Polo G40 - Turbo
3.701 visninger
|
Oprettet:
Billeder ligger modsat rækkefølge.
Købte bilen en gang i 2008.
Solgte den i 2010.
Købte den i 2012 igen med en mislyd i motoren. (Løs skrue i remskive)
Motoren er bygget over flere gange. Men den her gang skal den nå mit mål på 300 Hk 1.8 Bar tryk.
på en 1.3L.
Har bygget lidt på den når der har været tid og lyst. Men skal gerne startes op igen her i 2014 :-)
Her i 2014 er der blevet lavet.
Topstykke. Portet max. Max størrelse ventiler. Strammer fjeder. Letter løfter. Turbo knast.
Justerbar knasthjul.
Indsugning fra BMW ombygget. Med 2" spjæld.
Større dyser.
Forstærket plejlejer.
Forstærket oliepumpe.
Alle pakninger skiftet.
Vandpumpe.
Tandrem.
Tændrør.
Ting der er lavet ved motoren ud over det.
Motorkode PY
Køre 8,0:1 i komp forhold.
Ny Blok Boret op til 75.5mm
Smedetstempler: 75.5mm fra Wiseco forged.
Plejstænger: 4x H-Beam connecting rods. Rods are good for 800+HP and 9000RPM
Plejlejer og hovedelejer forstærket.
Afdrejdet krumtap og afbalanceret.
ARP Bolte - Krumtap - Plejstænger - Topstykke.
Hele motor er afbalanceret og afvejet.
Forstærket Oliepumpe så den laver mere tryk.
Plade i bundkar så olie ikke kan flyde væk ved acc.
Metaltoppakning x 2 + Mellemlægsplade.
Topstykke max bearbejdet ventilsæder skåret til + overstørrelse ventiler.
Strammer ventilfjedre og letter ventilløfter.
Skarber knast 264/260 Schrick. Til G-lader slebet om til 264/276.
Indsugningsmanifold hjemme lavet med 50mm Spjæld.
Turbo manifold hjemmelavet med T25 Flangse.
Kobberpakning mellem top og manifold.
Garrett GT2560R - GT28R
Kuglelejeturbo.
Fra 1.3 - 2.2 liters motor
Med wastegate og actuator
Grundtryk 0.45 bar
Kompressorhjul 46.5 / 50 mm
Udstødningshjul 42.5 / 53 mm
Udstødnings A/R 0.64
Olie/vandkølet.
T25 flange ind
5 bolts flange ud
Special lavet olie tryk slange.
Special lavet retur olieslange.
Special lavet vandslanger.
Bosch Nr 0 280 150 945
Dyse størrelse 315 cm³
Antal dyser 4 stk
Max Hk 252 HK
Pr cylinder 63 Hk
3 bar benzin tryk.
Benzin trykregulator 3 bar holde tryk. Med min højtrykspumpe kan den lave 6 bar holde tryk.
Højtryks Benzinpumpe.
Bmw M3 benzin pumpe i tanken som føde pumpe. Den kan jo klare over 300 Hk :-)
Olie køler kit.
Termostat til oliekøler.
Trykrør 64mm 2½ " Poleret rustfri. sorte silikone slanger.
Forge Intercooler. Lavet om så studserne går ind mod bilen og ik til siden.
Forge Blowoff Ventil.
Universal blæser 12"
HKS Skum Luftfilter.
K&N Filter til oliedampe.
K&N Filter til tomgangsmotor.
NGK +1 i for hold til standart.
Komplet 2½" rustfri udstødning fra turbo.
HKS Bagpot.
Powerwap Sort.
Zindermetal Kobling 250Hk Og 360Nm.
Olie. Castrol 10/60
Elektronisk Boost Controller
Boost controller med indbygget turbotimer. 2 faste tryk kan gemmes HI/LO.
MegaSquirt Extra
Launch control,knock control, indbygget 300kpa mapsensor.
Bosch LSU4 Wideband Lambdasonde.
Med digital ur i bilen..
Hestekræfter:
Standart 113 Hk og 150 Nm.
Var på rullefelt 14/7-08 Med standart motor 0.7 Bar tryk.
131.7 Hk ved 5480 omdr.
178,4Nm ved 4821 omdr.
Med ny opsætning forhåbligt 200 Hk ved 1.5 bar tryk..
Var på felt 18/12-08. Den køre med 1.3 Bar tryk. Og den får ikke nok benzin så vi måtte stoppe ved:
221.9 Hk ved 5976 omdr.
269.8 Nm ved 5458 omdr.
Var på felt 16/5-10. Den køre med 1.4 Bar tryk.
237.2 Hk ved 5891 omdr.
295.7 Nm ved 5470 omdr.
10/12-12 Motor er ved at blive renoveret, Håber på 300 Hk ved 1.8 Bar med den nye opsætning.
Købte bilen en gang i 2008.
Solgte den i 2010.
