{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Montering af Bost Control på VAG 1,8T

4.870 visninger | Oprettet:

Lige et par billeder til forklaring af montering af boost control på VAG 1,8T motorer.

Det skal siges der er flere mådes at gøre det på, men dette er en af dem.

Kim Kenny C
Mand | 38 år | Oprettet: 6. jun 2004


Kommentér på:
Montering af Bost Control på VAG 1,8T
  •   1. feb 2012 Det er jeg skam godt klar over, men det lød bare som om den var monteret uden at blive chippet. Mener at styrringen griber ind hvis ladetrykket kommer over 0,7 bar.


  •   1. feb 2012 Tjek for utætheder i slangerne. Hvis de er lidt møre, kan de nemt blive utætte når der kommer tryk på dem smiley

    76: Nej en chip skal der til, før du får din 1.8t motor til at køre optimalt smiley


  •   24. jan 2012 Nej min har bsr chip og har ladet 1,25 med den gamle n75 ventil men så gik den i stykker og så købte jeg en ny original med smc og pludselig røg jeg ned på 0,9 bar smiley

  •   24. jan 2012 Montere i dem uden at få dem chippet ?

  •   24. jan 2012 Har lige prøvet at montere en boostcontroler mage til din og på samme måde som din, men min kommer op på 1,3 ved fuld gas, men hvis den skal sejtrække så begynder den at svinge/hoppe i tryk indtil der kommer omdrejninger på? Men n75 er helt ny... ved du hvad det kan skyldes?

  •   18. nov 2009 Det var så lidt smiley

  •   18. nov 2009 Super tak for det....O)

  •   18. nov 2009 Det hele afhænger af hvor mange HK du regner med at få ud af det. Men ved at www.nordic-turbo.dk, sikkert har hvad du skal bruge, men pas på at købe for billig smiley Man får hvad man betaler for.

  •   17. nov 2009 Det er bare super godt mange tak for det!
    Jeg vil nok skrive til dig igen...!
    Har tænkt lidt på og købe en anden turbo, manifold og forrør. Har du nogen links til de tre ting?? Lige pt køre jeg kun med en 2" fra kat´en af.
    Fedt at du gider!!


  •   17. nov 2009 Så tillykke med den smiley Håber du bliver glad for den.
    Alle turboer kan som udgangspunkt tilpasses. Nogle sværere end andre. Men der findes upgrade turboer, som passer direkte på det originale manifold, udstødning osv.
    Bl.a. KKK K04-001, som kan lave op til Max 240 HK, Ifølge Borg Warner (producenten)
    Der findes også en som kaldes KKK K03s, som er en opgradering af din originale turbo, hvor kompressor huset er skiftet til et fra ek K04'er.
    Denne skulle kunne yde Max 230 HK mener jeg. Disse turboet er dyre i indkøb, da de jo er "originale" Ved f.eks K04-001'eren koster ca. 11.000,-

    Jeg kører selv med en KKK K04-001'er Og er ganske godt tilfreds, det fungerer bare helt som det skal. Men man vænner sig hurtigt til kræfterne smiley Mere vil have mere, hehe!

    Det var så lidt, du skriver bare hvis du har spørgsmål smiley


  •   17. nov 2009 ok tak, det er min første turbo bil så jeg ved ikke så meget om det! Motorkoden er en´ AUG! Ved du så også hvad for nogen tubo´er der passer på den? Hvis nu jeg vil have en større en på!
    Super fedt du vil svar tak for det...:o)


  •   17. nov 2009 Motorene er ens jo, kan dog være de har forskellige motorkoder, men din er øjstsandsynligt os en AGU'er.
    Turboen er en, K03 Turbo (anbefalet til ca. 185HK som max, men klarer i nogen tilfælde lige over 200HK som max.)

    Den siges af de fleste, MAX at kunne holde til at køre med 1,25 bar i tryk. Men har hørt om flere der har kørt med mere end det:) Dog vil jeg anbefale at du holder dig under 1,25. smiley


  •   17. nov 2009 Ok tak. Du skulle vel ikke vide hvad den turbo jeg køre med hedder? Jeg tænker på om den motor der er i din G4 om den ikke er ens med min i A3´eren Jeg er sikker på at det er en std turbo!

  •   17. nov 2009 har ikke tjekket hvor meget jeg kan skrue den op, da jeg ik vil risikerer at overloade motor/turbo. Men pt, kører jeg med ca. 1,1 bar. og der er mere at give af.

    Man kan sagtens sætte en på din ja. Du skal bare være opmærksom på hvad tryk din std. turbo maks kan holde til.

    Takker smiley


  •   16. nov 2009 Hey jeg ville høre dig hvor meget kan du skrue den op i tryk/bar??
    Og kan man godt sætte det i en bil som min 1,8t som kun har en chip og så skrue op for trykket??
    Eller er jeg helt væk....O)
    Ellers kanon fed G4 du har!!


  •   20. aug 2009 Jep, derfor jeg kører med den viste installation, der kan jeg styre trykket manualt smiley

  •   20. aug 2009 Ja den begrænser ved 0.6 bar, det er den sat til i styreenheden. Hvis du afmontere din "boost controller" så lader den stadig max 0.6bar.. Self hvis den er chippet er tallet anderledes!

  •   20. aug 2009 Har prøvet flere andre samlings metoder, f.eks. at loope N75'erens to udgange sammen og sætte ventilen ind mellem actuator og trykrør, men dette begrænser den rigtig meget og vil ikke køre højere end 0.6 Bar. Så tror den slår over på nødprogram der. Har ellers en kammerat der kører med en, hvor hans er monteret på den måde hvor det virker. Men min virker når den er samlet på denne måde.

    Kig evt. link, Der er skrevet de måder men kan sammenkoble det på smiley
    http://www.boostvalve.com/1.8.html


  •   20. aug 2009 Hmm, så vidt jeg lige kan se, så kan man ikke justere den længere op i ladetryk end hvad styreenheden tillader. Da den sender signal ned til N75. Som er den Ventil man kan se på billedet. Og så længe den er mont. der hvor den er. Så bestemmer styreenheden max ladetryk.

    Det eneste du gør der, er at "begrænse" hvor meget vacuum der skal komme ned til N75!

    Eller er der noget jeg har misforstået ud fra dit billede ??? smiley


  •   20. aug 2009 Jo det mener jeg den gør, og hvis controlleren sættes forkert til, så kører den os på nødprogram. smiley
    Ligger bare albummet op så folk kan sen hvordan monteringen skal ske, da jeg selv havde svært ved at finde noget om det. Og forhandleren ( www.hifispeed.dk) ikke kunne forklare noget som helst.


  •   20. aug 2009 Også kaldet en bleeder valve.
    Lukker motorstyringen på en 1,8T virkelig ikke ned, når trykker kommer unden for den normal tolerance.
    Og smiden den i nød program.

    En C20LET motorstyring kan f.eks slet ikke lide en bleeder valve, den går direkte i nødprogram.


  •   19. aug 2009 Boost controlleren går at du kan styre ladetrykket op og ned, afhængig af ønsket effekt smiley

  •   19. aug 2009 hvad gør det?

Annonce