{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Golf 3 2,9 VR6 Syncro renoveringsprojekt..

9.608 visninger | Oprettet:

Har i januar 2013 anskaffet mig en lidt trist syncro, som virkelig trænger til den HELT store tur..

Den var desværre ekstrem misvedligeholdt da jeg hentede den, men i løbet af det næste års tid, skal den nok blive forvandlet til en præsentabel golf..

Indtil videre er der skiftet følgende:

- Bremser: skiver, klodser, calibre i bag, alle bremseslanger, alle bremserør, håndbremsekabler, ABS pumpe+styreenhed

- Alle hjullejer

- Styrtøj: komplette bærearme, komplette styrestænger, ankerplader, kødben, bøsninger i bagerste bærearme, trækakselmanchetter, gevind undervogn

- Klima: alle klimaslanger, kompressor, kondensator, tørfilter

- Kølesystem: mange kølerslanger, vandrør, alle plastik flanger og studser, køler, vandpumpe, ekspansionsbeholder

- Karosseri: 4 døre, hjelm, bagklap, tankdæksel, 2 kofangere, forreste tværvange, 2 forskærme, 2 bagskærme, 2 paneler, alle lygter, sidespejle, frontgrill, taglister, bagpanel, fiberfront, alle ruder

- Motor: hovedlejer, plejllejer, stempleringe, ALLE pakninger + alle pakdåser, fået blok boret op, nye udstødningsventiler, paraplyer, ventilløftere, ventilstyr, næsten alle bolte, ALT til kæderne (nye hjul, glidere, skinner, kæder, strammere osv.), alle filtre, tændkabler, oliepumpe, ny v-rem + strammer, oliefilterkonsol, ny luftfilterkasse

- Gear - gearkasse og bagtøj renoveret af professionel (fået nyt 4. og 5. gear), kobling, udrykkerleje, svinghjul

- Udstødning - har beholdt de originale katalysatorer og efter dem går de så over i 2" rustfrit rør med 2 potter som samles og ender i en 2,5" bagpotte, Hartmann afgang, ny lambdasonde

- Kabine - Sort colour concept kabine, 4 fabriksnye originale læder dørbeklædninger, en original Otmar Alt gearknop, sort læder håndbremsegreb.

- Alt plastik og diverse - vandafviser ved forrude, ny original underlæbe, nye originale panelafdækninger og andre små plastikting. Nye viskerarme, emblemer, næsten alle kontakter i kabinen er skiftet, hjelmbeklædning, nye servorør, rudehejs i højre side,
.
Desuden er alle "broer" og de styrtøjsdele som ikke er blevet byttet ud med nyt, blevet sandblæst og fået epoxy og sort unilak.

Lige nu står den på nye originale 17" alufælge med nye conti dæk (men har lige købt nogle Audi TT fælge, som skal males.


Altså virkelig et omfattende projekt og som man kan se på billederne er den ikke engang færdig endnu.

Derudover var det nødvendig at skille bilen fuldstændig ad indeni og rense ALT, da den har stået stille længe, med hul i taget osv., så den var jo nærmest sundhedsskadelig indeni.

Jeg havde planlagt helt fra starten at motoren skulle renoveres, men da den bliver skilt ad, ser jeg så at cylindrene er så slidt at blokken ikke kan bruges. Så fandt en 2,8 blok som blev boret op til 2,9, samtidig blev blokken og topstykket planet og der blev fræst ventilsæder. Så nu skulle den gerne være fuldstændig som en ny motor indeni.

Skriv endelig hvad I synes om projektet indtil videre.. Bliver løbende opdateret

Undskyld for den ringe billedekvalitet

Bettina
Kvinde | 38 år | Oprettet: 14. mar 2005


Kommentér på:
Golf 3 2,9 VR6 Syncro renoveringsprojekt..
Annonce