{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Kadett C Motor renovering

6.098 visninger | Oprettet:

Kadett C Motor

Det er ikke så meget et tuningsprojekt
mere et renoverins projekt

Dele jeg ská há købt ny af eller spc. lavet
Oliepumpe
Kæde og tandhjul
Dækslet ved kæden nyere brugt eller helt nyt
Hul i bundkar renovere det eller nyt men måske noget
spc.lavet
Købe 5 nye frost propper til blokken
SØGES nyere Bosch Tænding..............eller ny
SØGES en pæn god starter


Men jeg høre gerne hvá i syntes om
min renovering.....
.............................................................................................

Midlertidig standby da jeg er ved at
isolere, male og indrette garagen mere praktisk
det kan oz ses i mit album under:

http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=29131

14/11-08
isolering af væg
26/12-08
påbegyndt maling af væge
10/6-09
Ja der er gået nogle måneder siden sidst.....
Nye foto´s af motoren fra d.8-9-10/6-09

Motor´en er solgt til Nick S...........
den kan ses under hans Total renoverede Sedan
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=178472&ipc=547761


"C"Morten .
Mand | 42 år | Oprettet: 14. jul 2008


Kommentér på:
Kadett C Motor renovering
  •   30. okt 2009 NYE FOTO´S TIL SIDST I ALBUMET

  •   10. feb 2009 feddd det er sku et projekt med gang i hi hi

    en stor hånd her fra.................


  •   13. jan 2009 Nej turboen er fra en størrere bil men det er en IHI-turbo fra en diesel bil....

    Jow at fodre den går fint med den Weber-register men jeg har planer om en vandret dobbelt kaburator....

    Man ská bare huske at motoren skal have rigeligt at leve af da der kan være mugelighed for at den brænder hul i toppen af stemplerne pga. den xtra høje effekt....


  •   6. jan 2009 Er det ikke turboen fra en 1.5 TD corsa A du har brugt?? Ligner den menlig forbandet meget... (o=

    Kan det godt lade sig gøre at fodre motoren, når karburatoren sidder FØR turbo??


  •   3. jan 2009 Hvis det er fordi du ská bruge renoverings dele så har jeg en annonce med
    ang. tændings mærker så ja
    men du må huske på at motoren er ca. 30 år gammel
    så den har jo noget slup alle vegne


  •   2. jan 2009 du sq noget af en kål du er =) . rigtig fedt du har renoveret sådan en gammel kværn, nu har jeg en lille illurstation om hvad der venter mig her til foråret haha smiley .. min caravan skal ha' samme tur. bare std. motor, alle dine dele, hvor har du fået fat i dem henne?

    og det med kæden, skal de 2 huller bare være ud for hinanden? også cyl.1 i top? eller hvordan skal man indstille det?


  •   18. nov 2008 Jeg har nogle lejre liggende.............

    Hvor ská de bruges?
    Krumtap eller plejestænger?

    har oz paknings sæt............


  •   16. nov 2008 Har du et sted hvor man kan købe stempler og nye lejre?

  •   1. nov 2008 Jow det er en 1200N
    fra en Caravan..................det var synd men den var skrottet

    Nej der ská meget til for at de svigter hvis de er std.
    men hvis de er pumpet med weber og skarp knast og andet godt..............
    så kan den være nemmest at starte om sommeren

    En 1200 er meget nem at splitte ad og samle igen
    jeg vil foreslå hvis man vil igang med at renovere en motor
    bare for at prøve det pga interessen
    og få en fornemmelse af hvá der er hvá i en motor så ská man tage en 1200 C motor der ká alle være med
    man ká ikke samle noget forkert
    for de enkelte dele kan nemlig ikke side forkert
    og det "sværeste" for en der aldrig har prøvet det før vil nok være at stille ventiler men det er ikke engang svært på den


  •   1. nov 2008 Okay men nu er det jo ikke en vinter bil ;o)

    Og der kommer ikke std. kab. på

    Men jeg har læst og læst
    og tilbage i "73 blev der tunet på en
    1100ccm motor til baneløb i formel 3
    og med store udgifter fik de svejst toppen om
    dog uden den forventede effekt
    men der blev dog hentet 88HK ud af den

    samme ændringer som jeg har foretaget

    men dog uden skarpere knast
    og de størrere ventiler
    (en nem løsning Corsa 1200i top)


  •   1. nov 2008 Det er en 1200 motor ikk??
    Jeg anede ikke hvordan sådan en så ud indeni..
    Min 1200 i min kadett e kører os bare iorden..
    Den har aldrig svigtet med og starte & køre!!


  •   1. nov 2008 Hej kan se du har lukket af for de huller til opvarming af indsugningsmanifold og jeg kan fortælle dig at hvis du kør med std. kaburator så får du problmer med at den vil fryse . . . Det prøvet jeg selv da jeg kørete med en 12s motor

  •   1. nov 2008 Super fedt projekt! smiley
    gad jeg os godt, men har lige en masse andre projegkter før jeg får tid og penge til en ascona projekt som jeg så godt ku tænke mig... så sku der os laves sådan noget der smiley


  •   1. nov 2008 Jep og der er
    bearbejdet top og ventiler
    og ská nok há planet toppen
    1,5mm for at opnå en kompression på 9,8:1
    inden det ská samles

    håber på over 70HK med den renovering og de små forbedringer

    og er oz igang med en ny manifold ;o)

    Så det bliver NIIIIICE


  •   1. nov 2008 det ser godt ud. så har den lige fået den helt store tur... smiley

Annonce