Renovering af 16v motor..
13.235 visninger
|
Oprettet:
Er igang med at renovere en 2L Abf motor som på et tidspunkt skal i golfen..
Den bliver lavet med :
2008...
- ABF blok som er blevet honet, plan slebet og skiftet hoved lejer plejl lejer og mellemaksel lejer.
- KR topstykke som er blevet plan slebet, portet, skiftet ventil styr, olietyve, løftere og fået slebet ventiler, sæder, stammer og kanaler.
- Afbalanceret krumtap og svinghjul.
- JE Pistons smedede høj komp. stempler. 11.5 - 1
- Total Seal Stempelringe.
- Arp bolte i plejl stænger.
- 1.8T dysser.
- Stål toppakning.
- 51mm. Indsugning. Portet sammen med topstykke..
- Supersprint bananmanifold 4-2-1
2011
- Cat Cams Knaster 276gr.
- Justerbart knasthjul
- Stål toppakning.
- KMS MP25 Motorstyring.
- KMS Spjældhuse 45/48mm.
- KMS manifold til spjælde.
- KMS 48x50mm Tragte
- KMS Ventildæksel.
- KMS Spec. lavet motorledningsnet.
- KMS UEGO Bredbånds controller.
- Bosch LSU 4,2 Wideband Lamda.
- Bosch 350ml høj ohms dyser.
- TRE Performance 250l benzinpumpe.
- KMS Benzintryksregulator.
- VW 2.0 TFSI Tændspoler.
- NGK Racing tændrør.
- SPEC Stage 5 kobling.
- Afbalanceret ABF krumtap og svinghjul.
- Frontmonteret oliekøler 13rk.
- Jenvey Luftfilter til spjældhuse.
- 2stk. 10" Motorsports køleblæsere.
- Supersprint Banan 4-2-1
- Magnaflow 2.5" 400Cellers Metalkatalysator.
Den bliver lavet med :
2008...
- ABF blok som er blevet honet, plan slebet og skiftet hoved lejer plejl lejer og mellemaksel lejer.
- KR topstykke som er blevet plan slebet, portet, skiftet ventil styr, olietyve, løftere og fået slebet ventiler, sæder, stammer og kanaler.
- Afbalanceret krumtap og svinghjul.
- JE Pistons smedede høj komp. stempler. 11.5 - 1
- Total Seal Stempelringe.
- Arp bolte i plejl stænger.
- 1.8T dysser.
- Stål toppakning.
- 51mm. Indsugning. Portet sammen med topstykke..
- Supersprint bananmanifold 4-2-1
2011
- Cat Cams Knaster 276gr.
- Justerbart knasthjul
- Stål toppakning.
- KMS MP25 Motorstyring.
- KMS Spjældhuse 45/48mm.
- KMS manifold til spjælde.
- KMS 48x50mm Tragte
- KMS Ventildæksel.
- KMS Spec. lavet motorledningsnet.
- KMS UEGO Bredbånds controller.
- Bosch LSU 4,2 Wideband Lamda.
- Bosch 350ml høj ohms dyser.
- TRE Performance 250l benzinpumpe.
- KMS Benzintryksregulator.
- VW 2.0 TFSI Tændspoler.
- NGK Racing tændrør.
- SPEC Stage 5 kobling.
- Afbalanceret ABF krumtap og svinghjul.
- Frontmonteret oliekøler 13rk.
- Jenvey Luftfilter til spjældhuse.
- 2stk. 10" Motorsports køleblæsere.
- Supersprint Banan 4-2-1
- Magnaflow 2.5" 400Cellers Metalkatalysator.
Renovering af 16v motor..
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 70 Biler: 3 Emner: 55 Svar: 492
Hvordan kan det være du lige har valgt TFSI tændspoler og ikk fx. MDS ?
og hvordan med lejer ? har du nogle gode råd til hvad man skal gå efter der ?
Mvh. Bruun
mar 2007
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 736
okt 2005
Følger: 61 Følgere: 59 Biler: 3 Svar: 159
Kommer du fra slagelse?? Syntes at jeg kan huske din gamle lilla corolla fra den gang der var ræs hver weekend i næstved, slagelse og gørlev ;o)
jan 2003
Følger: 38 Følgere: 42 Biler: 7 Emner: 30 Svar: 167
okt 2005
Følger: 61 Følgere: 59 Biler: 3 Svar: 159
jan 2003
Følger: 38 Følgere: 42 Biler: 7 Emner: 30 Svar: 167
feb 2004
Følger: 25 Følgere: 26 Biler: 8 Emner: 119 Svar: 211
sep 2007
Følger: 41 Følgere: 41 Biler: 4 Emner: 27 Svar: 82
er ved at bygge en 16V motor i min golf 2 som orginalt har en PF motor i.. har tænkt mig og bruge det org. ledningsnet, men den dysebro du har i er det en du selv lavet eller hvad kommer den fra?
okt 2005
Følger: 61 Følgere: 59 Biler: 3 Svar: 159
Kig evt. her:
http://www.bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=907022
feb 2006
Følger: 88 Følgere: 88 Biler: 9 Emner: 6 Svar: 28
okt 2005
Følger: 61 Følgere: 59 Biler: 3 Svar: 159
feb 2006
Følger: 88 Følgere: 88 Biler: 9 Emner: 6 Svar: 28
okt 2005
Følger: 61 Følgere: 59 Biler: 3 Svar: 159
Selve renovering af top og blok incl. afbalancering og afvejning af krumtap, svinghjul og plejlstænger/stempler.. Samt komplet pakningssæt, je-stempler, total seal ringe, stærkere lejer osv. osv. Så løb det op i 18.000kr. hos slagelse cylinderservice... Og så kommer oliepumpe, vandpumpe, generator alt det andet udvendige på motoren som også er nyt.. Så alt ialt er det jo nok løbet op omkring de 30kg... Har så selv samlet og monteret alle dele ellers havde det løbet op i meget mere....
Men syntes at det har og er det hele værd, selv om det nok er mange penge at bruge på en 20år gammel bil....!!
feb 2006
Følger: 88 Følgere: 88 Biler: 9 Emner: 6 Svar: 28
feb 2006
Følger: 88 Følgere: 88 Biler: 9 Emner: 6 Svar: 28
jan 2006
Følger: 68 Følgere: 72 Biler: 20 Emner: 167 Svar: 661
sep 2004
Følger: 292 Følgere: 281 Biler: 6 Emner: 89 Svar: 186
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.051
okt 2005
Følger: 61 Følgere: 59 Biler: 3 Svar: 159
Regner med at motoren bliver samlet færdig inden længe, og så ender det nok med at blive et vinterprojekt at lægge den i...
Ang. BBM dyssebro så tror jeg bare at jeg selv går igang med noget.. Var jo desvære lige en dag for sent ude jo
dec 2004
Følger: 20 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 66 Svar: 353
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.051