemlig at der skal en ap gevind på min up, en eller anden dag.
apr 2004
Følger: 127 Følgere: 165 Emner: 184 Svar: 5.589
Med undervognen er der stadig noget "frigang", så den er lidt bedre til at absorbere bump/ujævnheder i vejen, selvom den stadig er hård.
sep 2007
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 6 Emner: 13 Svar: 37
apr 2004
Følger: 127 Følgere: 165 Emner: 184 Svar: 5.589
Jeg synes faktisk at komforten er en del bedre, end med H&R sænkningen.
Det skylde nok især at det er en "komplet undervogn" hvor støddæmperne også er lavet til at sænke, og derfor har mere at give af.
Især bagdæmperne er noget helt andet, da de oprindelige ganske enkelt ikke havde mere at give af, og stort set var fuldstændig i bund.
sep 2007
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 6 Emner: 13 Svar: 37
Hvordan er forskellen i komfort i forhold til HR fjedrene?
apr 2004
Følger: 127 Følgere: 124 Biler: 19 Emner: 406 Svar: 6.957