BMW Villa, 8-serie og prøveture
1.350 visninger
|
Oprettet:
Min første dag af dette års Monterey Car Week blev brugt hos BMW.
Der var små forfriskninger i BMW Villa, hvor de havde 8-serien udstillet, så man kunne se den. Den er virkelig lækker, det fedeste er nok det ydre design, når man sidder i bilen virker den meget som så mange andre BMW.
Jeg fik også set 8-serie cabriolet og den nye store SUV X7. Men det var forbudt at tage billeder af de to. Alt elektronik skulle afleveres inden man kunne få dem at se.
Og for mig er prøvekørsler det sjoveste ved Car Week, og jeg prøvede tre forskellige biler. i8 coupe, M5 og Alpina B6.
Jeg havde håbet på at kunne prøve i8 Roadster, men den havde de ikke tilgængelig. Men i8 er også super sjov som coupe. Tror det er min favorit BMW. Det er langt fra den hurtigste, men det er måske kun positivt. Det er sjovt at kunne køre en bil helt ud.
Den nye M5 er virkelig fantastisk. Mange af de ting jeg faldt for ved min RS5, finder man i den nye M5. Man kan (modsat M3 og M4) få de mange kræfter i asfalten. Der er 600HK at lege med, så ret åbenlyst at den er hurtig. Det er virkelig sjov at presse den, den er meget tillidsvækkende, uden at det går ud over det sjove.
Det er også som om BMW har fået gearkassen til at spille bedre end i M3/M4. Den er stadig ikke så god som Audi'ens S-tronic/DSG, men den nærmer sig.
Jeg savner stadig en motor ligeså sindsyg og omdrejningsvillig som Audi'ens, men fordelen ved M5'eren er, at der bare altid er power. Uanset hvilket gear man er i, og uanset ved hvilke omdrejninger, så trækker den bare.
Sidste bil jeg prøvede var Alpina B6. Jeg havde aldrig prøvet en Alpina, så var lidt nysgerrig. Jeg kunne vælge mellem B6 og B7, og da jeg ikke bryder mig om 7-serien, blev det B6.
Den er jo baseret på 6-serien, og den begynder altså at virke forældet. Selvom det var en fabriksny bil med 3.000 miles på tælleren, sad jeg lidt med fornemmelsen af at køre i en outdated bil.
Alpina B6 er opgraderet markant i kabinen, og den virker mere eksklusiv end standard BMW'er. Jeg mener at den har 600HK, men den bliver aldrig rigtig sjov. Den er mere vægtet mod komfort end sport, og det er som om den skal overtales til ar levere kræfterne. Man skal køre den hårdt for at leveret power. Det bliver hurtigt trættende. Bestemt ikke en bil for mig. Halvvejs inde i prøveturen bestemte jeg mig bare for at cruise lidt i den, og det var den perfekt til.
Car Week er virkelig vildt, man ser McLaren F1 holde udenfor Starbucks, og Ferrari F40 køre forbi. Der er alt fra veteranbiler til hypercars. På parkeringspladsen holdte der bl.a. en Ferrari F50.
Der var små forfriskninger i BMW Villa, hvor de havde 8-serien udstillet, så man kunne se den. Den er virkelig lækker, det fedeste er nok det ydre design, når man sidder i bilen virker den meget som så mange andre BMW.
Jeg fik også set 8-serie cabriolet og den nye store SUV X7. Men det var forbudt at tage billeder af de to. Alt elektronik skulle afleveres inden man kunne få dem at se.
Og for mig er prøvekørsler det sjoveste ved Car Week, og jeg prøvede tre forskellige biler. i8 coupe, M5 og Alpina B6.
Jeg havde håbet på at kunne prøve i8 Roadster, men den havde de ikke tilgængelig. Men i8 er også super sjov som coupe. Tror det er min favorit BMW. Det er langt fra den hurtigste, men det er måske kun positivt. Det er sjovt at kunne køre en bil helt ud.
Den nye M5 er virkelig fantastisk. Mange af de ting jeg faldt for ved min RS5, finder man i den nye M5. Man kan (modsat M3 og M4) få de mange kræfter i asfalten. Der er 600HK at lege med, så ret åbenlyst at den er hurtig. Det er virkelig sjov at presse den, den er meget tillidsvækkende, uden at det går ud over det sjove.
Det er også som om BMW har fået gearkassen til at spille bedre end i M3/M4. Den er stadig ikke så god som Audi'ens S-tronic/DSG, men den nærmer sig.
Jeg savner stadig en motor ligeså sindsyg og omdrejningsvillig som Audi'ens, men fordelen ved M5'eren er, at der bare altid er power. Uanset hvilket gear man er i, og uanset ved hvilke omdrejninger, så trækker den bare.
Sidste bil jeg prøvede var Alpina B6. Jeg havde aldrig prøvet en Alpina, så var lidt nysgerrig. Jeg kunne vælge mellem B6 og B7, og da jeg ikke bryder mig om 7-serien, blev det B6.
Den er jo baseret på 6-serien, og den begynder altså at virke forældet. Selvom det var en fabriksny bil med 3.000 miles på tælleren, sad jeg lidt med fornemmelsen af at køre i en outdated bil.
Alpina B6 er opgraderet markant i kabinen, og den virker mere eksklusiv end standard BMW'er. Jeg mener at den har 600HK, men den bliver aldrig rigtig sjov. Den er mere vægtet mod komfort end sport, og det er som om den skal overtales til ar levere kræfterne. Man skal køre den hårdt for at leveret power. Det bliver hurtigt trættende. Bestemt ikke en bil for mig. Halvvejs inde i prøveturen bestemte jeg mig bare for at cruise lidt i den, og det var den perfekt til.
Car Week er virkelig vildt, man ser McLaren F1 holde udenfor Starbucks, og Ferrari F40 køre forbi. Der er alt fra veteranbiler til hypercars. På parkeringspladsen holdte der bl.a. en Ferrari F50.
BMW Villa, 8-serie og prøveture
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4398 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.083
Jeg prøvede ikke at køre med RWD. Jeg er heller ikke sikker på at jeg ville bruge det meget hvis jeg havde en. Måske til trackday. Ligeså kedeligt (men sikkert) xDrive var i de første biler, ligeså sjovt er det i dag.
dec 2008
Følger: 35 Følgere: 50 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 1.567
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.740
dec 2016
Følger: 26 Følgere: 108 Biler: 1 Emner: 42 Svar: 557