{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Renovering af motor til min GSi

1.145 visninger | Oprettet:

Her lidt blandet billede af de ting
Jeg har lavet ind til nu
Har altid ville lave en ny motor, også forbedre den
Når man er i gang

Motor spec

Opel 18SEH motor projekt.

Opbygning af min motor:

Topstykket:
toppen er en 18E top, der er bearbejdet, i udstødning og indsugningskanaler.
ventiler og sæder er slebet, for og optimere flow, samt ændret diameter, så ventilen lægger på længer ude.

Knasten er 312´ 12 mm løft,
der er lavet mekanisk løft, for at kunne køre høje omdrejninger, samt at sænke løftet, så ventilfjedre ikke bliver mast helt sammen.

ventildæksel, er ændret med større afgang, til udluftning, som gå til en olie catch tank, for og undgår, oliedamper i indsugningen, (lufter ud i det fri).

Motorblok:
blokken er en 18SEH fra en omega a, bruges da min bil er født 1,8 og det stå på reg attesten.
Smedet stempler
plejlstænger er fra en turbo motor som er stærker
der er monteret forstærket oliepumpe
krumtappen er afbalanceret, så motor kan holde til at tage 8000 omdrejninger.
Kompressions forhold 13,3:1

Indsugningen:
45 mm åben spjældhus, fra en Toyota 4AEG,
med hjemmelavet manifold.

Udstødning:
Hjemmelavet rustfri bananmanifold, og 2 ½” rustfri udstødning

Motorstyring:
MicroSquirt og coil on plugs
For mer power til tændingen
Med så en høj komprimeret motor

Dennis Gsi
Mand | 125 år | Oprettet: 27. nov 2005


Kommentér på:
Renovering af motor til min GSi
Annonce