Fiat Coupe 16V Turbo
5.329 visninger
|
Oprettet:
Projekt 500+hk.
Dette er et projekt hvor jeg vil have den stærkeste Coupe i DK. Og motoren bliver lavet efter alle kunstens regler.
Info:
2,0 Liter. 16 Ventiler.
Kompresion 8:1
Bananmanifold fra Lancia rallybil.
Garrett GT3076R Turbo med 3" V-Band.
Catcams 256-249* Knaster.
Catcams Justerbare knasthjul.
Wössner smedet stempler.
Pauter plejlstænger.
Andre ind, og udstødningsventiler.
2 Pladet Racerkobling.
Anden oliepumpe.
Intercooler 640 x 300 x 76mm.
Krumtap skal afbalanceres.
Blokken skal fræses ud til skæreringe, så toppakningen kan holde til stort set alt, lattergas mv.
Der er en del stumper der ikke er købt endnu, men er været ved at snakke med www.vagpower.dk om en pris på Plejlstænger, stempler, titaniums fjedre og fjedreskåle.
26-5-08
Motor er nu blevet totalt strippet, og skal vaskes i morgen, og til at måle den ud på alle leder og kanter.
2-6-08
Topstykket er nu skildt ad, og krumtappen er sendt afsted for at blive afbalanceret. Og blokken er afleveret hos Midt Jysk Cylinderservice i viborg, for at få lavet skæreringe og bores op til mindste overstørrelse ;)
5-6-08
Så er krumtappen kommet tilbage fra afballancering :) Og kører mod DHB om 2 timer ;)
Dette er et projekt hvor jeg vil have den stærkeste Coupe i DK. Og motoren bliver lavet efter alle kunstens regler.
Info:
2,0 Liter. 16 Ventiler.
Kompresion 8:1
Bananmanifold fra Lancia rallybil.
Garrett GT3076R Turbo med 3" V-Band.
Catcams 256-249* Knaster.
Catcams Justerbare knasthjul.
Wössner smedet stempler.
Pauter plejlstænger.
Andre ind, og udstødningsventiler.
2 Pladet Racerkobling.
Anden oliepumpe.
Intercooler 640 x 300 x 76mm.
Krumtap skal afbalanceres.
Blokken skal fræses ud til skæreringe, så toppakningen kan holde til stort set alt, lattergas mv.
Der er en del stumper der ikke er købt endnu, men er været ved at snakke med www.vagpower.dk om en pris på Plejlstænger, stempler, titaniums fjedre og fjedreskåle.
26-5-08
Motor er nu blevet totalt strippet, og skal vaskes i morgen, og til at måle den ud på alle leder og kanter.
2-6-08
Topstykket er nu skildt ad, og krumtappen er sendt afsted for at blive afbalanceret. Og blokken er afleveret hos Midt Jysk Cylinderservice i viborg, for at få lavet skæreringe og bores op til mindste overstørrelse ;)
5-6-08
Så er krumtappen kommet tilbage fra afballancering :) Og kører mod DHB om 2 timer ;)
Fiat Coupe 16V Turbo
feb 2007
Følger: 97 Følgere: 83 Biler: 17 Emner: 16 Svar: 34
maj 2006
Følger: 141 Følgere: 141 Biler: 7 Emner: 3 Svar: 13
nov 2007
Følger: 112 Følgere: 101 Biler: 16 Emner: 1 Svar: 16
aug 2007
Følger: 84 Følgere: 81 Biler: 4 Emner: 396 Svar: 1.443
de største han har hjemmeer orginale coupe 2,0, og dem sider der jo på din, i forvejen,
for ellers kommer de over 17 tusind brugt,
han forslår at købe nogen brembo
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 35 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 152
mar 2004
Følger: 135 Følgere: 130 Biler: 4 Emner: 12 Svar: 345
maj 2004
Følger: 22 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 75
PS: Jeg får ikke tæv af Honda 1,6
sep 2004
Følger: 59 Følgere: 67 Biler: 17 Emner: 143 Svar: 1.529
maj 2006
Følger: 141 Følgere: 141 Biler: 7 Emner: 3 Svar: 13
maj 2004
Følger: 22 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 75
maj 2006
Følger: 141 Følgere: 141 Biler: 7 Emner: 3 Svar: 13
Hvor mange hk er der blevet hentet på 20VT'eren?
Tak for sidst forresten
maj 2004
Følger: 22 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 75
maj 2006
Følger: 141 Følgere: 141 Biler: 7 Emner: 3 Svar: 13
Det er en fra Turbodk, men overvejer lidt at skifte den ud med en Forge hvis jeg finder en der har den rette størrelse..
jul 2005
Følger: 126 Følgere: 128 Biler: 4 Emner: 105 Svar: 1.081
hva for en Intercooler er det du skal have på?
maj 2006
Følger: 141 Følgere: 141 Biler: 7 Emner: 3 Svar: 13
jul 2005
Følger: 126 Følgere: 128 Biler: 4 Emner: 105 Svar: 1.081
dec 2004
Følger: 12 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 19 Svar: 26