Montering af Bost Control på VAG 1,8T
4.870 visninger
|
Oprettet:
Lige et par billeder til forklaring af montering af boost control på VAG 1,8T motorer.
Det skal siges der er flere mådes at gøre det på, men dette er en af dem.
Det skal siges der er flere mådes at gøre det på, men dette er en af dem.
Montering af Bost Control på VAG 1,8T
jun 2005
Følger: 45 Følgere: 41 Biler: 2 Emner: 152 Svar: 1.063
jun 2004
Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 3 Emner: 4 Svar: 107
76: Nej en chip skal der til, før du får din 1.8t motor til at køre optimalt
maj 2005
Følger: 130 Følgere: 126 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 117
jun 2005
Følger: 45 Følgere: 41 Biler: 2 Emner: 152 Svar: 1.063
maj 2005
Følger: 130 Følgere: 126 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 117
jun 2004
Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 3 Emner: 4 Svar: 107
nov 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 9 Emner: 56 Svar: 124
jun 2004
Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 3 Emner: 4 Svar: 107
nov 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 9 Emner: 56 Svar: 124
Jeg vil nok skrive til dig igen...!
Har tænkt lidt på og købe en anden turbo, manifold og forrør. Har du nogen links til de tre ting?? Lige pt køre jeg kun med en 2" fra kat´en af.
Fedt at du gider!!
jun 2004
Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 3 Emner: 4 Svar: 107
Alle turboer kan som udgangspunkt tilpasses. Nogle sværere end andre. Men der findes upgrade turboer, som passer direkte på det originale manifold, udstødning osv.
Bl.a. KKK K04-001, som kan lave op til Max 240 HK, Ifølge Borg Warner (producenten)
Der findes også en som kaldes KKK K03s, som er en opgradering af din originale turbo, hvor kompressor huset er skiftet til et fra ek K04'er.
Denne skulle kunne yde Max 230 HK mener jeg. Disse turboet er dyre i indkøb, da de jo er "originale" Ved f.eks K04-001'eren koster ca. 11.000,-
Jeg kører selv med en KKK K04-001'er Og er ganske godt tilfreds, det fungerer bare helt som det skal. Men man vænner sig hurtigt til kræfterne Mere vil have mere, hehe!
Det var så lidt, du skriver bare hvis du har spørgsmål
nov 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 9 Emner: 56 Svar: 124
Super fedt du vil svar tak for det...:o)
jun 2004
Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 3 Emner: 4 Svar: 107
Turboen er en, K03 Turbo (anbefalet til ca. 185HK som max, men klarer i nogen tilfælde lige over 200HK som max.)
Den siges af de fleste, MAX at kunne holde til at køre med 1,25 bar i tryk. Men har hørt om flere der har kørt med mere end det:) Dog vil jeg anbefale at du holder dig under 1,25.
nov 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 9 Emner: 56 Svar: 124
jun 2004
Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 3 Emner: 4 Svar: 107
Man kan sagtens sætte en på din ja. Du skal bare være opmærksom på hvad tryk din std. turbo maks kan holde til.
Takker
nov 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 9 Emner: 56 Svar: 124
Og kan man godt sætte det i en bil som min 1,8t som kun har en chip og så skrue op for trykket??
Eller er jeg helt væk....O)
Ellers kanon fed G4 du har!!
jun 2004
Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 3 Emner: 4 Svar: 107
mar 2004
Følger: 38 Følgere: 38 Biler: 3 Emner: 105 Svar: 436
jun 2004
Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 3 Emner: 4 Svar: 107
Kig evt. link, Der er skrevet de måder men kan sammenkoble det på
http://www.boostvalve.com/1.8.html
mar 2004
Følger: 38 Følgere: 38 Biler: 3 Emner: 105 Svar: 436
Det eneste du gør der, er at "begrænse" hvor meget vacuum der skal komme ned til N75!
Eller er der noget jeg har misforstået ud fra dit billede ???
jun 2004
Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 3 Emner: 4 Svar: 107
Ligger bare albummet op så folk kan sen hvordan monteringen skal ske, da jeg selv havde svært ved at finde noget om det. Og forhandleren ( www.hifispeed.dk) ikke kunne forklare noget som helst.
okt 2003
Følger: 1 Biler: 4 Emner: 13 Svar: 1.610
Lukker motorstyringen på en 1,8T virkelig ikke ned, når trykker kommer unden for den normal tolerance.
Og smiden den i nød program.
En C20LET motorstyring kan f.eks slet ikke lide en bleeder valve, den går direkte i nødprogram.
jun 2004
Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 3 Emner: 4 Svar: 107
nov 2006
Følger: 26 Følgere: 28 Biler: 4 Emner: 116 Svar: 857