Købte den i 2012 igen med en mislyd i motoren. (Løs skrue i remskive)
Motoren er bygget over flere gange. Men den her gang skal den nå mit mål på 300 Hk 1.8 Bar tryk.
på en 1.3L.
Har bygget lidt på den når der har været tid og lyst. Men skal gerne startes op igen her i 2014 :-)
Her i 2014 er der blevet lavet.
Topstykke. Portet max. Max størrelse ventiler. Strammer fjeder. Letter løfter. Turbo knast.
Justerbar knasthjul.
Indsugning fra BMW ombygget. Med 2" spjæld.
Større dyser.
Forstærket plejlejer.
Forstærket oliepumpe.
Alle pakninger skiftet.
Vandpumpe.
Tandrem.
Tændrør.
Ting der er lavet ved motoren ud over det.
Motorkode PY
Køre 8,0:1 i komp forhold.
Ny Blok Boret op til 75.5mm
Smedetstempler: 75.5mm fra Wiseco forged.
Plejstænger: 4x H-Beam connecting rods. Rods are good for 800+HP and 9000RPM
Plejlejer og hovedelejer forstærket.
Afdrejdet krumtap og afbalanceret.
ARP Bolte - Krumtap - Plejstænger - Topstykke.
Hele motor er afbalanceret og afvejet.
Forstærket Oliepumpe så den laver mere tryk.
Plade i bundkar så olie ikke kan flyde væk ved acc.
Metaltoppakning x 2 + Mellemlægsplade.
Topstykke max bearbejdet ventilsæder skåret til + overstørrelse ventiler.
Strammer ventilfjedre og letter ventilløfter.
Skarber knast 264/260 Schrick. Til G-lader slebet om til 264/276.
Indsugningsmanifold hjemme lavet med 50mm Spjæld.
Turbo manifold hjemmelavet med T25 Flangse.
Kobberpakning mellem top og manifold.
Garrett GT2560R - GT28R
Kuglelejeturbo.
Fra 1.3 - 2.2 liters motor
Med wastegate og actuator
Grundtryk 0.45 bar
Kompressorhjul 46.5 / 50 mm
Udstødningshjul 42.5 / 53 mm
Udstødnings A/R 0.64
Olie/vandkølet.
T25 flange ind
5 bolts flange ud
Special lavet olie tryk slange.
Special lavet retur olieslange.
Special lavet vandslanger.
Bosch Nr 0 280 150 945
Dyse størrelse 315 cm³
Antal dyser 4 stk
Max Hk 252 HK
Pr cylinder 63 Hk
3 bar benzin tryk.
Benzin trykregulator 3 bar holde tryk. Med min højtrykspumpe kan den lave 6 bar holde tryk.
Højtryks Benzinpumpe.
Bmw M3 benzin pumpe i tanken som føde pumpe. Den kan jo klare over 300 Hk :-)
Olie køler kit.
Termostat til oliekøler.
Trykrør 64mm 2½ " Poleret rustfri. sorte silikone slanger.
Forge Intercooler. Lavet om så studserne går ind mod bilen og ik til siden.
Forge Blowoff Ventil.
Universal blæser 12"
HKS Skum Luftfilter.
K&N Filter til oliedampe.
K&N Filter til tomgangsmotor.
NGK +1 i for hold til standart.
Komplet 2½" rustfri udstødning fra turbo.
HKS Bagpot.
Powerwap Sort.
Zindermetal Kobling 250Hk Og 360Nm.
Olie. Castrol 10/60
Elektronisk Boost Controller
Boost controller med indbygget turbotimer. 2 faste tryk kan gemmes HI/LO.
MegaSquirt Extra
Launch control,knock control, indbygget 300kpa mapsensor.
Bosch LSU4 Wideband Lambdasonde.
Med digital ur i bilen..
Hestekræfter:
Standart 113 Hk og 150 Nm.
Var på rullefelt 14/7-08 Med standart motor 0.7 Bar tryk.
131.7 Hk ved 5480 omdr.
178,4Nm ved 4821 omdr.
Med ny opsætning forhåbligt 200 Hk ved 1.5 bar tryk..
Var på felt 18/12-08. Den køre med 1.3 Bar tryk. Og den får ikke nok benzin så vi måtte stoppe ved:
221.9 Hk ved 5976 omdr.
269.8 Nm ved 5458 omdr.
Var på felt 16/5-10. Den køre med 1.4 Bar tryk.
237.2 Hk ved 5891 omdr.
295.7 Nm ved 5470 omdr.
10/12-12 Motor er ved at blive renoveret, Håber på 300 Hk ved 1.8 Bar med den nye opsætning.
Polo G40 - Turbo
jan 2004
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 11 Emner: 263 Svar: 2.470
okt 2005
Følger: 52 Følgere: 51 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 9
dec 2013
Følger: 26 Følgere: 26 Emner: 2 Svar: 15
jan 2004
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 11 Emner: 263 Svar: 2.470
dec 2013
Følger: 26 Følgere: 26 Emner: 2 Svar: 15
jan 2004
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 11 Emner: 263 Svar: 2.470